Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

För er som läste: Jag var Thomas, och tackar alla som använde sunt förnuft. Jag visste inte att man inte fick lägga ut pf.nu-identiteter, så tråden blev bortplockad. Det hela slutade med att jag för en kostnad av $50, förlorade en person i kontaktnätet. Det var i detta fallet värt en del, men snål som jag är var priset lite väl högt...

Postad
du kände ju knappt snubben så snål är du väl inte pga det
Du hann nog inte läsa hela tråden innan den blev bortplockad. Thomas var den som ville ha del av bonusen. Det tog en oväntad vändning. Jag hann inte heller läsa det inlägget innan jag postade så jag blev lite förvånad när jag läste det.
Postad

För de som har missat detta i och med att det blev censurerat så har jag tagit mig friheten att byta ut pf-nicket mot emil igen och klistrar härmed in det:

"Skulle bara kolla hur folket tänkte. Jag, Tuttinunnen är Thomas, och Emil, är XXXXX, också på detta forumet. Här kommer fortsättningen på konversationen.

Orka om ni har lust...

Thomas säger (23:22):

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=504261#504261 Jag ville ha opartiska domare...

Emil säger (23:24):

hehe, jag ska läsa igenom tråden men det tar ett tag för jag spelar samtidigt

Thomas säger (23:25):

np

Emil säger (23:26):

hehe, känns som det är delade meningar...

Emil säger (23:27):

shysst att du inte har gått ut med namn och sånt, det ska du ha credit för

Thomas säger (23:28):

Jag ville gäran ha en opartisk diskussion

Emil säger (23:29):

ja, jag har inget emot det så länge det inte finns några namn på mig med, känns somd et skulle bli lite väl konstigt då

Emil säger (23:30):

kan nog bli intressant att se vad folk tycker

Thomas säger (23:30):

Varför? Du står väl för dina åsikter?

Emil säger (23:31):

klart jag gör men det är ändå intressant om du menade med namn och så så står jag för det men orkar inte med en massa smutskastning från folk som tycker anorlunda

Thomas säger (23:32):

Jag förstår

Emil säger (23:33):

varför skrev du att jag kanske inte vill prata med dig efter det här om jag fattade det rätt?

Thomas säger (23:35):

Tuttinunnen är Emil (d ig i konversationen) och du är Thomas

Emil säger (23:36):

aha okej, jag kollade inte det...hmm så allt blir bakvänt då eller??

Emil säger (23:37):

så du är jag alltså eller?

Thomas säger (23:37):

ja

Emil säger (23:37):

fattar inte riktigt haha

så du går alltså in med det som att du har gjort det som jag har gjort eller?

Thomas säger (23:37):

Ja

Emil säger (23:38):

hehe ok

fattade inte riktigt vissa saker men nu så

Thomas säger (23:38):

Gott

Emil säger (23:38):

ska nog läsa igenom det där igen men....

Emil säger (23:39):

intressant att se andras syn på det även om jag kan hålla med många om att det blev lite väl långt

Thomas säger (23:41):

Jo det är sant

Thomas säger (23:44):

Du behöver ju kanske inte läsa hela konversationen igen. Men det bestämmer du

Emil säger (23:44):

hehe nä jag tänkte mer på komentarerna

Thomas säger (23:44):

Blev lite fundersam bara

Emil säger (23:45):

ok

Emil säger (23:51):

sådär ja, nu har jag läst det på "rätt" sätt hehe. Igentligen spelar det ju ingen roll igentligen eftersom jag tycker vad jag tycker och kommer inte ändra mig om så 100 stycken tycker något annat men det är alltid intressant att läsa

brb

Emil säger (23:54):

tbx

men vill du fortsätta ha kontakt eller hur känner du?

Thomas säger (23:56):

Om jag ska vara ärlig. Efter att ha snacka med dig ett tag, så var jag 99% säker på att du skulle förstå mig. Men det är ju kanske dumt att bedöma det genom en internetrelation. Det är kanske det som sved mest.

Emil säger (23:59):

jag hade helt klart kunnat gå med på något sådant om jag tyckte att jag på något sätt hade gjort fel eller att du hade förlorat några riktiga pengar så att säga och inte "bara" en bonus som du kunde fått. Jag förstår om du tycker att jag gör fel men det här är mitt beslut iaf. Om du inte vill ha mer kontakt med mig så behöver du verkligen inte det. Jag tycker iaf att det är trevligt att chatta med

dig och skulle kunna tänka mig att fortsätta med det men du måste ju säga hur du vill ha det

Thomas säger (00:00):

Vet ej. Men nu ska jag ge all fakta till PFarna.

Emil säger (00:01):

vadå menar du?

namn och sånt eller vadå?

det skulle verkligen vara skittaskigt bara så du vet, men du har ju ett fritt val

Thomas säger (00:02):

Jag ska byta roller och säga att jag är Thomas (Tuttinunnen) och att du är Emil (XXXXX).

Emil säger (00:03):

men det är ju som att ge ut namn eftersom det är min identitet på pf

det är riktigt lågt...

Thomas säger (00:03):

Vad är det som är taskigt? Rädda att dom ska få reda på dina åsikter?

Då är det ju bevisat att du inte står för dom.

Emil säger (00:03):

nej, men jag tycker det är dålig stil

jo jag står för dem helt och fullt men jag orkar inte diskutera med hur många som helst till

Emil säger (00:04):

för några futtiga 25 dollar....suck

Thomas säger (00:05):

Jag har inte sagt att du gjort något fel. Men det som jag till och med tycke är sjukt, är att du inte vill förstå det här:

Klart han ska ha $50 och du max $25 i ett sånt här läge. Han är ju trots allt den som gjort det möjligt för dig att få några pengar alls.

Ge honom $25 direkt imo.

Emil säger (00:05):

hehe, ja det är en persons åsikt...

Thomas säger (00:05):

Håller NÅGON med dig?

Emil säger (00:05):

blocka honom bara då är en annan, men det skulle jag aldrig göra tar hellre en disskusion

Thomas säger (00:06):

Vad menar du?

Emil säger (00:07):

det var en av inläggen eller rättare sagt: Blocka han på msn o skit i snubben då om ni endå inte är bra polare?

Thomas säger (00:07):

pollen:

dela ja 3-0 nej

orka läsa hela inlägget ja 0-2 nej

Emil säger (00:07):

och typ alla tycker det är jäkla massa tjöt från din sida för 25 dollar och jag håller verkligen med

Thomas säger (00:09):

Men det är ju inte för att dom håller med dig! Dom orkar inte sätta sig in i det. Dom har ju inte ens en åsikt. Bara för att dom har tjänat massa pengar på pokern, så bryr dom sig såklart inte om $25. Men ingen har sagt: Tycker att du gott kan behålla pengarna.

Emil säger (00:10):

hehe det spelar ju ingen roll vad andra tycker....du tycker en sak och jag en annan om du nu vill vara så patetiskt så att du måste posta identiteter på oss för att du tycker att jag ska ta skit från massa pf:are (som förmodligen inte ens kommer bry sig) så får du väl göra det då

Thomas säger (00:12):

Jag tänker faktiskt på det. Du är rädd för att folk ska kasta skit på dig, men jag bryr mig inte direkt för att dom inte bryr sig om min bonus. Men du verkar vara rädd för att dom ska inse att det är du. "Jag vill inte ha någon smutskastning, men ingen kommer att bry sig". Det är motsägelsefullt.

Emil säger (00:13):

posta det då, jag orkar inte tjöta länge, jag kan ta det, det är lugnt. Tycker bara att det är patetiskt känns som du är desperat för 25 dollar

Thomas säger (00:14):

Det du inte förstår: Jag tycker inte att du har någon rätt till en enda dollar. En normal människa med någorlunda sympati, skulle nog inte tvekat att ge tillbaka pengar.

Emil säger (00:16):

okej, det får stå för dig. Jag har en annan åsikt som du redan vet om. Vi tycker olika och kan inte komma överens enligt bonusreglerna är pengarna mina och du borde nog kollat upp dem innan du signade dig. Det är ju det som var problemet att du inte kollade upp det först. Jag är verkligen ledsen att det blev såhär och hade absoult ingen avsikt att lura dig på pengar på något sätt

Thomas säger (00:18):

Det är kanske sant, men för mig är det ingen skillnad på om du lurat mig eller inte. Du har $50 som du inte borde ha. Det är det som är så sjukt. Men det är ändå inte värst. Det är att du ger dig själv rätten till att behålla dom. Maken till snikenhet trodde jag bara fanns i Kalle Anka-tidningar och i Storföretagens ledningar. Att det bara är $25, det saknar helt relevans för diskussionen tycker

Thomas säger (00:19):

jag

Skulle du gjort annorlunda med $2500. Då¨är det ju egentligen ännu konstigare. Varför har du inte rättan att behålla dom då?

Emil säger (00:20):

herregud varför ska vi diskutera om 2500 dollar när det är 25 dollar det handlar om. Nä nu orkar inte jag disskutera det här mer. Om du tänker posta min identitet på pf så kan du ju iaf säga till mig så jag har en chans att försvara mig.

Thomas säger (00:21):

k. Det tänker jag. Även denna diskussionen.

Emil säger (00:21):

gör så, det visar ju bara hur desperat du är"

Postad

Alltså...det är ju en larvig konflikt i och med att det gäller så lite pengar men jag tycker ändå att "Emil" är extremt snål som inte delar med sig när det nu är så att det inte skulle ha blivit några pengar alls om det inte vore för Thomas.

Postad
Alltså...det är ju en larvig konflikt i och med att det gäller så lite pengar men jag tycker ändå att "Emil" är extremt snål som inte delar med sig när det nu är så att det inte skulle ha blivit några pengar alls om det inte vore för Thomas.

Ja, hellst vill man ju inte ta den.

Postad

Jag tycker i och för sig att det är lika larvigt och snålt av dig att hänga ut XXXX här.
Postad

men lägg ner det här...

Inte som någon har lurat dig avsiktligt, och du tog inte heller reda på hur det låg till. Visst, han/hon kan visst ge dig x$ eller bara låta bli.

låt det här vara en läxa och lär dig ta reda på saker och ting INNAN du signar någonstans...

Postad

Jag tycker i och för sig att det är lika larvigt och snålt av dig att hänga ut XXXX här.

Det kanske det är, och jag kanske kommer ångra mig efteråt. Men nu är jag ganska förbannad på henne. De $25 är inte det som är viktigtast. Det är hennes beteende tycker jag. Att man kan resonera på det sättet hon gör, det fanns inte för mig för en vecka sedan. Det här drar liksom ner mina tankar om mänskligheten. När vi hade våra konversationer här och på MSN så var hon jättetrevlig. Så det kom lite av en chock hur hon resonerade i detta. Ingen har säkert orkat läsa igenom hela vår konversation. Men jag tror att tids nog kommer jag nog få mig ett gott skratt av hennes argument. Jag tiltade tyvärr lite pga detta rent pokermässigt, och köpte in mig i en turnering som min rulle egentligen inte höll för. Tomtigt spel, men ut på nästbubblan ändå.

Postad
men lägg ner det här...

Inte som någon har lurat dig avsiktligt, och du tog inte heller reda på hur det låg till. Visst, han/hon kan visst ge dig x$ eller bara låta bli.

låt det här vara en läxa och lär dig ta reda på saker och ting INNAN du signar någonstans...

Har även tänkt på det här. Jag får väl hoppas att jag kommer att ha nytta av det i framtiden.

Postad
om du tiltar på 25¤ som försvann när du signa på en sämre bonus än som fanns så har du en del att jobba med ...

Kanske glömde säga det, men pengarna är inte det huvudsakliga här. Jag blir förbannad på hennes resonemang först och främst. Men nu när jag skrev att jag tiltade, så slutade jag spela. En dålig tilt helt enkelt. Allt går visst dåligt. :x

Postad
Tuttinunnen

sa inte du att du var Emil först?

Jo, för att försäkra om att det skulle bli en opartisk diskussion. Så jag bytte namn (kanske onödigt). Jag är Thomas i diskussionen. Det är ju faktiskt mest logiskt. Varför ska hon (Emil ej riktigt namn) whina här? Hon har ju bara att förlora på det. Hon kan ju känna sig tvungen att lämna tillbaks de $50 som hon kämpat så hårt för :? .

• 2 weeks later...