Gå till innehåll

FLT - ATo på knappen, korrekt fold preflop?

Recommended Posts

Postad

Interpoker $1/2 Hold'em (10 handed)

Ännu en månadsbonus att cleara.

Bordet har ca 35-40% flops seen.

Preflop: Hero is button with A :heart: T :spade:

UTG raises, UTG+1 reraises, UTG+2 folds, MP1 folds, MP2 folds, MP3 folds, CO folds, Hero folds, SB folds, BB folds, UTG+1 calls.

Det känns som en tung hand att hysta speciellt på knappen men samtidigt så är det ju avskräckande när både UTG och UTG+1 visar styrka. Känns väldigt troligt att minst en av händerna AK-AJ, AA, TT är ute och då har man ju rätt dåliga odds. Väljer att folda, rätt och smart eller fel och vekt?

Fortsätter inte handen efter att jag la mig, den gick hur som helst inte till showdown så jag vet inte vad dom hade men det var inga galningar i alla fall om man dömmer av övrigt spel.

/Bjorn

Postad

Megafold. Enda gången jag gillar ATo mot en höjning är när någon stealar, alltså höjer jäkligt löst, resten av tiden är det en fold.

Så jäkla mycket bättre av att du sitter på knappen blir den inte eftersom det är stora osuitade kort, är du dominerad här (och det är minst sagt troligt) så finns det inte mycket som hjälper.

Om man tar två stycken lösa höjningsdistributioner snittar du ändå bara in på runt 20% equity, och det är alltså optimistiskt räknat.

Höjningar från tidig position och reaktioner på dem ska respekteras rejält, se det som en fin varningssignal som innebär att du kan få gå av spåret innan tåget kommer. Om ovanstående sekvens hänt mig hade jag utan att tveka foldat åtminstone 99 AJ, antagligen hade TT och AQo åkt också. Extra information kan mig få mig att med några händer till eller dumpa fler, det finns ju spelare när AK är en självklar fold här för man vet att ingen av motståndarna har några sämre ess.

Postad
Är det en vettig syn om korten varit zooted?

Nej, men den är bättre. Särskilt om man kan vänta sig att få syn från mörkarna, har man ATo så hjälper inte lösa syner från mörkarna alls.