Gå till innehåll

Fått två av mina B2B konton länsade inatt!


Recommended Posts

  • Svars 169
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Till de drabbade: Se till att göra en polisanmälan fortare än kvickt så kommer personen ifråga inte att kunna ta ut pengarna och sedan se till att sylta till det för tjippen som har blåst dig genom att verkligen köra polisanmälan fullt ut. Eftersom han hotar dig om du polisanmäler är han uppenbart rädd för att det ska hända. På honom och inkludera "övergrepp i rättsak" i dina anmälan.

 

Han fick sin chans att betala tillbaka pengarna utan inblanding av polis men han tog den inte... nu får lagens långa arm lösa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tandem:

Grejen är väl att folk börjar att snacka över MSN och har man då samma e-post till MSN som man har till sina pokerkonton, så har de kommit halvvägs. Använder man istället en annan adress, så kan de omöjligt veta adressen man använt till pokerkontona.

 

Ja det faller väl också in i kategorin sunt förnuft.

 

Personer jag har på msn är personer som jag lärt känna IRL, inte vice versa.

 

Varför ska man ha andra idioter? Räcker det inte med dem man redan känner :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag har haft den där "yesh" på msn men aldrig talat med honom, hur fucked är jag? Jag bytta lösen nu på hotmail och på pokersidorna bytte jag till gmail. Min hotmail var ej knuten till neteller men däremot så stog mitt säkerthetsnummer o dylikt i ett mail i min hotmail men har gått o ändrat lösen nu på neteller samt har raderat mailet. Vad gör jag göra mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag har haft den där "yesh" på msn men aldrig talat med honom, hur fucked är jag? Jag bytta lösen nu på hotmail och på pokersidorna bytte jag till gmail. Min hotmail var ej knuten till neteller men däremot så stog mitt säkerthetsnummer o dylikt i ett mail i min hotmail men har gått o ändrat lösen nu på neteller samt har raderat mailet. Vad gör jag göra mer?

Ändra så att din MSN-mail är helt inaktiv och inte på något sätt kan användas för att få ut information om dig. Ha en mejl för all annan kommunikation och en helt egen mail för poker och liknande. Orkar du kan du gott ha två olika för pokersiter för att sprida riskerna mer.

 

Samt lita aldrig på människor du bara träffat online. Särskilt inte de som kan stava eller kommatera ordentligt. Typiskt bedragarbeteende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag har haft den där "yesh" på msn men aldrig talat med honom, hur fucked är jag? Jag bytta lösen nu på hotmail och på pokersidorna bytte jag till gmail. Min hotmail var ej knuten till neteller men däremot så stog mitt säkerthetsnummer o dylikt i ett mail i min hotmail men har gått o ändrat lösen nu på neteller samt har raderat mailet. Vad gör jag göra mer?

 

Är nog lugnt :D Har han inte skinnat dig redan så har han nog inga tankar på det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag har haft den där "yesh" på msn men aldrig talat med honom, hur fucked är jag? Jag bytta lösen nu på hotmail och på pokersidorna bytte jag till gmail. Min hotmail var ej knuten till neteller men däremot så stog mitt säkerthetsnummer o dylikt i ett mail i min hotmail men har gått o ändrat lösen nu på neteller samt har raderat mailet. Vad gör jag göra mer?

 

 

Sluta använda hotmail öht.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om HeyPoker hade orkat göra en polisanmälan från början...

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=27519

 

Är det här samma as, alltså????

 

Bra jobbat i så fall, Heypoker. En bra anledning till att jag inte kommer att spela mer på Hey, när de låter brottslingar och bedragare komma undan så lättvindligt. Tänker de mer på att skydda dem än oss vanliga hederliga människor så finns det ingen anledning att ha med Heypoker att göra i fortsättningen. (Nu har jag iofs inte spelat där på länge eftersom de är icke-EU (något jag missade när jag reggade mig där), men B2B skulle ju flytta in i EU, så jag hade tänkt börja igen om/när det blir verklighet.)

 

Dags i så fall att hänga ut brottslingen med alla uppgifter som namn, adress, personnummer, skostorlek, och vad olika personer nu sitter inne med. Du (vad du nu hette) som påstår att du "bara" medverkat genom chipdumpning, men handlat "i god tro", du har fortfarande inte lämnat ut några uppgifter om det kriminella kräket. Du har ju i alla fall hans bankkontonummer och bank. Fram med det och allt annat nu (därigenom borde man ju om inte annat kunna spåra hans namn, adress, etc, om nu ingen har tillgång till de uppgifterna)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Eftersom detta kan komma att innebära ett rättsligt efterspel är jag tyvärr inte villig att publicera hans bankkontonummer och övriga uppgifter om honom, detta beslut ligger till grund för att den eventuella rättsliga processen ska gynna de drabbade och inte honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla säger att man ska använda gmail, men kan någon säga till en noob som mig vad som gör gmail säkrare än hotmail?

 

så länge man har ett säkert lösen och bara addar folk som man känner på riktigt ska det väll inte vara något problem, eller brukar hackarna bara ta något random adress och hoppas på at dom lirar poker eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet till 100% säkerhet vem brottslingen är. Åtminstone vet jag hans förnamn och på ett ungefär var han bor. Detta säger jag för att jag, liksom många andra(?), skulle må mycket bättre av att veta att han är död. Och förhoppningsvis finns det någon galen mördare på forumet som vill uträtta jobbet. Lol.

 

Såå, mordlystna vänner! PM pls

 

Visst är det härligt att pokern äntligen blivit rumsren.

 

En sån här historia, som iofs knappt är fattbar, får åtminstone mig att tänka både en och två gånger om jag verkligen ska spela poker.

Ingen förlust för nån dock. Jag spelar microlimit och plussar sisådär 2BB i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag var med på chipdumpning. Men samtidigt trodde jag att det var för att du ville få ut pengar från DITT konto till DIG själv på snabbast möjliga tid eftersom du eller din kompis var skyldig pengar som behövde betalas tillbaka. Jag gjorde detta för att jag tror det bästa om folk. Folk där ute ska veta att jag är nu blåst på 28tusen kronor och det är det vi diskuterar i dessa msn konversationer. Själva grejen vi gjorde var att han bad mig att bli chipdumpad från hans kompis/hans eget konto till mitt för att det var torsdag och ha skulle inte få ut pengar förän tidigast måndag och han behövde pengarna att betala tillbaka som han var skyldig redan idag (fredag). Jag nekade först. Sen erbjödhan mig 20% villket blev 800euro. Det såg jag som en helt okej timlön för någonting jag inte trodde var ett större brott än chipdumpning. Jag har verkligen vart riktigt dum som gick på allt detta och lät mig luras. Men de 4k som jag var med och chipdumpade ska jag skicka tillbaka till ''haggisen'' och jag har både hjälpt banken och redbet med alla uppgifter jag kan om denna människa som hackat ''haggisen'' utan att jag visste om det. Så ja jag är skyldig till chipdumpning. Men nej det är inte samma brott som du gjort genom att hacka alla konton killen har i princip. Det du gjort cruel_ant@hotmail.com på msn är absolut inte någonting jag skulle syssla med. Fan vad jag skäms at jag blev blåst...Än en gång. Pengarna vi diskuterar är pengarna jag skickat åt honom efter att han chipdumpat till mig och jag fått reda på att jag och ''den riktige haggisen'' är blåsta. Jag försökte erbjuda honom en chans att få 5000kr av mig om jag fick tillbaka resten av honom och jag skulle då inte anmäla honom. Detta gjorde jag av medlidande. Han har gjort någonting oförlåtligt, men samtidigt är han skyldig en kille 20 000kr fick jag veta. Sen har vi aldrig talats vid eller setts nånstans förutom på msn. Villket kanske bara gör mig ännu dummare.

 

 

allvarligt talat.

 

1. hur kan du gå med på det?

 

2. hur kan du gå på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

saknas bara att du får skatta på "vinsten" oxå :P

nämen allvarligt, hoppas det löser sig. Var inte rädd för att förklara för polisen. det e han som kommer åka för det här om du e tillräckligt hjälpsam.

 

Tack. Jag var helt enkelt riktigt dum som gick med på det här och gick på det. Jag gjorde ett misstag och om inte ni anser att 28 000kr är ett tillräckligt stort pris jag betalat så vet jag inte vad jag ska göra. Dessutom ska ni veta att jag gett ut all information jag kunnat till redbet som ska lösa detta. Jag menar, vad mer kan jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

smart kille om han använder sitt eget bankkonto också liksom.

 

Saknar han inkomst spelar det ingen roll. Jag blev blåst för ett par år sedan och polisen eller banken kommer inte hjälpa till att spärra kontot. När han tagit ut pengarna kommer man inte åt dem. Även om det blir rättegång och han döms skyldig så kan han inte betala. Efter ett år stryks skulden om du inte betalar en tusenlapp för att fortsätta hålla hans inkomster under bevakning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det e han som kommer åka för det här om du e tillräckligt hjälpsam.

 

De båda lär väll åka dit. Såvitt jag vet kan man inte i Sverige gå fri genom att gola ner någon – det ska dock gå i USA om jag inte missminner mig.

 

Fast att bevisa att prisonx medverkat till brott är nog svårt. Chipdumping kan man knappast bli dömd för i domstol. Personligen tror jag att han är betydligt med inblandad än så (såååå jävla korkad och lättlurad som han beskriver sig själv är det väl ändå osannolikt att någon är), men det lär vara hopplöst att bevisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De båda lär väll åka dit. Såvitt jag vet kan man inte i Sverige gå fri genom att gola ner någon – det ska dock gå i USA om jag inte missminner mig.

tror inte det står nånstans i den svenska lagen att man inte får ta emot chipdum´s :lol:

Jag är ingen jurist eller så, men det är väll att klassa som medhjälp till bedrägeri ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...