Gå till innehåll

Varför åker jag ut innan bubblan!


Biffbison

Recommended Posts

Fick för mig att köra lite sngs som variation...Å det på låg nivå..kört 5 dollars bara nu...tänkte där är det bara tomtar...

 

Det som händer är att jag allt som oftast ryker precis innan bubblan då jag har lättat upp spelet och kör på hårt. Beroende på stacken då men med mediumstack trycker jag på hårt med alla pp över 8, A-10 å uppåt å även KQ ex...å lyckas antingen möta bättre eller får syn av ett pucko som lyckas dra ut mig!

 

Nåjja kört 92st nu...å tro det eller ej så har jag lyckats gå back!

 

ROI (- 17!) :evil:

ITM 27,5%...(PT får det till 32! ???)

1st 5...suger HU

2nd 15

3th 10

 

Vath te fack ska man göra... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

92 st är ett för litet urval för att kunna säga något säkert.

 

Du säger att du lättar upp spelet när blindsen blir högre, vilket självklart är bra spelat. Kanske ska du öppna upp spelet lite tidigare, stjäla mer från knappen och CO. Hur spelar du först in från SB när blindsen är höga?

 

Precis som du säger så har du dåliga resultat när du hamnar HU, vilket sänker din ROI enormt. Jag vet inte riktigt hur du spelar när du hamnar ITM, men antagligen spelar du för tight. Spela enligt iremmats SNG-guide, dvs - "leta aggressivt upp en coinflip".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du känner att det går dåligt när du spelar aggresivt när det är 4 kvar, börja spela lite tajtare. Försök inte gå för mycket all in framförallt inte med kort som AT och 88, för får du en syn då är du oftast underdog. JAg säger inte att du inte ska spela aggresivt, för det är nyckeln i slutet av SnG:s men just nu låter det som du kanske är lite för aggresiv och tar lite för mycket "risker".

 

För att bli en bättre SnG-spelare så ska du också försöka bli bättre på att spela Heads Up då det skiljer ganska mycket i prispengar i 10-manna-sng:s mellan ettan och tvåan. Kolla runt här på forumet t.ex., för att hitta tips till ditt Heads Up-spel.

 

Fick för mig att köra lite sngs som variation...Å det på låg nivå..kört 5 dollars bara nu...tänkte där är det bara tomtar...

 

Så får du absolut inte tänka. Även om det kanske finns mer "tomtar" på $5-sng jmf med $50-sng så lär du inte bord med bara tomtar. Underskatta inte dina motspelare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du inte att rubriken "Varför!!!" är ganska intetsägande?

 

Tänk efter lite mer nästa nång ;)

 

 

Haha...jo sorry...

Får jag skylla på tilthjärnan? Du vet den med lägst kapacitet av alla delar i hjärnan...

 

Mjo...tycker jag spelar "enl boken" kanske lite för aggro då jag blir all-in lite för ofta just innan bubblan, slutar faktiskt sällan sämre än 4a så det borde nog säga mig något :roll: och i regel har jag 1,5-2ggr startstacken också... 92 st ÄR ett för litet urval och har haft rejäl otur i kanske 7-8st innan bubblan där jag vart rejäl favvo så det påverkar ju ROI på det lilla urvalet...ex AA vs 88 (2ggr!!!) QQ vs JJ osv...

 

Jo spelar på party å visst där är raken hög på lowlimit borden :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen hittat felet!

 

Kört ett 10 tal precis..chippie in i bubblan. Synat ngn short med KQ, A-J osv..halverat..sen inga kort, klämmer in ngn raise ibland hämtar lite blinds. Bygger på och lyckas åka med QQ mot KK. I en annan HU shortstacked ställer med min A-8 vs 33 flop 10 8 A, sen 7 och såklart 3. Och då slog det mig! :shock: Jag har vart så otrevlig i chatten så pokergudarna hatar mig! Vad bör man ge för offer så dom accepterar mig igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis innan bubblan brukar jag ta det jäkligt lugnt. Många är helt galna och raisar och går all in med vad som helst för att dubbla upp på bubblan! Om jag har så att det räcker till BB ett gäng varv så brukar jag låta nån som inte har is i magen åka ut före mig. ;) Har varit ordentligt shortstacked ett gäng gånger på bubblan men ändå kommit ITM. Det handlar ju inte om att ha mest chips ITM utan att inte åka ut innan ITM. Sist jag spelade vann jag och hade ca 900 kvar på bubblan med BB på 150. Tänker att om jag ska gå all in med vilket skit som helst kan jag lika gärna vänta tills jag automatiskt är all in. Jag har spelat alldeles för lite för att kunna dra några egentliga slutsatser av mitt spel men så är läget för mig iallafall. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker att om jag ska gå all in med vilket skit som helst kan jag lika gärna vänta tills jag automatiskt är all in

 

Om de andra vid bordet gamblar när du har 6BB i stacken så spelar de ju fel. Om man spelar mot någolunda tänkande motståndare så vore det otroligt dumt att vänta tills man är automatiskt all-in.

 

Har du bra postion på de andra stackarna så kan man spela väldigt aggressivt i det här läget. Låt säga att det sitter en stor chipleader vid bordet, en medel, och två shortie (varav du är en) så vill den andra shortien ha en relativt bra hand för att syna din all-in. Självklart krävs postion för detta.

 

Om du är ensam shortstack så MÅSTE du hitta en hand att pusha för att kunna dubbla upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...