Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Drömträff på floppen, hur ska jag maximera vinsten?

***** Hand History for Game 4840548814 *****

$25 NL Texas Holdem - Sunday, July 30, 16:33:18 ET 2006

Table Acid Washed (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 10

Seat 5: CrazyWildCard ( $23.37 )

Seat 10: HertigSven ( $33.71 )

Seat 4: mudd1111 ( $23.75 )

Seat 6: pytelCZ ( $27.98 )

Seat 2: Peterbonde ( $24.70 )

Seat 9: Smiller0 ( $4.50 )

Seat 7: kuri3460 ( $25.35 )

Seat 8: vadim14m ( $4.40 )

Seat 3: Deereaway ( $23.07 )

Seat 1: oljohneboy ( $22.88 )

CrazyWildCard posts small blind [$0.10].

pytelCZ posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to HertigSven [ 7c 7h ]

>You have options at Table 96575 Table!.

vadim14m folds.

kuri3460 folds.

Smiller0 folds.

HertigSven calls [$0.25]. [Limpar bara med mellanpp i tidig position]

oljohneboy calls [$0.25].

Peterbonde folds.

Deereaway calls [$0.25].

mudd1111 calls [$0.25].

CrazyWildCard folds.

>You have options at Table 96575 Table!.

pytelCZ checks.

** Dealing Flop ** [ 6c, 7s, 6h ] [Wow! Drömflopp, hur ska jag vinstmaximera? Hoppas på att nån har en 6a.]

pytelCZ checks.

HertigSven checks. [Här vet jag inte om jag ska betta ut eller checka? Checkar bara för att försöka få ev överkort att betta]

>You have options at Ocean Park (No DP) Table!.

oljohneboy checks.

Deereaway bets [$0.97].

mudd1111 folds.

pytelCZ calls [$0.97].

HertigSven raises [$3]. [Reraisar starkt, nu har jag i princip gett bort min hand, skriker för mkt styrka??]

oljohneboy calls [$3].

Deereaway folds.

pytelCZ calls [$2.03].

** Dealing Turn ** [ 2h ] [bra blankt kort där, osäker på hur mkt jag ska satsa, blir lite mer än ½ pott. Betta mer/mindre??]

pytelCZ checks.

HertigSven bets [$6].

oljohneboy folds.

pytelCZ calls [$6].

** Dealing River ** [ Jd ]

pytelCZ checks.

HertigSven bets [$5]. [Jag är 99.9% säker på att jag vinner handen, JJ/66 är det enda som slår mig och han spelar verkligen inte aggresivt här, vill värdebetta här, spontant känns det som att det blir för lite? Skulle jag ha betat mer upp emot $8-9 eller kanske ännu mer??]

pytelCZ calls [$5].

Vill som sagt gärna ha synpunkter på hur jag ska kunna vinstmaximera handen. Några funderingar är om min checkraise är för stor? Är min bet på turn för stor, skrämmer iväg en FI, bättre att hålla kvar honom? Riverbet för klent?

Postad

alltså synar han ner på det brädet så känns det som han har något som han vill betala av en del med. fast har han en 6a borde han väl spela aggressivare, kanske har en svag kicker och är rädd för kickern dock eller så har han case 7an och inte klarar göra ett enkelt lägg.

släng in ett ordentligt värdebett på rivern, har han drag har han missat och synar inte ett litet bet heller.

Postad
alltså synar han ner på det brädet så känns det som han har något som han vill betala av en del med. fast har han en 6a borde han väl spela aggressivare, kanske har en svag kicker och är rädd för kickern dock eller så har han case 7an och inte klarar göra ett enkelt lägg.

släng in ett ordentligt värdebett på rivern, har han drag har han missat och synar inte ett litet bet heller.

Tack för synpunkterna, hur ser du på turnbetet, ska jag betta mindre för att hålla kvar FI 2 eller ska jag isolera mig mot FI 1 och hoppas han betalar bra?

Postad

Jag brukar betta ut speciellt om de flera limpare sitter ngn med sexan tar du alla deras pengar. dom kan ju även sitta med stegdraget. Brukar alltid fråga mig, vill jag vinna en liten pott eller stor,ok de e surt när alla lägger sig men man kan ju inte tro att de är check check och allin på river.

Gillar inte cr, du avslöjar hela din hand och din motståndare blir passiv. Bettar du ut maskerar din hand bättre. Cr brukar jag använda på bra drag.