dedu Postad 2 Augusti , 2006 Rapport Postad 2 Augusti , 2006 Någto fotbollsfreak som vet mer om fotbollspelaren Socrates? Läste i boken "från det heliga berget" att hans familj kom från palestina ursprungligen. Någon som hört talas om det? Citera
wheelinho Postad 2 Augusti , 2006 Rapport Postad 2 Augusti , 2006 Någto fotbollsfreak som vet mer om fotbollspelaren Socrates? Läste i boken "från det heliga berget" att hans familj kom från palestina ursprungligen. Någon som hört talas om det? google vet, vet inte google vet nog ingen här Citera
therussian Postad 2 Augusti , 2006 Rapport Postad 2 Augusti , 2006 Jag vet att Socrates är född i Brasilien, var hans familj kommer i från vet jag däremot inte. Men om du är intresserad av brasiliansk fotboll är Sambafotboll av Fredrik Ekelund en fantastisk bok. Citera
Swalling Postad 2 Augusti , 2006 Rapport Postad 2 Augusti , 2006 Sambafotboll är läst, kan rekomendera kapitlet om Pelé! Hittar ingen fakta om Socrates i den.. Citera
dedu Postad 2 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 2 Augusti , 2006 Jag sökte lite på google, hittade inget. Sådan fakta brukar dock inte gå att finna på google, oftast brukar det väl stå i någon skum bok. Ajja tackar för era försök. Citera
AsiaCarrera Postad 2 Augusti , 2006 Rapport Postad 2 Augusti , 2006 Socrates hade ett speciellt sätt som han ofta la straffar på. Han la bollen till rätta, tog tre steg tillbaka, gjorde korstecknet över sitt bröst, tog tre steg fram och dunkade upp bollen i x:et. Citera
majorj Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Han verkar ha varit smått bohemisk: "He smoked a pack of sigarettes every day, and that was one of the reasons to why he never settled in Italy when he arrived there in 1984 to play for Fiorentina." ( från http://www.planetworldcup.com/LEGENDS/socrates.html) Sök soccer och socrates på google så hittar du mer. OT: En kompis till en kompis döpte sin son till Socrates. Inte efter filosofen, utan efter den här killen. Citera
albin Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Han la väl sina straffsparkar utan någon som helst ansats? Citera
Swalling Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Han verkar ha varit smått bohemisk: "He smoked a pack of sigarettes every day,Låter som Cruyff Citera
Joey Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Har hört att han var betydligt mer intresserad och road av att spela gitarr än forboll. Var hans familj kom ifrån vet jag dock inte. Citera
Macroman Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Socrates var min idol på den tiden det begav sig. Ruggigt bra spelare... Hans lillebror Rai som spelade i Brasiliens landslag 1998. Socrates var även utbildad läkare när han spelade som aktiv. Citera
Bluwajt Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Står lite grann om honom på Wikipedia, fast du har säkert redan kollat där. I annat fall har du länken här Citera
dedu Postad 3 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Det stod att hans lillebror hette Rai så det lär ju stämma att hans föräldrar flydde från Palestina till Brasilien. Dessutom ska han tydligen ha varit kristen maronit, och många palestinska kristna flydde till Brasilien. Synd att han inte valda att spela för Palestina bara haha.. Citera
Recommended Posts