Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Första handen jag postar här, hoppas att den är intressant.

Här är min tankegång:

När jag limpar UTG så har jag oftast en liten PP eller en spekulativ hand som 76s, 87s etc. Min motståndare höjer i BB, jag synar och floppar ett straight drag. Motståndaren bettar ut och ofta gör han det med överkort, så jag höjer eftersom jag har position och chans att vinna handen på en gång. Motståndaren synar, nu misstänker jag att han har ett överpar TT-AA. Motståndaren checkar turn och jag vet att han är orolig för triss, bettar jag inte turn så förlorar jag nästan all bluff equity på rivern och han kanske ger upp handen redan nu. Motståndaren synar turn, rivern ger en kung. Hade han haft KK hade han garanterat bettat all in. Jag tror att han har TT-QQ så jag pressar all in på rivern eftersom jag tror att det blir väldigt svårt att syna. Vad tror ni, är jag ute och cyklar med det här resonnemanget?

Game # 389598508 - Texas Hold'em No Limit EUR 2/4 - Table "Eibar"

Players(max 6):

Cocco_Bill (EUR 378.00 in seat 1)

carlos_p (EUR 174.80 in seat 2)

Chrippa (EUR 150.00 in seat 3)

bergarn (EUR 171.66 in seat 4)

2blinx (EUR 143.52 in seat 5)

Armani (EUR 718.39 in seat 6)

Dealer: bergarn

Small Blind: 2blinx (2.00)

Big Blind: Armani (4.00)

Cocco_Bill was dealt: 6d - 7d

Cocco_Bill Call (4.00)

carlos_p Fold

Chrippa Fold

bergarn Fold

2blinx Call (2.00)

Armani Raise (14.00)

Cocco_Bill Call (14.00)

2blinx Fold

Flop 4h - 9c - 5d

Armani Bet (20.00)

Cocco_Bill Raise (55.00)

Armani Call (35.00)

Turn 4h - 9c - 5d - 6h

Armani Check

Cocco_Bill Bet (110.00)

Armani Call (110.00)

River 4h - 9c - 5d - 6h - Ks

Armani Check

Cocco_Bill All-In (195.00)

Game ended 2006-07-30 20:37:35 GMT+01:00

Postad

Din fi är ganska dålig på FL iaf.. så han kanske itne släpper mycket. Ca 550 i potten och det kostar honom 200 att syna till. Jag skulle säkert försökt mig på samma sak men vet ej om det är rätt. Släpper verkligen fi QQ där 2,75x pengarna? Släpper Fi oftare TT än QQ? Kanske men de händerna är juh exakt lika bra i den här situationen.

Slutsats: Jag vet inte..

Postad

Fold preflop, handen är för dålig mot en massa shortstacks. Du läcker rätt mycket info genom att limpa först in, höj om du ska spela (naturligtvis lite beroende på hur du spelar monster och sånt).

Nu hamnar du mot den enda djupa killen, vilket ju är bra. Hade nog som du höjt på flopp, men tagit i lite till, typ pott. Turn hade jag checkat bakom, vilka händer skulle han släppa på turn som han synar en raise på floppen med? Inte ofta det funkar. Mer värt att se ett gratiskort för att träffa någon av dina outs.

River vetefan. Kanske. Känns marginellt.

Postad

Tveksamt riverbet. Tror inte Fi släpper en hand som TT-QQ efter att han har synat reraise på flop och synat turnbettet.

Hade checkat turn och tagit ett gratiskort. Problemet du får med turnbettet är att du potcommitar dig ganska hårt och är nästan tvingad att ställa på rivern istället för att hålla ner potten/ checka ner handen. Och antagligen vinna den om Fi endast har 2 överkort.

Postad
Om han inte har AK, AA eller KK tror jag han lägger sig.

Tveksamt. Om han nu synat både flopp och turn med QQ-TT varför skulle han då lägga river? Känns som att han har ett överpar och vill checksyna ner den. AK är ju i stort sett värd lika mycket som QQ-TT här då det inte är så troligt att vår HERO har ett högre par.

Postad

Motståndaren lade sig omedelbart på rivern vilket var något förvånande. Fanns inte direkt så många drag ute så jag antar att han hade TT-QQ.

Om han inte har AK, AA eller KK tror jag han lägger sig.

Borde vi inte kunna helt utesluta AK efter hans flop och turn syn?