Gå till innehåll

NLT - Får en BÅT mot Tony G på turn efter limp


psykologen

Recommended Posts

Tony G är har ganska liten stack. Ingen djupare read. Typ ABC spelare så inget att vara rädd för. Limpar in för att variera spelet lite. Kände på mig att jag skulle träffa bra.

 

Fi bettar snabbt på alla gator.

 

Seat 4 is the button

Total number of players : 4

----Seat 3: HERO ($387.92)

Seat 4: iLuvLoosey ($571.44)

Seat 5: Gus Gnup ($298.65)

----Seat 6: Tony G ($158)

Gus Gnup posts small blind (1)

Tony G posts big blind (2)

** Dealing down cards **

Dealt to HERO[ 6h, 8h ]

HERO calls (2)

iLuvLoosey folds.

Gus Gnup folds.

Tony G checks.

** Dealing Flop ** : [ 8d, 6c, Qd ]

Tony G bets (8)

HERO calls (8)

** Dealing Turn ** : [ 6d ]

Tony G bets (18)

HERO calls (18)

** Dealing River ** : [ Ks ]

Tony G bets (48)

 

Vad göra? Läs gärna noggrant innan kommentar.

 

Facit:

 

HERO calls (48)

 

** Summary **

Main Pot: $151 | Rake: $2

Board: [ 8d 6c Qd 6d Ks ]

HERO balance $311.92, lost $76

iLuvLoosey balance $571.44, didn't bet (folded)

Gus Gnup balance $297.65, lost $1 (folded)

Tony G balance $233, bet $76, collected $151, net +$75 [ Qc 6s ] [ a full house, sixes full of queens ]

 

 

 

Själv stekte jag ett tag på rivern men satte till slut Fi på Q6 eller bättre.

 

QOS förstörde tyvärr pollen jag gjorde i OT men typ +90% hade i all fall gått back ganska duktigt i dennna situation. En handhistory motsvarar knappast verkligheten men jag tror det är ganska representativt. För den observante gjorde jag om pollen lite då den annars blev ganska tråkig då Tony G hade en liten stack jämfört med oss andra.

 

Tycker att Tony G spelade handen riktigt dåligt då han inte lyckades få mig all in. Den enda jag kan tänka mig är att han satte mig på ett överpar då jag försökt limpmörka det. Vem annars synar överbetet på floppen? Kanske med ett toppar men då hade det blivit ett blixtlägg på turn.

 

Tydligen var det troligtvis Tony G som jag spelade emot. Har för mig att jag såg något avsnitt av WPT där han kom tvåa efter dåligt spel HU. En annan faktor kan ju vara att detta är kaffepengar för Tony G. Vad vet jag? Funderar på att mejla han och fråga. Det sparade mig en hundring i alla fall.

 

Det är sällan man går iväg glad efter att ha förlorat med en kåk. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar inte, en kuggs eller vadå?

 

Jag tror Tony G sitter på KK. Men vad vet jag.

 

visst kan han göra det. eller QQ, fast det är ju mest KK och AA folk slowspelar preflop.

och skulle han verkligen göra det sist att agera i en trevägspott med dålig position?

 

ska man vara rädd för det kan man ju alltid lägga sig.

 

han knackar från bb så har ju any 2. K6, Q6, visst.

 

förstår inte hur man ska kunna lägga. ev bara en syn isådall men inte jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen är ganska ointressant. Jag vet. Funderar bara på om det finns flera sätt att spela den?

 

finns väl massor av sätt att spela den. raise preflop sen fejka svaghet och få fi att försöka betta bort en på turn och river.

 

men om du limpat, du kan väl raisa flopp. finns ju risk att du skrämmer bort en svag Q eller mellanpar då men han får ju inte dra till fären billigt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad göra? Läs gärna noggrant innan kommentar.

 

Tyvärr, för trött.. Så kanske säger nåt dumt nu.

 

 

Alltså om han checkar från knappen, betar $8 på floppen känns som om han försöker ta potten redan där? Men då hade han väl betat lite mindre, så kanske han "betar med en out"?

 

Han betar 18 på floppen, det är intressant, någonting säger mig att han har träffat färgen. Han märker att du synar och blir upphetsad över att du synar när han har en bra flush och betar ut rejält på river?

 

Nu är jag nyfiken på hur handen sluta, hur fel har jag? ;)

 

Lite svårt att säga dock när man bara läser det, enklare när man upplever, ser hur lång tid han tar på sig, stämningen, etc... Ifs inte lika viktigt i onlinepoker men fortfarande viktigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad göra? Läs gärna noggrant innan kommentar.

 

Tyvärr, för trött.. Så kanske säger nåt dumt nu.

 

 

Alltså om han checkar från knappen, betar $8 på floppen känns som om han försöker ta potten redan där? Men då hade han väl betat lite mindre, så kanske han "betar med en out"?

 

Han betar 18 på floppen, det är intressant, någonting säger mig att han har träffat färgen. Han märker att du synar och blir upphetsad över att du synar när han har en bra flush och betar ut rejält på river?

 

Nu är jag nyfiken på hur handen sluta, hur fel har jag? ;)

 

Lite svårt att säga dock när man bara läser det, enklare när man upplever, ser hur lång tid han tar på sig, stämningen, etc... Ifs inte lika viktigt i onlinepoker men fortfarande viktigt!

 

stämmer nog bra. de flesta bettar nog färgen i det läget och isåfall är det ju fel att höja turn, syna med för den delen om man inte tillräckliga implicerade odds.

men så säkra kan vi nog inte vara på färgen, eller?

sen bara å dega in på rivern känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räknas han som någon världsklassspelare eller?

 

Vad tycker ni själva om hur han lirade?

 

Det lär inte varit han du spelade mot.

 

Nähe. Konstigt då att det var på hans nätverk och att han agerar bounty i turneringar. :roll:

 

Det är ju inte så att jag skulle påstå en sådan sak utan uppbackning. :roll:

 

Men skit samma. Det går ju inte att ha en vettig diskussion här på forumet. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QOS förstörde tyvärr pollen jag gjorde i OT men typ +90% hade i all fall gått back ganska duktigt i dennna situation. En handhistory motsvarar knappast verkligheten men jag tror det är ganska representativt.

 

I agree to disagree. Skulle inte ge någon rådet att bara syna med kåk i den här situationen på den här nivån. Att fi oftast skulle hålla minst kåk känns väldigt långt borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I agree to disagree. Skulle inte ge någon rådet att bara syna med kåk i den här situationen på den här nivån. Att fi oftast skulle hålla minst kåk känns väldigt långt borta.

 

Det handlar om vad han oftast har när han synar eller höjer ditt omslag.

 

Jag röstade syn, väl medveten om att det kan vara för fegt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QOS förstörde tyvärr pollen jag gjorde i OT men typ +90% hade i all fall gått back ganska duktigt i dennna situation. En handhistory motsvarar knappast verkligheten men jag tror det är ganska representativt.

 

I agree to disagree. Skulle inte ge någon rådet att bara syna med kåk i den här situationen på den här nivån. Att fi oftast skulle hålla minst kåk känns väldigt långt borta.

 

Hur menar du då? Situationen är unik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Själv stekte jag ett tag på rivern men satte till slut Fi på Q6 eller bättre.

 

 

 

Facit:

 

HERO calls (48)

 

 

Hur går de här två ihop psykologen? Du satte honom på en bättre hand men synade i alla fall?

 

Hursomhelst så kan jag delge med hur jag hade spelat handen så får du en bild av hur man annars kan spela den.

 

1. Jag hade nog höjt till 7 preflop med bara 4 vid bordet. jag är rätt lös dock. tror kanske inte att detta hade skrämt iväg Tony G ändå med tanke på hur han brukar spela.

 

2. på floppen hade han kanske betat ut ungefär som han gör nu? eller så hade han checkat till mig. I vilket fall hade ungefär 14$ var gått in i potten.

 

3. Om han fortsatt beta ut skulle jag helt klart höja honom på turn. Kan bara inte sätta honom på en högre kåk här. färgdraget som går in skulle jag se som troligare. Förmodligen skulle vi vara all in här och jag skulle förlora alla mina pengar.

 

Alternativt skulle min preflopbet driva ut honom och jag skulle vinna 3$.

 

Hur du kunde spara dina pengar här är för mig en gåta, men ibland känner man ju på sig saker. Det enda jag skulle sätta honom på är just Q6, K6 i så fall eller färgen. Tror inte att han hade slowspelat varken QQ eller KK preflop i det läget. Finns inte mycket anledning tycker jag.

 

När ni spelat handen som ni gjorde så tycker jag att du gör rätt som bara synar river. Du har inte nöten och jag ser inget riktigt värde i att reraisa här heller. ser att 88 också är en hand han skulle kunnat checka preflop även om du blockar en av dem.

 

kontentan är att med det här bettingmönstret tror jag bara inte att du är slagen tillräckligt ofta för att inte syna. Vad tror du och vad gjorde att du spelade handen så här? varför bara syna hela vägen menar jag? Vad var känslan på turn/river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Själv stekte jag ett tag på rivern men satte till slut Fi på Q6 eller bättre.

 

 

 

Facit:

 

HERO calls (48)

 

 

Hur går de här två ihop psykologen? Du satte honom på en bättre hand men synade i alla fall?

 

Hursomhelst så kan jag delge med hur jag hade spelat handen så får du en bild av hur man annars kan spela den.

 

1. Jag hade nog höjt till 7 preflop med bara 4 vid bordet. jag är rätt lös dock. tror kanske inte att detta hade skrämt iväg Tony G ändå med tanke på hur han brukar spela.

 

2. på floppen hade han kanske betat ut ungefär som han gör nu? eller så hade han checkat till mig. I vilket fall hade ungefär 14$ var gått in i potten.

 

3. Om han fortsatt beta ut skulle jag helt klart höja honom på turn. Kan bara inte sätta honom på en högre kåk här. färgdraget som går in skulle jag se som troligare. Förmodligen skulle vi vara all in här och jag skulle förlora alla mina pengar.

 

Alternativt skulle min preflopbet driva ut honom och jag skulle vinna 3$.

 

Hur du kunde spara dina pengar här är för mig en gåta, men ibland känner man ju på sig saker. Det enda jag skulle sätta honom på är just Q6, K6 i så fall eller färgen. Tror inte att han hade slowspelat varken QQ eller KK preflop i det läget. Finns inte mycket anledning tycker jag.

 

När ni spelat handen som ni gjorde så tycker jag att du gör rätt som bara synar river. Du har inte nöten och jag ser inget riktigt värde i att reraisa här heller. ser att 88 också är en hand han skulle kunnat checka preflop även om du blockar en av dem.

 

kontentan är att med det här bettingmönstret tror jag bara inte att du är slagen tillräckligt ofta för att inte syna. Vad tror du och vad gjorde att du spelade handen så här? varför bara syna hela vägen menar jag? Vad var känslan på turn/river?

 

Det första frågan ser jag inte som allvarlig.

 

Angående känsla så trodde jag han hade tvåpar redan på floppen. Varför börja fajtas om en pott på 5 $ när jag som sagt kanske har limpmörkat tex KK. Han hade ju överbettad ut i totalt mörker vilket knappast kan vara EV. Jag måste faktiskt erkänna att jag inte ens såg färgen för jag trodde han hade en kåk.

 

Kommer ihåg när jag debatterade med Hjort om en hand där jag hade floppat ett set med QQ och ett K kom på turn och jag misstänkte KKK. Då gick jag emot känslan totalt och valuebettade och det blev dyrare då moståndaren hade KK. Det värsta är inte att förlora. Det värsta är att göra misstag. Så nu spelar jag på känsla och kan göra sjuka reads ibland. Det här hör väl till det och är väl kanske första gången jag spelar så här med en osynlig kåk.

 

Annars är jag också ganska lös och skulle ibland spela som du. Jag spelar dock inte efter ett schema utan varierar och gör tomtemoves ibland.

 

Jag skickade iväg ett mejl till Tony så vi får se om han svarar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räknas han som någon världsklassspelare eller?

 

Vad tycker ni själva om hur han lirade?

 

Det lär inte varit han du spelade mot.

 

Nähe. Konstigt då att det var på hans nätverk och att han agerar bounty i turneringar. :roll:

 

Det är ju inte så att jag skulle påstå en sådan sak utan uppbackning. :roll:

 

Men skit samma. Det går ju inte att ha en vettig diskussion här på forumet. :roll:

 

Ok då var det säkert han, my bad :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...