Gå till innehåll

NLT - SnG, utmana shortstack som ställt på nästbub.?


dlinder

Recommended Posts

wpr101 verkar kompetent så min gissning är att han ställer med det allra mesta där, kanske allt. Tired Loser är tight mot ställ, och skulle mkt väl kunna folda en halvbra hand om action går till honom från UTG. Han bör inte blanda sig i med annat än väldigt bra händer om jag ställer.

 

9-max Seat #9 is the button

Seat 1: rS.Wisdom (3070 in chips)

Seat 2: Tired Loser (2780 in chips)

Seat 3: wpr101 (1160 in chips)

Seat 4: sandongcpa (4230 in chips)

Seat 9: HERO (2260 in chips)

 

everyone: posts the ante 25

rS.Wisdom: posts small blind 200

Tired Loser: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [:5d::5s:]

wpr101: raises 735 to 1135 and is all-in

sandongcpa: folds

HERO: raises 1100 to 2235 and is all-in

 

Ja, vad sägs. Väldigt marginellt känns det som. Såg när handen utspelade sig detta som en chans att antingen ha coinflip+ eller hyfsat troligt 70/30 för att få bra läge på bubblan. Problemet är ju att jag är rätt handikappad om jag förlorar (även om det här bordet faktiskt tillåtit en hel del shortstackstölder tidigare) och att jag faktiskt inte behöver riskera något här.

 

Lutar åt att stället var fel ändå här, men det är svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre att vika ner sig där. Är onödigt att gambla för halva stacken när blindsen är så höga och du kan använda den till att sno blinds istället.

 

 

Men du har rätt. Det är inte helt lätt beslut. Men är resterande spelare tighta mot ställ så tycker jag fortfarande att du ska vika och jobba ihop fler marker med stölder istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge han ställer med en vidare HD än topp 12% så är det instasyn. Då är inte bakomvarande spelare inräknade, men eftersom de har en relativt snäv syn-HD så gör det inte så stor skillnad i praktiken.

 

Intressant att det är så klart! Men då räknar väl knappast ICM med att min stöldmöjlighet i princip försvinner efter en förlust här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...