Gå till innehåll

Statistik och sannolikhet, hur ofta?


Revenge

Recommended Posts

Om man spelar på ett bord med 6 personer, hur stor är sannolikheten att någon träffar floppen om alla limpar med ?

 

Hur stor är sannolikheten att någon av dessa sitter med pockets ?

 

Jag har märkt att vissa alltid höjer bra innan flopp och då brukar en eller 2 limpa med. Killen som höjer innan floppen fortsätter att betta hårt. Jag tror att jag blivit bluffad många gånger på just den strategin det är därför jag undrar det. Jag menar killen kan ju inte sitta med pockets eller träffa floppen varje gång.

 

Så om jag går med när någon rejsar hårt innan flopp och träffar floppen ska jag fortsätta calla eller rerejsa ?

 

Om den man spelar emo höjer innan floppen och 2 limpar med på ett bord med 6 pers hur stor är då sannolikheten att någon av dessa 2 eller personer träffar floppen eller sitter med pockets ?

 

Det kanse har funnits en tråd i ämnet men jag har inte lyckats hitta den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man spelar på ett bord med 6 personer, hur stor är sannolikheten att någon träffar floppen om alla limpar med ?

 

Hur stor är sannolikheten att någon av dessa sitter med pockets ?

 

Jag har märkt att vissa alltid höjer bra innan flopp och då brukar en eller 2 limpa med. Killen som höjer innan floppen fortsätter att betta hårt. Jag tror att jag blivit bluffad många gånger på just den strategin det är därför jag undrar det. Jag menar killen kan ju inte sitta med pockets eller träffa floppen varje gång.

 

Så om jag går med när någon rejsar hårt innan flopp och träffar floppen ska jag fortsätta calla eller rerejsa ?

 

Om den man spelar emo höjer innan floppen och 2 limpar med på ett bord med 6 pers hur stor är då sannolikheten att någon av dessa 2 eller personer träffar floppen eller sitter med pockets ?

 

Det kanse har funnits en tråd i ämnet men jag har inte lyckats hitta den.

 

Det är därför det är så viktigt, eller rättare sagt trevligt, att ta initiativet i en hand. Att ha position är en annan trevlig faktor.

 

Att fi sitter med ett högt pocket brukar jag inte direkt ta med i berökningen på floppen. Går han all-in direkt så kanske man skall fundera. Ett halvpot till helpot bet från fi synar jag alternativt höjer om jag träffat. Det går inte att svara på dina frågor rent generellt hur man bör spela. Beror mycket på hur fi spelar. Är det en tight spelare som raisar med starka händer, eller raisar han lite på måfå?

 

Limpar alla med träffar någon "alltid", men så spelar man inte poker. Man sitter inte och limpar med och raisar om man träffar ett mediokert par. Limpa med på suted connectors och försök pricka ett drag, alternativt höj pre med bra händer för att isolera dig mot en eller två spelare.

 

Ett bra tips är att ta en vanlig kortlek och leka dealer och spela poker med sig själv. Lägg ut korten med baksidan neråt så får du snart lite känsla för hur ofta någon träffar etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den personen som jag mötte höjde väldigt ofta, varann och var tredje gång. Folk la sig hela tiden för han betta så hårt när floppen kom. En kille calla honom enda till rivern och då gick snubben all in och den som följde med rivern la sig där trots att han hade bra potodds. Det kunde ha vart mer lönsamt att calla än folda.

 

Men killens strategi verkade funka, han hade spelat ihop över 300 dollar på en timma.

 

Jag fick pocket 4 och synade enda till rivern trots att han denna gång inte höjde innan flopp och han träffade då ett set så klart men jag trodde att han bluffade. Killen satt med QJ utan att höja och på floppen kom 2 Q då tänkte jag att han aldrig träffat Q.

 

Men varför höjer han inte med en hand som QJ men med en massa skithänder, fett svårtläst spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har märkt att vissa alltid höjer bra innan flopp och då brukar en eller 2 limpa med. Killen som höjer innan floppen fortsätter att betta hårt. Jag tror att jag blivit bluffad många gånger på just den strategin det är därför jag undrar det. Jag menar killen kan ju inte sitta med pockets eller träffa floppen varje gång.

 

 

Jag skall berätta en stor pokerhemlighet.

 

Den kallas bluff och det är få som bemästrar den.

 

//edit

 

Såg att du redan hört talas om denna sak. Säg ingenting till någon annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall berätta en stor pokerhemlighet.

 

Den kallas bluff och det är få som bemästrar den.

 

//edit

 

Såg att du redan hört talas om denna sak. Säg ingenting till någon annan.

 

Det är inte direkt en stor hemlighet, skulle tro att majoriteten av forumanvändarna här känner till fenomenet 'bluff'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men åter till frågan hur ofta träffar man en flopp. Jag brukar inte träffa floppen så ofta och visst kan man ha tur och träffa den lite oftare ibland och mer sällan ibland men renst statistkt, hur ofta ska man träffa en flopp.

 

Du får nog specifiera dej lite mer än sådär. Vilken hand har du, vad räknas som "träff"? alla par, toppar+?

 

Med pocketpar träffar du väl set 1/8 tror jag, fast jag vet egentligen inte om det är det du är ute efter.

 

Sen om det där med att betta efter floppen. Väldigt många spelare slänger iväg ett continuationbet, som det kallas, om man är preflophöjaren, då det ofta händer att ingen motståndare heller har träffat. Det svåra med att spela mot såna spelare är väl att det blir svårt att läsa, bettar han för att han höjde pre, eller har han träffat? Reraise är ditt vapen mot en sån spelare. Försök sitta så att du har position på honom, syna inte för mycket, höj tillbaka när du tror att du har honom, släng när du inte tror det. Som nåns quote är här på forumet, "Be a raiser, not a caller". Visa ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han höjde hela tiden preflopp. Han kan ju ha haft A med någonting.

 

En anna limpar med KQ men om jag inte träffar floppen och inte han heller så vinner ju han. Alla gånger jag gick med så träffa jag inte floppen mot han. Men han ska ha cred han var fett bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Träff med AK är ca 36 %.

 

Lär dig räkna outs.

 

Det låter lite som du stött på en maniac eller super aggresiv fi.

 

Är du inte en bra spelare så ta det lungt med dem. Spela bra händer och när du träffar bra så ta betalt. Bli inte rädd.

 

De är oftast hyvsat bra men nybörjare förstår ofta inte det. Det krävs känsla för spelet om man skall slå en maniac förutsatt att man inte träffat ett monster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
Om man spelar på ett bord med 6 personer, hur stor är sannolikheten att någon träffar floppen om alla limpar med ?

 

Hur stor är sannolikheten att någon av dessa sitter med pockets ?

 

Jag har märkt att vissa alltid höjer bra innan flopp och då brukar en eller 2 limpa med. Killen som höjer innan floppen fortsätter att betta hårt. Jag tror att jag blivit bluffad många gånger på just den strategin det är därför jag undrar det. Jag menar killen kan ju inte sitta med pockets eller träffa floppen varje gång.

 

Så om jag går med när någon rejsar hårt innan flopp och träffar floppen ska jag fortsätta calla eller rerejsa ?

 

Om den man spelar emo höjer innan floppen och 2 limpar med på ett bord med 6 pers hur stor är då sannolikheten att någon av dessa 2 eller personer träffar floppen eller sitter med pockets ?

 

Det kanse har funnits en tråd i ämnet men jag har inte lyckats hitta den.

 

borde väl vara rätt trivalt att slänga ihop en montecarlosimulation om du är intresserad av frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...