Gå till innehåll

Registrering av bankonto


gregcadillac

Recommended Posts

Jag angivit mitt bankonto och nu har dom (neteller) skickat över en liten summa som jag har mottagit, nu ska jag skriva in hur mycket det var dom skickade över för att registreringen av kontot ska klart. Men jag fick pengarna till mitt bankkonto i kr och på neteller undar dom hur mycket jag fick i euro. Hur ska jag göra nån som vet eller råkat ut för samma sak?

 

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt om jag snor tråden nu, men jag har länge funderat på Moneybookers.

 

Heltok, använder du både Neteller och Moneybookers? Och, i så fall, med olika valutor?

 

Mitt Neteller är i euro, vilket plågar mig varje gång jag vill spela med dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm idag hade jag väldiga problem med detta. Jag fick 0.24 kr till mitt konto och jag ringde banken och frågade hur mkt som överfördes i dollar, $0.03 svarade dom. Jag testade men det fungerade inte.

 

Kan jag alltså helt säkert skriva 0.24 där istället trots att det står att jag ska ange i dollar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm idag hade jag väldiga problem med detta. Jag fick 0.24 kr till mitt konto och jag ringde banken och frågade hur mkt som överfördes i dollar, $0.03 svarade dom. Jag testade men det fungerade inte.

 

Kan jag alltså helt säkert skriva 0.24 där istället trots att det står att jag ska ange i dollar?

 

japp, gjorde det själv idag. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tips använd inte netellers bankwire. blir snordyrt... moneybookers är mycket billigare.

 

Inte om man anger att man har dollarkonto..

 

Hur mycket får man betala i avgifter etc. om man ska ta ut från sitt neteller konto där jag har mina pengar i euro till mitt bankkonto där jag har kronor. Är det en viss % dom tar i avgift eller en fast kostnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tips använd inte netellers bankwire. blir snordyrt... moneybookers är mycket billigare.

 

Inte om man anger att man har dollarkonto..

 

Du måste ju fortfarande betala din banks valutapåslag. Kanske 0,2% billigare än Neteller.

 

Det här stämmer definitivt inte. Neteller har skickat både kr och $ till mitt Nordeakonto (vanligt "kronor-konto") och det blev absolut mer än 0,2% billigare när dom skickade $. Nordea tog en avgift på 60kr för växlingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tips använd inte netellers bankwire. blir snordyrt... moneybookers är mycket billigare.

 

Inte om man anger att man har dollarkonto..

 

Du måste ju fortfarande betala din banks valutapåslag. Kanske 0,2% billigare än Neteller.

 

Det här stämmer definitivt inte. Neteller har skickat både kr och $ till mitt Nordeakonto (vanligt "kronor-konto") och det blev absolut mer än 0,2% billigare när dom skickade $. Nordea tog en avgift på 60kr för växlingen.

 

 

Så säg att jag tar ut 1000 euro från mitt neteller till mitt handelsbanken konto. Hur mycket avgifter blir det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så säg att jag tar ut 1000 euro från mitt neteller till mitt handelsbanken konto. Hur mycket avgifter blir det.

 

Neteller tar väl 1,8% i växlingsavgift om jag inte är helt ute och cyklar. Sen undrar jag om man får lika bra växlingskurs som hos bankerna, men det har jag ingen som helst koll på.

 

I vilket fall som helst får du pröjsa MINST 1,8% på beloppet, 18 euro alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...