Gå till innehåll

NLT - Bra träff med AT i oraisad stor pot


huggormen_

Recommended Posts

Yes, här är handen:

 

Game #2083567593: Hold'em NL (£2/£5) - 2006/08/01 - 07:01:28 (ET)

Table "Tupelo" Seat 10 is the button.

Seat 1: P_Rocket (£495 in chips)

Seat 2: Yiannis34 (£463.44 in chips)

Seat 3: ihopeuwin (£404 in chips)

Seat 4: Bell015 (£310.53 in chips)

Seat 5: Gunner131 (£407 in chips)

Seat 6: Hero (£1420.12 in chips)

Seat 7: Ardbeg (£438 in chips)

Seat 8: cipciop (£1245.49 in chips)

Seat 9: Cooler (£400 in chips)

Seat 10: FI (£446 in chips)

P_Rocket: posts small blind £2

Yiannis34: posts big blind £5

Cooler: posts big blind £5

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hero [Ad Th]

ihopeuwin: folds

Bell015: folds

Gunner131: calls £5

Hero: calls £5

Ardbeg: folds

cipciop: folds

Cooler: checks

FI: calls £5

P_Rocket: folds

Yiannis34: checks

----- FLOP ----- [8c Ac 3h]

Yiannis34: checks

Gunner131: checks

Hero: bets £25

Cooler: folds

FI: calls £25

Yiannis34: folds

Gunner131: calls £25

----- TURN ----- [8c Ac 3h][Td]

Gunner131: checks

DrPill: bets £65

FI: raises to £200

Gunner131: folds

 

 

FI är en solid tight spelare. Sett honom bluffa 1 gång på 2000 typ. Så bluff finns ju inte. Dom möjliga händerna är: A8, A3, A10, 88 och 33.

 

Min table-image är tight-agressive. Har dock just haft en rush och spelat många händer dom senaste minuterna.

 

Hur spelar du?

 

*Resultat kommer senare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror också på 3,3 om han är en tight solid spelare. FI har iaf investerat mer än halva sin stack i potten och är han en tight solid spelare som spelat den så skulle jag tror att du är slagen, även om händerna som slår dig inte är många.

 

Ska du spela spelar du alltså för hela hans stack... och det verkar ju han vilja göra.

 

Jag hade släppt, men jag är ju weak/tight ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror på tt? det är väll det enda raka? om han har 33 och är en tight solid spelare så synar han inte på flop för att försöka bli utdragen mot färgen?

nä tt is the shit och du fick spö:D eller så klonkar du kåk på river:o

 

men om du tror det fortfarande, att han kanske har något dragt och försöker sig på ett move vilket inte är så troligt så är det inte helt omöjligt med kanske t3c? eller något sånt drag... tror inte du kommer kunna få betalt om han är jätte tight, så det är lika bra att paddla in med smeten nu, så skulle nog jag resonera men, det är bara min åsikt, att motverka eventuella drag, men troligaste är nog att du är slagen nu...

 

fast nu ser jag att det är en rätt mastig raise han lägger på, han kommer inte lägga om du stoppar in allt nu, så jag vet inte, jag hade kanske bara hade synat... fast å andra sidan så är han typ all in eller han kommer iaf inte lägga sig, så du kan lika gärna peta in allt nu....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror på tt? det är väll det enda raka? om han har 33 och är en tight solid spelare så synar han inte på flop för att försöka bli utdragen mot färgen?

nä tt is the shit och du fick spö:D eller så klonkar du kåk på river:o

 

men om du tror det fortfarande, att han kanske har något dragt och försöker sig på ett move vilket inte är så troligt så är det inte helt omöjligt med kanske t3c? eller något sånt drag... tror inte du kommer kunna få betalt om han är jätte tight, så det är lika bra att paddla in med smeten nu, så skulle nog jag resonera men, det är bara min åsikt, att motverka eventuella drag, men troligaste är nog att du är slagen nu...

 

fast nu ser jag att det är en rätt mastig raise han lägger på, han kommer inte lägga om du stoppar in allt nu, så jag vet inte, jag hade kanske bara hade synat... fast å andra sidan så är han typ all in eller han kommer iaf inte lägga sig, så du kan lika gärna peta in allt nu....

 

Haha jag bara älskar den där posten :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att du är slagen här.. tror han hade raisat floppen med ett tvåpar men inte säkert med ett set. Du visar styrka även på turn och han sätter dig på starkt ess och höjer ordentligt. Tror ju inte han har TT och synar flopp med flera personer kvar bakom, någon lär ju ha träffat esset.

 

Märkligt spelat med lägre tvåpar. Korkat spelat med TT och våghalsigt spelat med set men som kanske betalar sig. Är han bara på färgdraget så är det också våghalsigt spelat. Men det känns som att ett set är mest troligt i alla fall.

 

En liten chans finns det ju för att han också har AT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du han skulle höjt med J9c? Den handen känns ganska trolig.

Annars skulle jag tro han har har 33,88 eller A10 då han antaglien skulle reraisat på flopen med A8 A3 istället för på turn.

Sen känns det inte så troligt att han skulle synat med A3 preflop.

 

Fyra spelare har limpat. Foldar du A3s på knappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför limpar du? är det inte bättre att raisa till 5bb pre-flop?

 

sen undrar jag också hur det är att lira på pund-borden? £3 i cap blir ju $5.5 nästan dubbel rejk.. hur överlever man det i längden?

 

Raken är högre, men motståndet desto sämre. Fredag- och lördagsnätter är rena julafton när massa tankade britter kommer in.

Sen får man ju 30-36% rakeback plus special deals (typ raka en viss summa innan det datumet så får du vara med i EPT).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför limpar du? är det inte bättre att raisa till 5bb pre-flop?

 

sen undrar jag också hur det är att lira på pund-borden? £3 i cap blir ju $5.5 nästan dubbel rejk.. hur överlever man det i längden?

 

Raken är högre, men motståndet desto sämre. Fredag- och lördagsnätter är rena julafton när massa tankade britter kommer in.

Sen får man ju 30-36% rakeback plus special deals (typ raka en viss summa innan det datumet så får du vara med i EPT).

 

Vad är det för site du kör på framgår ju inte? Eller så fattar jag inte ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror på tt? det är väll det enda raka? om han har 33 och är en tight solid spelare så synar han inte på flop för att försöka bli utdragen mot färgen?

nä tt is the shit och du fick spö:D eller så klonkar du kåk på river:o

 

men om du tror det fortfarande, att han kanske har något dragt och försöker sig på ett move vilket inte är så troligt så är det inte helt omöjligt med kanske t3c? eller något sånt drag... tror inte du kommer kunna få betalt om han är jätte tight, så det är lika bra att paddla in med smeten nu, så skulle nog jag resonera men, det är bara min åsikt, att motverka eventuella drag, men troligaste är nog att du är slagen nu...

 

fast nu ser jag att det är en rätt mastig raise han lägger på, han kommer inte lägga om du stoppar in allt nu, så jag vet inte, jag hade kanske bara hade synat... fast å andra sidan så är han typ all in eller han kommer iaf inte lägga sig, så du kan lika gärna peta in allt nu....

 

Haha jag bara älskar den där posten :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...