Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bestämde mig för att göra en lite mera grafisk översikt över hur raken är på de olika populära sidorna för FL SH. Jag använde den här posten som underlag för det här. Nästan skrämmande hur mycket det skiljer samt hur mycket man betalar.

Har inte varit speciellt källkritisk utan använt det materialet som finns i forumtråden. Tar inga ansvar för om värdena är felaktiga eller liknande. Tänk också på att det är snittvärden för hur mycket en spelare betalar. Spelar du tightare betalar du mindre osv.

Den högra grafen visar hur mycket i snitt en spelare betalar i rake på 10 000 händer.

Obs! Party-värdena är utan Monster-rake.

$0.5/$1.0 Short Handed

--------------------------------------------------------
| Site         | Rake $/100 | Rake BB/100 | Rake % Pot |
Poker Stars      2,56         2,56          2,59
Pokerroom        4,34         4,34          3,63
Party            5,46         5,46          4,43
Absolute         7,72         7,72          4,55

051zb9.th.png 0511du2.th.png

$1/$2 Short Handed

Absolute         5,75         2,88          3,64
Prima            6,17         3,09          2,98
Poker Stars      6,43         3,22          3,26
Crypto           7,05         3,53          3,45
Paradise         7,83         3,92          3,33
Pokerroom        8,93         4,47          3,87
Party            9,31         4,66          3,95
Pacific          11,36        5,68          4,51

12tp7.th.png 121xv4.th.png

$2/$4 Short Handed

Poker Stars      8,73         2,18          2,3
Full Tilt        9,83         2,46          2,17
Prima            10,58        2,65          2,51
Party            13,12        3,28          2,91
Crypto           13,85        3,46          3,52
Absolute         14,36        3,59          3,47
Pacific          17,47        4,37          3,97
Pokerrrom        18,34        4,59          3,76

24vv3.th.png 241qf2.th.png

$3/$6 Short Handed

Poker Stars      14,54        2,42          2,49
Party            20,15        3,36          2,86
Pokerroom        25,22        4,20          3,47
Crypto           25,63        4,27          3,81

36en0.th.png 361lk2.th.png

$5/$10 Short Handed

Party            23,63        2,36          2,12
Poker Stars      23,78        2,38          2,4
Crypto           31,39        3,14          3,02
Pokerroom        34,12        3,41          2,85

510wk9.th.png 5101vc2.th.png

Jämförelse (Party vs Poker Stars vs Pokerroom)

| Site         | Total Rake $/100 | Snitt Rake % Pot |
Poker Stars      56,04              2,608
Pokerroom        56,83              2,946
Party            71,67              3,254

compzh9.th.png

Postad
Och hur kan bzkt blivit avstängd?

Haha, QoS har kodat ihop en magisk autobanningsmaskin som stänger av användare som gör för många länkar i samma inlägg. Tror det är tio stycken. bxkt lyckades passera gränsen och räknas numer som spambot :)

Sorry bzkt, välkommen tillbaka.

Postad

Haha, QoS har kodat ihop en magisk autobanningsmaskin som stänger av användare som gör för många länkar i samma inlägg. Tror det är tio stycken. bxkt lyckades passera gränsen och räknas numer som spambot :)

Sorry bzkt, välkommen tillbaka.

Haha, snyggt! :)

Postad
Hur kan det vara sådan skillnad på skillnaderna ( :roll: ) mellan rake/pot och när man räknar i antal bb eller i $.

Come again? :D

coolt! gör en likadan fast NL!!!

Måste fixa fram lite underlag då, vet inte riktigt vad jag skulle få tag på det. Möjligtvis om användarna här på forumet skulle vilja dela med sig av sin PT-statistik.

intressant tycker jag är 10/20 och 15/30. börjar hända lite koola saker. t ex så är rejken i $/100händer lägre på 15/30 än på 10/20!!!

Intressant, men samma sak där. Inget underlag.

I R SPAMBOT! ;)

Postad

Det här är en del i anti-party-kampanjen som pågår just nu känns det som. Raken på Party är helt sjuk på nivåer under 5/10. Ett rent skämt skulle jag vilja säga.

Lirade 1/2 FL SH på Party förut, och på 20k händer hade jag betalat 2.7BB/100 i rake med en VPIP på runt 21!

Postad

12tp7.th.png

Den här bilden. När man tittar på de vänstra staplarna så är det ju väldigt stor skillnad mellan Absolute och Pacific, men på de högra staplarna (Rake % Pot) så är det inte alls lika stor skillnad, och jag är inte riktigt med på hur man ska tolka den skillnaden.

Postad
Det här är en del i anti-party-kampanjen som pågår just nu känns det som. Raken på Party är helt sjuk på nivåer under 5/10. Ett rent skämt skulle jag vilja säga.

Lirade 1/2 FL SH på Party förut, och på 20k händer hade jag betalat 2.7BB/100 i rake med en VPIP på runt 21!

jo, raken är sjukt hög speciellt på långa nivåer FL. helt sanslöst att siterna fortfarande kan ta så hög rake. tänk om de där 30BB/100händer fått stanna kvar hos spelarna då skulle de snabbt vandra upp i näringskedjan och försörja många grinders :)

heja worldpx!

Postad
Den här bilden. När man tittar på de vänstra staplarna så är det ju väldigt stor skillnad mellan Absolute och Pacific, men på de högra staplarna (Rake % Pot) så är det inte alls lika stor skillnad, och jag är inte riktigt med på hur man ska tolka den skillnaden.

Väldigt liten sample size för Pacific (339 händer).

Postad

Om vi bortser från det lilla urvalet (bra jobb f.ö. bzkt, men antalet händer från de olika siterna är i minsta laget) är det storleken på potterna som är skillnaden.

Mao har det varit större potter i de händer som är underlaget för Pacific-siffrorna (vilket rimligen också ger mer i rake).

Postad

Ni kommer inte att få någon kommentar från mig personligen i frågan då jag är support. Däremot ska jag försöka få fram en kommentar från någon som kan uttala sig i frågan.

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Postad

Tolkar jag något fel är har party ungefär samma rake som Stars för 5/10 SH? Antar också att Party-MONSTRET inte är med här? Isf är det ju bara att lägga till 0.6BB/100 på party 5/10 :(

Bra jobbat bzkt. Satt själv och kollade över lite sidors rake här om dagen så detta kom med perfekt timing :)

Postad
Någon som känner sig ambitös (för lite att göra med andra ord) och vill göra en för NL/PL också?

Jag skulle kunna göra det, allt jag behöver är lite statistiskt underlag. Vet inte riktigt var jag ska få tag på det.

Postad
Någon som känner sig ambitös (för lite att göra med andra ord) och vill göra en för NL/PL också?

Jag skulle kunna göra det, allt jag behöver är lite statistiskt underlag. Vet inte riktigt var jag ska få tag på det.

äh, latmask, sätt dig och grinda nu! :P