Gå till innehåll

Om USA och medborgarskap?


sigget

Recommended Posts

Någon som vet lättaste sättet att flytta dit eller bli amerikansk medborgare?

 

Jag får alltid Spam i min elektroniska brevlåda från USAFIS, som tydligen delar ut Green Card.

 

Annars kan man ju ifall du har en släkting där eller dy. ansöka om Green Card där.

 

Annars så kan du ragga upp någon Brud alt. Kille (beroende på läggning och/eller kön) och bli ihop med personen, fixa lite bröllopsbilder och sen ansöka.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet lättaste sättet att flytta dit eller bli amerikansk medborgare?
Det absolut enklaste sättet är att skaffa sig ett jobb, eller löfte om jobb, over there för att sedan ansöka om green card. Det funkar om ett företag kan skriva på att de lovar dig jobb. Amerikansk medborgare tror jag du måste vänta 5 år för att bli.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt vad jag har hört, så är jobb inte på något sätt en garanti för green card. Arbetsgivaren måste på något sätt visa att det bara är du som kan ta platsen till förmån för någon amerikan. Är inte säker, var ett tag sedan jag hörde detta.

 

Giftermål däremot är ok, men räkna med att bli grillad ordentligt. En kompis gifte sig med en amerikanska och åkte på värsta förhöret. Han misslyckades att besvara ett par frågor (typ skostorlek eller nåt sånt), och han som höll i förhöret började bli misstänksam. Men på grund av detta började de gräla som ett gift par, och då var allt lugnt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...