Gå till innehåll

PRG: Allt om Turbo Texas Hold'em!


Hjort

Recommended Posts

Jag tycker det är dags att vi stolta ägare av det här programet startar upp lite diskussion om hur vi ska använda det.

 

Just nu spelar jag mycket short-handed fixlimit och mitt främsta intresse är för tillfället hur rake påverkar mörkspelet mot olika motståndare på olika nivåer.

 

Är det någon som har lust att sätta igång ett projekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och för att förekomma frågor om priset fick jag mitt levererat igår. En veckas leveranstid. Betalade (VISA) 90$ för programmet + 7$ för ett instruktionshäfte om programmering av profiler och testkörning.

När jag hämtade ut det på posten fick jag lösa ut paketet för 230 kr i moms och avgifter :(

 

Har installerat programmet på båda mina PC hemma. Enkelt, inga problem. Men som sagt, hur skall man nu använda sk_ten på ett vettigt sätt. Zoogin handlar först, tänker sen, precis som vid pokerbordet.

 

Finns det några bra länkar om TTH att dela med sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv bekantat mig med programmet och sitter mest och kollar på mitt eget short hand -> hu spel varierar mot olika motståndare... tror jag kan göra förbättra mig avsevärt (från usel -> dålig måste ju vara flera bb per timme ;) ), men det är absolut dags att vi drar igång denna tråden/diskussionen... "äntligen" som fylking skulle sagt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gärna höra en jämförelse mellan TTH och

Poki är ett program man sparrar mot och TTH är ett program som hjälper en att analysera olika spel. Visserligen kan man sparra mot TTH också, men jag är rätt säker på att Poki är mycket bättre på det området (och har rätt mycket bättre interface för det). Är man lagd åt programmeringshållet (främst java) så finns det också möjlighet att skriva ihop egna botar och testa mot poki.

 

Problemet med ett sparringprogram är att man sitter och lirar poker gratis, åtminstone om man brukar spela mot motståndare och rake man kan slå. Så för att det ska vara värt att sparra så måste man ju lära sig väldigt mycket mer (eller mer användbar kunskap) än vid spel mot riktiga motståndare för att det ska vara värt besväret, är man en förlorarande spelare så gäller förstås det omvända.

 

Ytterligare ett problem med poki är att en av de mer användbara aspekterna, dvs botarna som anpassar sig till ens spel, tar lång tid på sig att få en bra anpassning. Om man tjänar 1 BB/ 100 händer och lägger 5000 händer på att lira mot Poki så är det 50 BB i utebliven vinst. Så först måste man lira ett gäng händer för att poki ska sikta in sig på ens svagheter och sedan måste man lira så pass länge att man själv förstår hur poki utnyttjar dem och lära sig en kontringsmetod.

 

Något som är värt att tänka på är dock att pokigänget har en mer TTH-liknande simulator i siktet, och deras utvecklarteam verkar allmänt mer kompetenta och framför allt mycket mer energiska. Dock är de ju fortfarande programmerare så det kan dröja ett tag.

 

Här är i vart fall en länk till Pokis diskussionsforum: http://poki-poker.com/forums/. Att de har ett sådant och aktivt vill ha hjälp och feedback från användarna är ju ett rätt stort plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Hur fungerar det när man kör simulationerna?

 

Jag vill t.ex. skapa en SnG med två spelare och höga blinds och sedan simulera den några hundra (eller tusen) gånger mot olika motståndare. Går det att göra?

 

Demon var inte så mycket till hjälp, går bara att köra FRFL... Enligt det jag kan uttyda av hemsidan så går det att ställa in att man ska köra HU, men det verkar inte gå att bestämma blindsen utan bara välja mellan förutbestämda strukturer, stämmer det? Någon som har programmet som kan kolla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...