Gå till innehåll

kilsmo - turneringar (live, MTT, SnG)


kilsmo

Recommended Posts

Dags att uppdatera presentationen. 32 år nyss fyllda, spelat turneringspoker live sedan hösten 2003, till en början på jobbet, under 2005 sökte jag mig till andra ställen för att få möta spelare som tog pokern på lite större allvar.

 

Jag är en utpräglad turneringsspelare, visst blir det cashgame någon gång då och då, men det är inte min grej. Ser inte meningen med att försöka vinna pengar, blir snabbt uttråkad, och börjar spela händer för "rushen", det blir mycket bluffande. I en turnering har jag dock hur mycket tålamod som helst, jag vill vinna till varje pris.

 

Har spelat på nätet sedan 2004, mest SnG:s, har varit bra för att få se mycket händer, men det är så sjukt mycket roligare att spela live. Kommer inte att skriva om nätspelandet i denna dagbok.

 

Jag är amatörspelare, som inte dragit in några stora pengar på poker. Jag är tjänstledig från mitt jobb resten av året, men har ingen ambition att leva på poker under denna period. Under min tjänstledighet planerar jag att göra så mycket av det som är svårt att hinna/orka med samtidigt med jobbet.

 

Jag försöker att passa på att spela lite större turneringar, i år har det blivit både Nordic Masters och CC SM. Vann inget, bara att spendera mera för att vinna tillbaka. Ska försöka spela Malmö Open i augusti, och kanske någon turnering i Europa under hösten. WSOP ska det bli förr eller senare, tidigast nästa år.

 

Jag skriver mest om livepoker, men hoppas även ha några andra intressanta pokersaker att skriva om lite senare. Vad detta är avslöjas när det finns något mer konkret.

 

Resultatet här under är inte uppdaterat på ett bra tag, skulle jag göra det blir min ROI deprimerande. Det kommer säkert en uppdatering så fort jag cashar i en större turnering. :-)

 

Nuvarande resultat (2006-11-06): +5430kr

Spelade turneringar: 20

Segrar: 3 (15%)

ITM: 10 (50%)

Satsade pengar: 6930kr

Vinster: 12360kr

ROI: +78%