Klyka Postad 31 Juli , 2006 Rapport Postad 31 Juli , 2006 En sak för att bredda diskussionen kring andra spel än texas: Skapa en ny kategori direkt före eller efter "Om Poker", med ett namn i stil med "Pokervarianter". Flytta grupperna "Texas Hold'em" och "Övriga Pokerformer" till denna kategori, samt skapa nya grupper för alla vanliga spel, exempelvis Omaha, 7 stud, olika drawformer. Gärna Lite mer ovanliga som 7-2 3-draw, telesina, americana osv. Hellre för många än för få grupper. Jag har flera gånger tänkt starta trådar om andra pokerformer än Texas och Omaha, men det blir sällan av då jag vet att diskussionerna ofta försvinner i "Övriga Pokerformer"-gruppen. Det blir ingen röd tråd där. Fanns en egen grupp för respektive pokerform så skulle diskussionen kunna flyta bättre, och det fåtal som faktiskt är intresserade av att diskutera Telesina har en plattform för att göra så. Citera
curadon Postad 31 Juli , 2006 Rapport Postad 31 Juli , 2006 Jag tror också stenhårt på en omorgansiering av forumet. Man kanske inte behöver ha mer än 10 olika kategorier att välja på första sidan. Citera
gdaily Postad 31 Juli , 2006 Rapport Postad 31 Juli , 2006 Jag tror också stenhårt på en omorgansiering av forumet. Man kanske inte behöver ha mer än 10 olika kategorier att välja på första sidan. Stora problemet är att det inte går att ha undergrupper i den här forumprogramvaran. QoS ska titta på annan probgamvara, men det tar tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid. Citera
Klyka Postad 31 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2006 Jag tror också stenhårt på en omorgansiering av forumet. Man kanske inte behöver ha mer än 10 olika kategorier att välja på första sidan. Stora problemet är att det inte går att ha undergrupper i den här forumprogramvaran. QoS ska titta på annan probgamvara, men det tar tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid. Jag är medveten om undergruppsproblematiken, men som jag förstått det så placeras trådarna i grupper som i sin tur är indelade i kategorier. Man kan skapa nya grupper inom alla kategorier och likaså skapa nya kategorier. Mitt förlag är att skapa en ny kategori för pokervarianter. "Texas Hold'em" och "Övriga Pokerformer" ligger nu under kategorin "Om Poker", men om mitt förslag genomförs så flyttas dessa till den nya kategorin, samtidigt som nya grupper för tex Omaha o 7cd startas under samma kategori. Således krävs inga undergrupper, det är helt inom ramen för den hierarki som redan finns. Citera
curadon Postad 31 Juli , 2006 Rapport Postad 31 Juli , 2006 Okej, trist med programvaran, men det måste ju finnas uppgraderingar och verktyg för att migrera databasen till en ny programvara Citera
devalanteriel Postad 31 Juli , 2006 Rapport Postad 31 Juli , 2006 Ja, detta är sanslöst enkelt om man inte behöver göra det själv och om man inte behöver bry sig om att allt garanterat ska funka till 100 %, inte ha några exploits, och vara dokumenterat och välkodat. Vågar jag gissa att du är konsult eller pluggar för att bli det? Citera
curadon Postad 31 Juli , 2006 Rapport Postad 31 Juli , 2006 haha, konsult är mitt drömyrke... eller inte. Får väl ta lite risker, ni är väl spelare allihopa . Om vinsten blir ett mer välstrukturerat och mer välfungerande forum så kan man väl fundera på att ta chansen Citera
Klyka Postad 31 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2006 Nu e diskussionen OT, då mitt förslag skulle funka på nuvarande programvara. Citera
QoS Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Klart intressant förslag, enda som gör mig lite tveksam är att det blir fler kan bli grupper, något som funkar obra med det upplägg vi har nu. Mer feedback! - QoS Citera
ski_punk Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Ett upplägg likt 2+2 hade vatt najs. Hatar denna programvaran som är nu, blä Här är ett bra forum: http://www.freeride.nu Citera
Recommended Posts