Gå till innehåll

NLT - AA mot AK finns det nån chans att lägga sig?


babyface10

Recommended Posts

Bakgrundsfakta:

 

Har suttit på bordet i 2h och har haft en stor stack som minskat lite. Känner mig rätt säker på vad jag gör för tillfället.

 

Bordsstämning

 

Bordstämmningen är rätt tight, FI är det enda jag lagt märke till att han inte är nån fisk. Tror han är en vinnande spelare, rätt bra.

 

Spelet

Jag sitter i BB förklarar mer längre ner

 

 

OpeningBetRound

HERO was dealt: Ac - Kc

 

TKMols Fold

N-H Fold

dano11 Fold

ZINGO Fold

matejcrv (185$) Raise (9.50)

bojjen Fold

honda4ever Fold

HERO (380$)(BB) Call (7.50)

 

Visste jag får AcKc i BB klart jag är med på höjningen,

 

 

Flop Ad - 5h - 2c

 

Floppen är väldigt fin så som den ser ut tror inte han sitter med 55 eller 22 utan hellre Ak AQ AJ därför checkar jag den till honom och ser vad som händer, han mes bettar så jag misstänker att han försöker köpa potten jag höjer tillbaka och han synar (bra spelat av han)

 

HERO Check

matejcrv Bet (6.75)

HERO Raise (24.00)

matejcrv Call (17.25)

 

Turn Ad - 5h - 2c - 7c pott(60$)

 

Här gör jag ett ganska kraftigt bett tror fortfarande jag har det bästa och att han sitter på AK AQ men blir glad när jag ser färgdraget

 

HERO Bet (45.00)

matejcrv Call (45.00)

River Ad - 5h - 2c - 7c - 5c pott (150$)

 

här tänker jag han har säkert AK men jag fick in färgen på river, lite drygt att bordet parade sig men vafan det kan jag inte oroa mig för nu, all-in!!!

 

HERO All-In (215.00)

matejcrv All-In (119.00)

HERO Payback (96.00)

 

HERO shows: Ac - Kc (a flush, ace high)

matejcrv shows: As - Ah (a full house, aces full of fives)

 

matejcrv wins: EUR 393.50 (with a full house, aces full of fives)

Rake: EUR 2.50

 

 

Avslutning

 

Ja men så sitter han på AA??? okey nh men skulle ni gjort likadant? Gjorde jag allting rätt? Lär man betala av honom i det här läget? För han hade ställt mig all-in om inte jag gjort det känns det som och när jag ändå fick in färgen så kändes det rätt?

 

Kom gärna med synpunkter.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är 1/2

Ja då är det ju rätt klart att du ska köra.

 

Floppen: Är tveksam till checkraise, skrämmer ju bort händer som du dominerar och händerna som dominerar dig är ju bara glada åt att lämna förarsätet åt dig här så att du kan beta livet ur dig. Kan kanske funka som en del av en övergripande strategi, alltså om du checkraisar kassare händer på samma vis så att han blir tvungen att ge value åt antingen dina bluffar eller legitima betar.

 

På turn så kan han väl ha AQ, det beror ju på hur trixig han tror att du är (alltså hur mycket han respekterar dina checkhöjningar). Rimligen så finns det ju inte kvar så många händer som du dominerar här och än färre som synar faktiskt synar ditt bet. Det som kan göra det hela väldigt trevligt är ju om AK utgör en stor del av hans syndistribution så att du får frirulla.

 

Kan inte direkt säga att jag vet vad som är bäst här, beror ju så otroligt mycket på motståndaren. Tror det kan vara rätt att beta eftersom du ändå måste syna många bet här, särskilt om du checkar.

 

På rivern så tycker jag det är lite optimistiskt att vänta sig att en bra spelare ska syna ned med AK när både färg och kåk går in. Det är ju bara om du är ovanligt bluffig som det borde funka. Klart han får ju bra odds så han kanske är tvungen att spela AK så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...