Gå till innehåll

Rakeskillnad mellan sajterna?


jaha

Recommended Posts

finns någon tråd om detta redan kanske?

 

vad har de olika nätverken för rake?

 

Svenskaspel: 2.5%

 

Partypoker: 5% ?

 

http://www.nsidestrate.com/images/rake.jpg

 

$10/$20 Full Ring rake comparison

 

Code:

PokerRoom(new) $20.45 per 100 hands, 1.41% of the pot, 1k hands

Party $25.28 per 100 hands, 1.73% of the pot, 20k hands

 

 

Not much data. Notice that the percentage of the pot paid in rake starts to be quite low at this point.

 

$15/$30 Full Ring rake comparison

 

Code:

Party $25.77 per 100 hands, 1.06% of the pot, 25k hands

PokerStars $27.72 per 100 hands, 1.21% of the pot, 1k hands

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm så prima har baar 2.5-3% rake eller vadå? samma som svenskaspel? eller missar jag något?

 

hmm jag gillar ju 6-max men ringgame är ju klart under övervägande nu när man ser rakeskillnaden.

 

rejken är kvantad.

 

vad betyder kvantad? jag börjar ju också fundera på att gå tillbaka till rinbggame nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm så prima har baar 2.5-3% rake eller vadå? samma som svenskaspel? eller missar jag något?

 

hmm jag gillar ju 6-max men ringgame är ju klart under övervägande nu när man ser rakeskillnaden.

 

rejken är kvantad.

 

vad betyder kvantad? jag börjar ju också fundera på att gå tillbaka till rinbggame nu.

 

dvs kommer i n*50cent ned cap på $3+0.5 där n är ett naturligt heltal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en högspelare är det intressanta att kolla vad raken cappas på, för normalpotten i deras fall är ju cappad. Normala är ju $3, men exempelvis Cryptologic har ju 3 pund i rake som cap på sina pundbord (dvs $6). Jag tror Party har $4 (?) på sina högsta bord osv?

 

För lågspelaren är det intressanta att titta på hur raken tas ut, i vilka intervall. Vi kan tänka oss två hypotetiska sajter, den ena kör 5% rakt av, den andra kör 5% men tar bara ut i jämna dollar (1 vid 20, 1 vid 40 och 1 vid 60)

 

Är nu potten på 19.99 så betalar du 0.99 i rake om du vinner potten på sajt 1 och 0 i rake på sajt två.

 

Slutligen, hur ser sajternas rakestruktur ut vad gäller shorthandedbord? Får du ingen rabatt om du spelar shorthanded så blir det ju givetvis dyrare snittmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så för högspelaren spelar Svenska Spel inte så himla stor roll, men det är en skillnad på 20kr och $3 i maxrake.

 

För lågspelaren spelar det däremot väldigt stor roll för 2.5% eller 5%.

Å andra sidan finns det ju noll bonusar eller andra incitamentsprogram på svenska spel, så det är en avvägning man får göra.

 

Hade jag bara kunnat stå ut med programvaran och dom haft några attraktiva satelliter så hade jag spelat på SS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån underbar människa med PT på många sajter kanske kunde smäcka ihop ett skönt diagram där man kan se hur raken skiljer sig på olika nivår/sajter så man får lite överblick.

Jag kunde offrat mig men jag har bara PT stats på Partygaming tyvärr :(

 

kanske skulle läsa inläggen ovan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån underbar människa med PT på många sajter kanske kunde smäcka ihop ett skönt diagram där man kan se hur raken skiljer sig på olika nivår/sajter så man får lite överblick.

Jag kunde offrat mig men jag har bara PT stats på Partygaming tyvärr :(

 

kanske skulle läsa inläggen ovan?

 

För oss män som kör NL då? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För oss män som kör NL då? ;)

 

I princip alla sajter rejkar NL med 5 % (SS med 2.5 %) vid varje hel dollar/pund/krona. Pacific Poker tror jag drar rejk även om potten inte kommer upp till en ny hel dollar (det spelar dock bara roll vid microspel). Det brukar cappas vid 3 enheter rejk (SS tror jag har 20 enheter rejk). Sedan finns det sajter som tar extra rejk vid Bad Beat-bord osv. Där får man läsa igenom avtalet för sajten i fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar vara 5/10 som det cappas. skillnaden från 10/20 till 15/30 är obefintlig, så man kanske borde ta steget för att spara lite pengar i rake...

 

Det är samma hela vägen upp till 50/100 då blir de 5$ istället för 3$ som max. 30/60 och 50/100 lika mkt % rake dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...