Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det sägs ju att man ska calla en raise på rivern med Tp tack vare oddsen men min känsla är att man går fett minus på detta. Jag kan inte ens minnas när jag vunnit en pott som raisats på rivern då jag inte har mer än ett par o då har man väl inte odds(?)

Ni som använder pokertracker osv, har ni uppgifter på vunna potter vid en raise på rivern?

Postad

Börjar du lägga dig så kommer folk bluffa dig.

Istället för att betta ut så kan du checka-calla river om det kommer nåt läskigt kort om du har en dålig känsla.

Du inducerar då många chanslösa riverbluffar.

Postad
Det sägs ju att man ska calla en raise på rivern med Tp tack vare oddsen men min känsla är att man går fett minus på detta. Jag kan inte ens minnas när jag vunnit en pott som raisats på rivern då jag inte har mer än ett par o då har man väl inte odds(?)

Ni som använder pokertracker osv, har ni uppgifter på vunna potter vid en raise på rivern?

jag har QQ.

3bettar preflop.

leder bettande på brädet 2s-3s-Tc-7h.

river Ts. värsta kortet i leken.

jah checkar. fi 1 bet, fi 2 raise, jag foldar.

de visar 88 och 66...

limit är ett svårt spel och ofta spelar folk efter infall snarare än logik.

beor ju på vad du får för odds. visst ofta kanske det ej håller men du kan ju få odds så det räcker du har rätt 1 gång på 10...

Postad

tror inte går att hitta sånt i pokertracker. möjligt att det går att hitta sånt i andra statistikprogram.

men som svar på din fråga så har man ju väldigt goda odds för att syna en höjning. räcker ju att avslöja en bluff kanske var 10:e gång.

men check-callen är ju annars en bra lösning för oss lite nervösa. och som opteron skrev så framkallar det ju många riverbluffar för en extra big bet

Postad

jag har QQ.

3bettar preflop.

leder bettande på brädet 2s-3s-Tc-7h.

river Ts. värsta kortet i leken.

jah checkar. fi 1 bet, fi 2 raise, jag foldar.

de visar 88 och 66...

limit är ett svårt spel och ofta spelar folk efter infall snarare än logik.

beor ju på vad du får för odds. visst ofta kanske det ej håller men du kan ju få odds så det räcker du har rätt 1 gång på 10...

Aldrig sett ngt liknande, jag är alltid slagen vid en riverraise med ett par. River raise är lika med stålet är min erfarenhet.

Ngn nämnde att det räcker med 10% vunna någonting. som sagt, har inga siffror men om jag inte ens kan minnas en gång jag vunnit en sån här hand så måste jag ju vinna mindre än de 10% som krävs.

Postad

Tycker det är ofta man ser folk som höjer river med missade färg/stegdrag eller som den ahdnen jaha postade. Det är väl för det mesta bara att betala av och se dum ut om det nu inte är mr. höjerbararivernärjagharnötterna för då kan man ju folda. Det är ju mycket det beror på. Visa några händer istället så är det lättare.