Gå till innehåll

Finns det intresse för SnG-coachning?


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tror inte mrnutmeg har riktig koll på vem ramz är :)
Stämmer, jag har ingen koll!

Jag hakade upp mig på:

Jag kan coacha alla nivåer hur högt ni vill.
En som är lika villig att coacha $5+1 som $1000 +50 verkar inte trovärdig. Ber om ursäkt om jag upprörde RaMz fanclub ;)

 

För att gå tillbaka till ämnet tycker jag idéen låter bra och beroende på hur den utvecklas kan jag tänka mig att vara med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog inte aktuellt för mig med någon coachning just nu. Ska se när jag kommer hem från Vegas om vi kanske hittar på något seminarie med teamhink som man kan gå på eller liknande. Kastade mig in i tråden utan att vara förberedd på respons, men är helt klart intressant, men ska det vara lönsamt för mig så måste det antagligen bli någon form av mass-coaching. Men som sagt vi kan återuppta den diskussionen senare, dags att sova härborta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog inte aktuellt för mig med någon coachning just nu. Ska se när jag kommer hem från Vegas om vi kanske hittar på något seminarie med teamhink som man kan gå på eller liknande. Kastade mig in i tråden utan att vara förberedd på respons, men är helt klart intressant, men ska det vara lönsamt för mig så måste det antagligen bli någon form av mass-coaching. Men som sagt vi kan återuppta den diskussionen senare, dags att sova härborta.

 

även jag som FL-spelare är intresserad av att se dig klicka på en laptop med projektor och snacka lite under någon timma eller två för en hyfsad slant i en förläsningssal med 20-100talet pokerspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

även jag som FL-spelare är intresserad av att se dig klicka på en laptop med projektor och snacka lite under någon timma eller två för en hyfsad slant i en förläsningssal med 20-100talet pokerspelare.

 

Ja det låter ganska kul även för mig. Ska fundera starkt på det och återkommer kanske sedan med intresse-koll om det är något jag kan tänka mig att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En som är lika villig att coacha $5+1 som $1000 +50 verkar inte trovärdig. Ber om ursäkt om jag upprörde RaMz fanclub ;)

Varför skulle han inte vilja coacha lowlimitspelare?

Sen att de förmodligen inte är villiga att betala hans gage är en annan sak.

 

 

 

Får inte citatfunktionen att göra som jag vill.....

 

Generellt;

Spelar du $5+1 så ska du inte lägga pengar på coaching.

Du har andra saker som du behöver utveckla innan.

Läs en bok

Köp SNGPT t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

även jag som FL-spelare är intresserad av att se dig klicka på en laptop med projektor och snacka lite under någon timma eller två för en hyfsad slant i en förläsningssal med 20-100talet pokerspelare.

 

Ja det låter ganska kul även för mig. Ska fundera starkt på det och återkommer kanske sedan med intresse-koll om det är något jag kan tänka mig att göra.

Eller göra en Pokerxfactor?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är ett gäng SnG spelare som spelar på $11-33-nivån som har hjälpt till att "coacha varandra" i ett par veckor nu. Jag talar nog för oss alla när jag säger att vi vore mycket intresserade av någon form av coaching från Myssion. Jag är dock tveksam till om någon skulle vara beredd att betala för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska allt kosta pengar? Finns säkert någon hyffsad SNG spelare som kan tänka sig att coacha för sakens skull + att han kanske får ut en gnutta utveckling i sitt eget spel.

 

Förstår inte heller varför det skulle vara något som man skulle betala för. Nu har jag inget behov utav en sån tjänst men rent krasst så kan man ju jämföra det med cashgame coachning.

 

Skulle en microlirare vara intresserad att bli coachad av någon som spelar 0.5-1$?? Skulle inte tro det va.

 

Om man själv knappt knäcker $25 sng så kanske man ska hoppa ner från molnen och inse att man inte är någon pokergud.

 

Myssion skriver många bra och intressanta poster och får gärna fortsätta med det. Men coachning för pengar var väl ändå lite magstarkt va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska allt kosta pengar? Finns säkert någon hyffsad SNG spelare som kan tänka sig att coacha för sakens skull + att han kanske får ut en gnutta utveckling i sitt eget spel.

 

Förstår inte heller varför det skulle vara något som man skulle betala för. Nu har jag inget behov utav en sån tjänst men rent krasst så kan man ju jämföra det med cashgame coachning.

 

Skulle en microlirare vara intresserad att bli coachad av någon som spelar 0.5-1$?? Skulle inte tro det va.

 

Om man själv knappt knäcker $25 sng så kanske man ska hoppa ner från molnen och inse att man inte är någon pokergud.

 

Myssion skriver många bra och intressanta poster och får gärna fortsätta med det. Men coachning för pengar var väl ändå lite magstarkt va?

 

Om du kollar tidigare inlägg i den här tråden så kanske du skulle fatta att det inte var Myssions idé utan det var ANDRA här på forumet som efterfrågade hans coachning.

 

Och om dessa personer efterfrågar coachning av Myssion så är det väl självklart att han ska ha betalt för det eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aaaah, eleven blir lärare. :-)

 

För övrigt tror jag Myssion är en alldeles utmärkt mentor, även om han med all säkerhet inte är den bästa SnG-spelaren i Sverige. Pedagogisk med intresse för pokerteori och att hela tiden vilja förbättra sitt eget spel.

 

Som nämnts tidigare så är det svårt att hitta ekonomi i personlig coachning, antingen blir det för dyrt, eller också tjänar coachen för lite.

 

För att lyckas med någon slags plattform bör man nog se över vilket finansieringsalternativ man vill använda, någon form av sponsring kan eventuellt göra det enklare att få ett tillräckligt stort antal elever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför folk INTE är beredda att betala för coachning. Om nån hjälper dig att tjäna mer pengar har det väl varit värt det. Hade ju dock varit mer intressant om man betalade av med eventuella vinsten.. hur nu det skulle lösas praktiskt om man inte kan lita 100% på varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...