morberg Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Har följande stats på motståndarna (VPIP/PFR/Agg. (antal händer)): UTG: 66/2/1,5 (50) MP: 43/16/1,4 (60) BB: 36/8/0,8 (70) Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP) Preflop: morberg is Button with 9 , 9 . UTG calls, MP calls, 1 fold, morberg raises, 1 fold, BB calls, UTG calls, MP calls. Självklar hoppas jag. Flop: (8.40 SB) Q , 8 , J (4 players) BB checks, UTG checks, MP checks, morberg bets, BB calls, UTG calls, MP calls. Nu blir det intressant. Två överkort, men hålstegedrag. Skjuter iväg ett skott till på floppen och möter inget motstånd trots att motståndarna inte är helt passiva post-flop. Jag tror mig ha bäst hand. Turn: (6.20 BB) A (4 players) BB checks, UTG checks, MP bets, morberg ? The dreadful donk. Ett A känns klart möjligt hos MP. Jag tror att han har mina nior slagna. KT kan vara en möjlighet, men det målar upp en väldigt mörk bild helt utan outs. Hur är det med mina fyra T-outs? De drar nu dött mot alla K. Kan man räkna det som två outs? Kombinerat med två för niorna (som samtidigt ger alla T en stege). Det känns som om jag har hamnat mellan en klippa och ett hårt ställe. Två frågor: onödigt bet på floppen? Vad göra på turn? Citera
Snusarn Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Hade foldat den relativt snabbt. Hade nog även skippat betet på flopen. Citera
Mogge13 Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 floppen bettar jag och turn fold.. Citera
ski_punk Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Folden på turn känns ju rätt given. Bet på flop är mer 60/40 berroende på vilket humör man är på och i vilken form man är i Har man ägt bordet i en halvtimme o plussat typ 30BB så betar man ut som bara den iom att man är odödlig. Ligger man däremot back 30BB är man lite halvtiltad o säger "Men förbannade överkortshelveten!!" o checkar Citera
Jessica Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Postad 4 Augusti , 2006 jag hade checkat flopp och foldat turn UI. Citera
grebgokz Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Postad 4 Augusti , 2006 Känns som check på floopen och flold eller möjligen check raise om det finns möjlighet att trycka ut spelare på floopen tex om alla checkar och knappen höjer och spelarna mellan knappen och mig lägger sig = raise. Annars fold. Helt klart check fold på turn. Citera
Gyre Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Postad 4 Augusti , 2006 Känns som check på floopen och flold eller möjligen check raise om det finns möjlighet att trycka ut spelare på floopen tex om alla checkar och knappen höjer och spelarna mellan knappen och mig lägger sig = raise. Annars fold. Helt klart check fold på turn. Vi är knappen, så c/r kan du glömma. Gillar det verkligen inte på en brädan som den här även om vi hade haft möjligheten. Att nån bettar helt tom på en sån har dragvänlig flopp mot 2-3 motståndare i en höjd pott är väldigt ovanligt om killen inte är ett bluffmongo. Beslutspunkten i handen som den spelades nu är på floppen och inte turn (för där är det enkelt lägg). Tror jag mig hitta frikortet på turn rätt ofta om jag bettar floppen gör jag det, annars checkar jag och hoppas få in dubbla betts på turn när jag fyller stegen. Citera
Recommended Posts