Bossebo Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 Dax för lite homegame ikväll... Vi har lagt de vanliga "turneringarna" på hyllan och skall köra lite cashgame... inga stora summor, men dock ändå POKER! En god vän som är med och spelar dominerade kraftigt senaste 2 gångerna vi spelade och jag tänkte kolla om ni har lite ideer om hur jag skall knäcka honom. Så här spelar han: 1. Han höjer ALDRIG innan flopp 2. Han spelar ALLA händer om det inte är nån galen megahöjning preflopp Höjer jag med en hyffsad hand, så synar han gärna med skitkort för han kan ju träffa nånting med skitkorten. 3. Han bettar varje gång när det har checkats runt. Så vad skall göras? Skall jag sluta höja jag oxå(preflopp), eller skall jag vara extremt selektiv med vilka händer jag raisar med? Lite tips är somsagt välkommet! Citera
Joeduck Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 .Höj tillräckligt mycket varje gång efter han har synat BB så att han är tvungen att lägga allt utan AA/KK. Släng om han går allin, upprepa tills hans marker är slut. Grattis Citera
beachalban Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 Börja inte spela det spelet han gör utan var fortsatt noga med vilka händer du spelar. Det viktiga är att du inte efter att ha varit den agressive preflop blir den passive postflop. Du får inte i hand efter hand ge efter för hans agressivitet utan spela ett Tag spel med CB även om du missat floppen. Kom också ihåg att förr eller senare måste du ta fajten och inte efter en preflopraise vika alltför lätt postflop gång på gång. Försök utifrån all information välja rätt tillfälle. Citera
Recommended Posts