Gå till innehåll

NLT - Trn, JJ på knappen med tidigare action


Perli

Recommended Posts

Jag och min bror funderade lite runt hur JJ ska spelas i MTT, det var ganska tidigt i turneringen så stackarna får väl sägas vara förhållandevis djupa har för mig att blindsen var på 15/30 och medelstacken låg runt 1500.

 

Inköpet var lågt och spelarna lösa/knasiga. Situationen var denna, min bror som spelade fick JJ på knappen. UTG limpar och UTG+1 höjer 2xbb till 90 varefter UTG+2 synar efter lite funderande, han hade störst stack drygt 4k.

 

Jag tyckte att han bara skulle syna höjningen medans min bror ville höja. Hur skulle ni ha gjort? Vi diskuterade lite fram och tillbaks och kom inte fram till nån bra lösning.

 

Brorsan tyckte att det var bäst att höja för att få helst en motståndare för att få bättre än 50/50 chans att ta hem potten mot en motståndare medans jag ansåg att en höjning skulle bara ge som bäst en 50/50 situation

 

/ Perli

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med att höja är ju att du ger upp möjligheten att floppa setet och busta motståndaren de gånger han har QQ+. När man höjer öppnar man ju för omslag och då är det ju bara att lägga ned.

 

Mot okänd motståndare lutar jag klart åt höjning. Om jag får lite mer information så kan det bli höjning, men annars föredrar jag säker EV framför osäker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...