Bjorn_ Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 Cryptologic Limit Holdem Ring game Limit: $2/$4 9 players Converter BB är passiv och weak-loose. Pre-flop: (9 players) Hero is SB with 2:club: T:diamond: 7 folds, Hero calls, BB checks. Normalt sätt en ganska självklar fold, men fi är ju verkligen optimal spelartyp att openlimpa på här. Möjligtvis är det för extremt? Flop: Q:spade: 9:heart: 6:spade: (2SB, 2 players) Hero checks, BB checks. Resonerar som så att om fi nästan alldrig kommer betta ut utan ett par eller ett starkt drag förlorar ju en donkbet det mesta av sitt värde altså checkar jag. Rätt eller fel? Turn: 4:diamond: (1BB, 2 players) Hero bets Att fi checkar bakom på floppen tyder ju på att han antingen inte har någonting eller att han har en stark hand (typ TPGK eller bättre). Men rimligtvis borde väl sannolikheten för att han är tom vara större och då är ju en bluff ett vettigt alternativ trotts att vi bara får 1-1 i odds. Risken finns förståss att fi är så passiv att han inte vågade betta bottenparet på floppen men jag antar att det är en risk man får ta eller? Hur hade du spelat? /Bjorn Citera
Hjort Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 Jag tror det är för extremt preflopp. Har inget direkt att backa upp det med utom magkänsla. Men ska du folda någon hand så måste ju T2o vara it. Floppcheck och turnbet känns helt ok. Citera
Bjorn_ Postad 28 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2006 Jag tror det är för extremt preflopp. Har inget direkt att backa upp det med utom magkänsla. Men ska du folda någon hand så måste ju T2o vara it. Jo så här på pränt känns det jäkligt konstigt, samtidigt kändes det när jag spelade som att jag kunde räkna med att vinna nästan alla händer eller i varje fall en förkrossande majoritet då fi floppar no pair no draw vilket ju borde vara rätt så värdefullt? Håller hur som helst med om att är det rätt med T2o så är det i princip rätt med any two efterssom spelet mer bygger på en omedelbar profit utan showdown än något annat. /Bjorn Citera
chlu Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 BB är passiv och weak-loose. Vad karaktiserar en weak-loose? Citera
Bjorn_ Postad 28 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2006 BB är passiv och weak-loose. Vad karaktiserar en weak-loose? Spelar för många händer men tar för få till showdown om han inte träffar hyffsat hårt. Tyvär ser man inte dessa spelare så ofta nu längre. Var hyffsat vanliga på crypto förut. /Bjorn Citera
Eruk Postad 30 Juli , 2006 Rapport Postad 30 Juli , 2006 Är det inte bäst att beta ut direkt efter floppen? Troligtvis lägger han sig direkt och om han synar kan du vara säker på att du är slagen. Citera
Bjorn_ Postad 31 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2006 Är det inte bäst att beta ut direkt efter floppen? Troligtvis lägger han sig direkt och om han synar kan du vara säker på att du är slagen. Mot en normal fi ja. Här är dock fi så passiv att han inte lär betta på floppen utan en hand. Altså kan jag få samma information utan att riskera ett bet på floppen. Bettar han på floppen när jag checkar kan jag i princip också vara säker på att vara slagen efterssom han inte har vett att försöka köpa potten med en bluff. /Bjorn Citera
Recommended Posts