Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Jao,har spelat 86 stycken SnG på 6+.5$ med en ROI på 0.3% och ITM på 34% vilket innnebär en förlust på 2$.

Hur går det här ihop? Måste väl vara -.3% ROI isf?

nu hängde jag inte med tourneymanager har räknat ut 0.3% ?

ITM har jag första plats 18% andra plats 16% och tredje 4%. Bubblan kommer jag på 8%.

Det här får jag till 38% ITM, och inte 34% som du skrev tidigare.

Hur är det med ordningen på siffrorna? :)

Det är väldigt skev fördelning mellan dina olika platser, framför allt är hoppet från 3:e till 2:a väldigt stort, men det beror säkert enbart på det knappa urvalet.

Ja det stämmer bra, kollade i tourneymanager men skrev fel ska vara 16 14 4 och inget annat. :oops:

Tack så mycket Eurythmech för att du bringar ordning i min dagbok och tack för tipsen. :P

Postad
Bra dagbok förresten, kommer nog följa den. Min enda invändning är ditt enorma användande av utropstecken. (-:

Haha, har inte ens tänkt på det. Ska genast sluta med det!

Spelade du 50-100 NLHE idag på svenska spel, eller har ngn stulit ditt namn ?

Nej det var inte jag.

Postad

Ja, jag är bra på det där med ordning.

Ehhh.... ;)

Det jag syftade på med ROI var att en positiv ROI aldrig kan innebära en förlust. Dvs om du bara har spelat på en viss nivå.

Har du spelat på flera olika nivåer kan du givetvis ha en positiv ROI men ändå backa pengamässigt (om man räknar som exvis sharkscope)

Postad
Har du spelat på flera olika nivåer kan du givetvis ha en positiv ROI men ändå backa pengamässigt (om man räknar som exvis sharkscope)

Kan man? Jag trodde ROI baserades på hur mycket man har lagt in gentemot hur mycket man fått tillbaka? Då är det väl givet att man kan hoppa hur som helst mellan nivåer utan att ROI blir uppfuckat (dvs positiv ROI=du har vunnit pengar och negativ ROI=du har gått back)`? Nu har jag iofs ingen aning om vad sharkscope är för nåt, det kanske förklarar saken?

Postad

Kan man? Jag trodde ROI baserades på hur mycket man har lagt in gentemot hur mycket man fått tillbaka? Då är det väl givet att man kan hoppa hur som helst mellan nivåer utan att ROI blir uppfuckat (dvs positiv ROI=du har vunnit pengar och negativ ROI=du har gått back)`? Nu har jag iofs ingen aning om vad sharkscope är för nåt, det kanske förklarar saken?

Jo, du har rätt.

Men http://www.sharkscope.com verkar inte räkna ROI sådär väldans rimligt...

Den verkar beräkna något slags genomsnitts-ROI oavsett nivå eller något annat dumt. T.ex kan en spelare där ha -2% ROI men ändå ligga $141 plus.

Jag tror iofs inte att Tourneymanager funkar så dumt, men det är inte omöjligt.

Postad
Ja, jag är bra på det där med ordning.

Ehhh.... ;)

Det jag syftade på med ROI var att en positiv ROI aldrig kan innebära en förlust. Dvs om du bara har spelat på en viss nivå.

ok, då hänger jag med. Och inte helt oväntat har du rätt igen. Kollade först igenom tourneymanager och skrev sedan inlägget och då blev siffrorna lite fel. Det skulle naturligtvis vara ett minustecken framför ROI.

Ska genast sätta mig i skamvrån och begrunda varför just jag har drabbats av ett sådant gravt handikapp att jag inte kan posta ordentliga resultat på PF.

Just det spelade precis 4 SnG och fick 1 2 3 och 6 placering på dom. Tänkte jag skulle prova att spela färre SnG per tillfälle helst inte fler än 6st. Sedan ta en bensträckare och kanske eventuellt pilla sig lite i stjärten.

Postad

HAND 1 på bubblan

Hold'em No Limit - Level VII (100/200) - 2006/08/03 - 15:47:58 (ET)

9-max Seat #6 is the button

Seat 3: R1142 (3375 in chips)

Seat 5: HERO (2080 in chips)

Seat 6: road kill_00 (1660 in chips)

Seat 7: bahorst (6385 in chips)

R1142: posts the ante 25

HERO: posts the ante 25

road kill_00: posts the ante 25

bahorst: posts the ante 25

bahorst: posts small blind 100

R1142: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Ad Jh]

HERO: raises 1855 to 2055 and is all-in

road kill_00: folds

bahorst: folds

R1142: calls 1855

Rätt eller fel? (Ingen read på motståndarna)

HAND 2

Hold'em No Limit - Level VII (100/200) - 2006/08/03 - 15:53:15 (ET)

9-max Seat #5 is the button

Seat 3: Cali*Gal777 (4725 in chips)

Seat 4: allaxxxes (875 in chips)

Seat 5: terry51 (2935 in chips)

Seat 7: mtb-hef (1175 in chips)

Seat 8: HERO (2160 in chips)

Seat 9: cain227 (1630 in chips)

Cali*Gal777: posts the ante 25

allaxxxes: posts the ante 25

terry51: posts the ante 25

mtb-hef: posts the ante 25

HERO: posts the ante 25

cain227: posts the ante 25

mtb-hef: posts small blind 100

HERO: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Ac Td]

cain227: folds

Cali*Gal777: folds

allaxxxes: folds

terry51: raises 400 to 600

mtb-hef: folds

HERO: raises 1535 to 2135 and is all-in

Terry51 verkar vara en stabil spelare, men min magkänsla säger steal och jag beslutar mig för att försvara mina mörkar. Rätt eller fel?

Mutitablade 5 bord och hade inga större reads på någon egentligen.

Alla funderingar och tankar välkomnas, jag är själv osäker på om mitt aggerande var det opimala.

Postad

Hand 1: Helt ok push. Det är fördelaktigt att storstacken sitter i SB istället för BB och därför bör vara tajtare. BB riskerar stor del av sin stack vid en syn och bör därför vara skapligt tajt också.

Hand 2: Mot en solid spelare som höjer på knappen tycker jag det är ett bra spel. Du bör ha rätt bra FE här med tanke på era stackstorlekar.

Postad

Har inte blivit mycket spelande nu i helgen. Däremot har intaget av alkoholhaltiga drycker varit desstu större.

Stapplade in över tröskeln 09.15 imorse och mår väl ungefär som jag förtjänar efter två dagars festande.

Finns väl inget skönare än att grinda SnG på bakfyllan? Återkommer med uppdateringar senare.

Jaooo

Postad

Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2006/08/06 - 11:33:06 (ET)

9-max Seat #2 is the button

Seat 1: HERO(1685 in chips)

Seat 2: BURNSY24 (2970 in chips)

Seat 3: randeman (915 in chips)

Seat 5: lueeiii (7930 in chips)

randeman: posts small blind 100

lueeiii: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Ts Th]

HERO: raises 1485 to 1685 and is all-in

Given push?

Postad

Nej.

Många chipposar kommer syna dig från bb med en vid hd, det vill vi inte.

Om lueeiii visar sig vektight, och man har anledning att tro att randeman inte kommer vara särskilt aktiv vad gäller att arbeta sig tillbaka till stack så kan man väl trycka - men i regel viker jag.

Postad
Nej.

Många chipposar kommer syna dig från bb med en vid hd, det vill vi inte.

Om lueeiii visar sig vektight, och man har anledning att tro att randeman inte kommer vara särskilt aktiv vad gäller att arbeta sig tillbaka till stack så kan man väl trycka - men i regel viker jag.

Okej, jag bör alltså i princip inte spela några händer(förrutom premium) så länge lueeiii inte har foldat?

Kan väl berätta att lueeiii synade med A2 off och satte A.

Postad

Är jag den enda som inte har mutat pokerstars riggvakt eller?

Tycker jag har börjat få bra klämm på hur man spelar SnG och är nöjd med mitt spel men loosar väldigt ofta med bättre händer. Idag skrev jag upp alla händer jag åkte ut på. Dom första fem på listan.

jag random noob

AJs KJo

AKo A5o

A6S K8s

QQ A5o

Q4 A8 flop AQ4 turn J han går all-in jag synar river 8

Motivationen befinner sig inte direkt på all time high....Får väl gå in på eurytmechs dagbok och kolla hans stats på första sidan. Det brukar hjälpa upp motivationen.

Postad
Tråkigt att höra att du verkar ha en down swing men hur går det, kommer vi att få se några resultat eller får vi vänta till slutet av veckan?

Har nästan inte spelat nånting nu på slutet. Har helt saknat motivation pga av dom dåliga resultaten. Plus att det är slutspurten på semestern nu så det har blivit väldigt mycket partande istället. Men jag kan posta det totala resultet.

170 st spelade SnG

1 16

2 28

3 17

resultat -34.80$ ROI -3.15%

Är grymmt sugen på att bara skita i detta och börja lira nl sh cg istället som är min starka sida, men envis som jag är tänker jag spela SnG tills jag går stabilt plus.

Det enda positiva är att jag har skriver ner på ett papper alla händer jag åker ut med. Och jag är i väldigt stor utsträckning favorit så när oflytet släpper kommer det nog bli fina resultat.

Min bankrulle är på 600$ och jag snor eurytmechs bankrullekrav på 60 inköp upp i nivå 40 ner i nivå.

:heart:

Postad

Drog hem till en polare och drack öl och snackade lite skit igår. Slutade med att jag spelade några SnG hos han och plussade på dom. Spelade sedan lite NL50 och plussade 50$ där.

Förrut idag blev det 5 SnG

1 2

2 0

3 1

Har nu 673$ i bankrullen 73$ plus alltså.

Ikväll blir det nog inget mera spel ska ut och festa istället.

:club:

• 2 years later...
Postad

Ujuj, kul att hitta sin gamla pokerdagbok. :lol:

En uppdatering är väl på sin plats. Tröttnade totalt på pokern..IGEN...och slutade spela...Har tyvärr glömt bort mitt nickname på pokerstars så kan inte kolla vad jag slutade på :-( Hade varit kul att se för jag vet att jag spelade väldigt många sng´s på kort tid. Antagligen därför jag tröttnade.

Men iaf, kollade på WSOP 2008 och blev naturligtvis pokersugen IGEN...Vet att jag har pengar på två sajter, Expekt och SVS. Kommer inte ihåg mitt kundnummer på svenskaspel så kommer inte in där, men kommer ihåg mitt användarnamn och lösen på expekt som tur är.

Loggar in och upptäcker att jag har 75$ på kontot. Slaskar runt lite innan jag bestämmer mig för att göra en ny satsning på SNG. Fast denna gången blir det DON 5$+0.5$ 10mannabord. Borde vara hyfsat lätt att komma top5?! *kaxig* :twisted:

Bankrulle 75$

Mål (jag mjukstartar iom att jag inte spelat sedan slutet av 2006)

1. Spela 50 DON om dagen

2. Ha ROI över 10%

3. Komma på nått bra sätt att föra statistik över mitt spelande.

4. Fräscha upp mina pokerskills så att jag kan flytta upp till10$ när min rulle tillåter det.

Wish me luck baby! Grinding here we go! :-D

Postad

Hopp, då var det första grindandet klart.

Kändes väl sådär, enligt sharkscope hade jag 72 games, ROI på 9% och 34$ vinst.

Strax under målet då mao som ligger på över 10% ROI.

Trodde det skulle vara en barnlek att komma top 5 men det var lite svårare än jag tänkt mig samt att raken på 10% är väldigt saftig. Idag på 72 games har jag alltså betalat 36$ i rake....Vilket leder till frågan, vad gäller på ipoker, vilket skin ska man spela så man får antingen rakeback eller bonus? Misstänker att Expekt inte har mycket av den varan? Annars gillar jag nätverket lagom fiskigt osv.

Får se om jag lirar nått mer inatt eller inte.!?

Bankrulle 115$

Postad

spealde lite förrut, mao 24 games...totalt på sharkscope har jag nu 96 games ROI 12% och 62$ vinst.

Kollar runt lite på olika deals man kan få på ipoker nätverket, känns som det är hora runt 600$ signup bonusen som gäller. Funderar på att signa 600$ signup på VCpoker...? någon som clearat den med 5+0,5$ sng?

Bankrulle 143$