Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Av tidigare diskussioner i ämnet så har jag uppfattat att moddarna är oavlönade trots den tid de lägger ner här, vilket förvånar mig eftersom det här egentligen är en affesajt som rimligen borde generera en hel del pengar till ägarna. Själv har jag signat 5-6 pokersajter via PF som nu har 20.000 fler medlemmar än när jag hittade hit.

Alltså måste ägarna agera och styra upp, avlöna moddarna (kanske göra dom till delägare) så att kvaliteten inte sjunker ännu mer. Jag är säker på att om folk får betalt för sitt jobb så utförs det bättre. Att hårdmodda med stålhandske tror jag inte på eftersom PF inte kan (ur företagsekonomisk synvinkel) skrämma iväg nybörjare eftersom de förmodligen genererar en hel del intäkter. Jag förmodar att PF inte är en hobbyverkstad längre, även om det var så det började.

• Svars 144
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Av tidigare diskussioner i ämnet så har jag uppfattat att moddarna är oavlönade trots den tid de lägger ner här, vilket förvånar mig eftersom det här egentligen är en affesajt som rimligen borde generera en hel del pengar till ägarna. Själv har jag signat 5-6 pokersajter via PF som nu har 20.000 fler medlemmar än när jag hittade hit.

Alltså måste ägarna agera och styra upp, avlöna moddarna (kanske göra dom till delägare) så att kvaliteten inte sjunker ännu mer. Jag är säker på att om folk får betalt för sitt jobb så utförs det bättre. Att hårdmodda med stålhandske tror jag inte på eftersom PF inte kan (ur företagsekonomisk synvinkel) skrämma iväg nybörjare eftersom de förmodligen genererar en hel del intäkter. Jag förmodar att PF inte är en hobbyverkstad längre, även om det var så det började.

Mycket bra sagt! Får vi hoppas ingen censurerar ditt inlägg, enligt vissa moderatorer så drar pf.nu inte in så mycket pengar på affeverksamheten ^^

Postad
Så det han skrev glider av mig direkt.

Du har skrivit spaltmeter om den där episoden

Jag tar som sagt inte åt mig personligen då han inte vet vem eller hur jag är. Jag blev dock jävligt irriterad på det han skrev. Då tycker jag att han skall få höra det. Sådant översitteri går inte att acceptera.

Postad
Visserligen har jag på flera håll redan nu sett att Baller och Lfx har blivit lite mer hårdare.

:heart: kfluffie :)

That is the Truth Bro! :heart:

Jag vill ha tillbaka "Tyrannin" som fanns förr i tiden, den tiden när nybörjarna knappt vågade starta trådar av rädsla för att bli rubrikpillade och/eller flyttade/låsta.

Det jag försöker säga ungefär ...

Varför inte skapa ett VIP forum inom PF.nu där de som "ligger på lite högre nivå än oss dödliga" kan diskutera.

VIP status uppnås först efter 1000 poster (eller nått) och/eller när samtliga VIP medlemmar godkänner den nye VIP medlemmen.

Det handlar inte riktigt om ett "VIP-forum" där folk med mer inlägg ska berätta sig att uttrycka sig. Många Nyforumare med 23 inlägg kan vara lika bra som mig, troligtvis bättre.

Men jag följer din tanke och tycker att man ska sätta en tidsgräns innan man får posta, kanske 2 månader? Inte för att den sakens skull att nybörjare på något vis är sämre än oss "storpostare" (1000+) utan mer för att eliminera oseriösa postare.

Skulle man sätta en sådan gräns så skulle, enligt mitt tycke, "Bad Beat Whinare" inte orka registrera sig för att enbart posta och sedan bara skriva orelavant information.

Med en tidsgräns så kommer seriösa medlemmar stanna kvar och oseriösa försvinna p.g.a. tålamod. även fast de seriösa är Fiskar och de oseriösa är Hajar.

Jag vill att forumet även ska vara en trevlig samlingsplats utan en massa "Jag har precis fått sommarlov och ska whine så inåt helvete"-trådar samt otervliga attityder.

Visst, många som har precis fått sommarlov kanske vill utveckla sitt spel, inget ont med det, men jag vill att de ska vara seriösa och inget annat!!!

Men vi får se hur det går. "I have a Dream ..."

SEDAN EN SJÄLVKLAR GREJ - 18-ÅRSGRÄNS!

Personinformation eller vad nu som krävs.

MVH

//KF

Postad

Som kfluffie säger, två månaders "karantäntid" skulle bespara oss en massa av den här varan.

18 års åldersgräns för nya medlemmar, kontrolleras genom att man skriver in personnummer och ett script räknar ut om personnummret är fake. Väldigt lätt att förfalska personnummer om man vet hur, iofs. Men det borde hålla de flesta 14-åringar borta.

Synd för de 14-åringar som är seriösa, men vad ska man göra? Hänvisa till en policy om att PF.nu inte stödjer gambling bland minderåriga, vettja.

Postad
Som kfluffie säger, två månaders "karantäntid" skulle bespara oss en massa av den här varan.

Det är sånt här jag vill slippa!!!

18 års åldersgräns för nya medlemmar, kontrolleras genom att man skriver in personnummer och ett script räknar ut om personnummret är fake. Väldigt lätt att förfalska personnummer om man vet hur, iofs. Men det borde hålla de flesta 14-åringar borta.

Min särskrivande frirullare! =)

Men åter till Topic, 18-gräns ska minst vara ett krav, enligt mig, då detta forum handlar om Spel, Poker mestadels, som är 18-årsgräns på de flesta sidor om inte högre.

Synd för de 14-åringar som är seriösa, men vad ska man göra? Hänvisa till en policy om att PF.nu inte stödjer gambling bland minderåriga, vettja.

Visst, 14-åringar kan vara mogna för sin ålder och ta sin Poker på allvar och inte satsa mer än vad de har råd till men fortfarande så är ju lagen 18 år på SvS-poker samt liknande spel (Jack Vegas etc.) (20 år på CC) och jag tycker själv inte vi (Forumet) ska försöka föda en generation att spela Poker, där majoriteten kommer förlora och hamna i Spelberoende (Kanske en generarilisering, vad vet jag?) men spel i sig är ingen bra grej och jag vill inte att onödigt många ska hamna i spelträsket! (Även fast många är här för att lära sig så kommer säkerligen många hamna i spelmissbruk/-beronde.

MVH

//KF

Postad

Måste bara få skriva av mig lite.

Forumet har haft sjuk tur i att Hjort funnits här och postat, hans stora kunskap har bidragit till att vi fått en enorm massa intressanta pokerdiskussioner även om jag inte fattar 99,9999%! :lol:

Att Hjort väljer att ta semester från forumet i dess nuvarande form känns helt naturligt i och med att han få lite utbyte av forumet just nu.

Man ska nog se detta som en signal på att forumet har blivit så pass stort och brett att det är svårt att tillgodose behoven för både nybörjarna och dom mer avancerade spelarna.

En del i att försöka göra det bättre är naturligtvis att stärka moderatorgruppen med nytt folk och hitta former som gör att vi får en kontinuitet på det hela. Något som vi varit dåliga på sista tiden, mycket pga tidsbrist. :(

En annan del är kanske att skapa olika nivåer för "vanliga" och mer avancerade spelare enligt förslaget ovan med en egen grupp där man kan avhandla tyngre ämnen.

Som vanligt välkomnas all feedback som gör att forumet kan bli vackrare och bättre för alla medlemmar! :D

Enjoy! :)

- QoS

Postad
Så det han skrev glider av mig direkt.

Du har skrivit spaltmeter om den där episoden

Jag tar som sagt inte åt mig personligen då han inte vet vem eller hur jag är. Jag blev dock jävligt irriterad på det han skrev. Då tycker jag att han skall få höra det. Sådant översitteri går inte att acceptera.

Men du skriver fortfarande om det trots att det gått flera månader sedan händelsen...

Jag undrar i mitt stilla sinne vad du skulle göra om någon skrev något som du tog personligt...

Nebbis är för övrigt den som gett mig flest aha-upplevelser gällande NL-teori. Grymt bra NL-teoretiker helt enkelt.

Postad

Som alla redan har påpekat så är det väldigt synd att Hjort "lämnar" oss.

Tyvärr är det ett väldigt vanligt senario på forum som växer för fort och blir för stora. Alla old school-postare blir trötta på alla nya användare som inte bryr sig om att läsa ens den första av de 3 klistrade trådarna om regler i varje forumsdel utan postar sin "bad beat" rakt upp och ner i Handanalysdelen utan att tänka ett steg längre. Nu säger jag inte att alla nya användare är dåliga användare, verkligen inte. Men hur många med 500+ inlägg skapar dessa "onöda" trådar?

Hoppas Hjort kommer tillbaka och att forumet rycker upp sig!

Postad

Mycket bra sagt! Får vi hoppas ingen censurerar ditt inlägg, enligt vissa moderatorer så drar pf.nu inte in så mycket pengar på affeverksamheten ^^

Jag är inte intresserad av att veta hur mycket men jag hoppas verkligen att PF tjänar en slant, företag måste ju tjäna pengar för att överleva och utvecklas. Jag menar bara att lite morötter kanske är på sin plats, man kan inte leva av enbart bananer. 8-)

Postad

Jag är inte intresserad av att veta hur mycket men jag hoppas verkligen att PF tjänar en slant, företag måste ju tjäna pengar för att överleva och utvecklas. Jag menar bara att lite morötter kanske är på sin plats, man kan inte leva av enbart bananer. 8-)

Hoppas också de drar in en slant. QoS och övriga moderatorer har lagt ner mycket tid här så de förtjänar en slant.

Själv har jag reggat via ett par sidor genom PF och de får gärna ta ett par bananer, om de nu får det.

MVH

//KF

Postad

Angående topic så är redan PF ett tråkigare ställe, men visst, det finns många fler skarpa pennor här så det ger sig nog. Kanske andra vågar titta fram nu utan att vara rädd för en snabb garrottering.

Nån som har bättre koll på Hjort än jag borde starta tråden:

Hjorts Hjärningar

;)

• 3 weeks later...
Postad

Word the fuck up alltså! Curlingbarn var klockrent och jag blir så trött på idioter som är så snälla när mamma tittar på och smeker dem medhårs att de inte vet hur de ska uppträda när de sakligt kritiseras av vem som helst eller ett nick på internet.

Hjorts (och nebbis) inlägg är fulla av kunskap som alla intresserade borde suga åt sig av men å andra sidan är nog inte de, som inte kan se förbi den sakligt hårda ytan, värda djupet och lärdomen. Naturligtvis är det inte några små gnällspikar som fått Hjort att tappa intresset för pf.nu utan generellt sett så har nivån blivit lägre och jag antar att han får ut mer av att hänga någon annanstans.

Jag hoppas att andra tar över det tomrum som finns och att Hjort kanske känner sig sugen att hitta tillbaka någon dag.

Postad

tycker det är asgutt när människor kan va lite hårda och elaka mot varandra. Att samarbeta och vara social var viktigt på stenåldern, för att överleva. I dagens samhälle räcker det med att vara smart och grym på poker så får man mat för dagen.

Vi pokerspelare lever på att lura pengar av folk. Jag gillar att förstöra för andra människor - därför gillar jag poker. Det passar oss mycket bättre att vara hårda mot varandra. Det ska vara ett kargt debattklimat för vi spelar för att ta varandras pengar till varje pris, inte för att gulla med varandra . :twisted:

• 2 weeks later...
Postad
tycker det är asgutt när människor kan va lite hårda och elaka mot varandra. Att samarbeta och vara social var viktigt på stenåldern, för att överleva. I dagens samhälle räcker det med att vara smart och grym på poker så får man mat för dagen.

Vi pokerspelare lever på att lura pengar av folk. Jag gillar att förstöra för andra människor - därför gillar jag poker. Det passar oss mycket bättre att vara hårda mot varandra. Det ska vara ett kargt debattklimat för vi spelar för att ta varandras pengar till varje pris, inte för att gulla med varandra . :twisted:

Ja ja men bara för att du spelar poker på Kumlaanstalten.