All in Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Har kollat men inte hittat något svar på denna fråga: Om jag tex tar ut $320k till mitt Debitcard och sedan ska casha ut allt det, då tar det ju väldigt lång tid i Sverige efetr som de har maxgräns per vecka/dag. Hur är den gränsen förresten, någon som vet? Det jag undrar är om jag tex åker till Åhland och ska ta ut, har de någon annan gräns där? eller i något annat land. Nån som vet? Citera
bzkt Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Inte för att verka dryg eller otrevlig. Men är det inte bättre att kontakta Neteller och prata med dem istället? Citera
All in Postad 27 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2006 Inte för att verka dryg eller otrevlig. Men är det inte bättre att kontakta Neteller och prata med dem istället? Vet dom det då? Är det inte bankerna som bestämmer det? Är det inte svenska banken som bestämmer hur mkt man får ta ut på automat i veckan därifrån? eller är jag helt ute och cyklar? dom kanske inte har nåt att göra med debit card uttagen..? Citera
bzkt Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Inte för att verka dryg eller otrevlig. Men är det inte bättre att kontakta Neteller och prata med dem istället? Vet dom det då? Är det inte bankerna som bestämmer det? Är det inte svenska banken som bestämmer hur mkt man får ta ut på automat i veckan därifrån? eller är jag helt ute och cyklar? dom kanske inte har nåt att göra med debit card uttagen..? Bra fråga, det vet jag faktiskt inte. Men det vet nog Neteller Citera
All in Postad 27 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2006 Inte för att verka dryg eller otrevlig. Men är det inte bättre att kontakta Neteller och prata med dem istället? Vet dom det då? Är det inte bankerna som bestämmer det? Är det inte svenska banken som bestämmer hur mkt man får ta ut på automat i veckan därifrån? eller är jag helt ute och cyklar? dom kanske inte har nåt att göra med debit card uttagen..? Bra fråga, det vet jag faktiskt inte. Men det vet nog Neteller hehe jo sant. Jab mailar dom och frågar. Om någon här vet något o mdetta så skriv gärna. Någon borde veta! Citera
Rubicon Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Har kollat men inte hittat något svar på denna fråga: Om jag tex tar ut $320k till mitt Debitcard och sedan ska casha ut allt det, då tar det ju väldigt lång tid i Sverige efetr som de har maxgräns per vecka/dag. Hur är den gränsen förresten, någon som vet? Det jag undrar är om jag tex åker till Åhland och ska ta ut, har de någon annan gräns där? eller i något annat land. Nån som vet? Bara att ta ut $320k till debitcardet tar väldigt lång tid eftersom du bara kan sätta över $1000 till kortet var 24:e timme. Citera
heltok Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Har kollat men inte hittat något svar på denna fråga: Om jag tex tar ut $320k till mitt Debitcard och sedan ska casha ut allt det, då tar det ju väldigt lång tid i Sverige efetr som de har maxgräns per vecka/dag. Hur är den gränsen förresten, någon som vet? Det jag undrar är om jag tex åker till Åhland och ska ta ut, har de någon annan gräns där? eller i något annat land. Nån som vet? tycker du ska pröva moneybookers istället. deras bankwire är smidig och billig. Citera
All in Postad 27 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2006 skrev fel.. mende inte 320k utan $20-30k. men meningen är att jag skall ta ut det i kontant utan att nån "märker" nåt. och sedan smälla in det i bankfack lr liknande.. då är väl inte moneybookers så bra? Citera
All in Postad 27 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2006 ignen som vet något i frågan? PMa mig isf eller skriv här. Citera
All in Postad 21 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Någon som vet vad max gränsen är per vecka/dag med debit card?? Skulle vara riktigt skönt att veta. Om det är som någon påstod 10k sek per vecka så innebär det att de tar 30 veckor att få ut 300k sek... stämmer det? Citera
y0 Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Minimum transfer $20.00 USDMaximum transfer $1,000.00 USD Maximum daily transfer $1,000.00 USD Maximum weekly transfer $7,000.00 USD Maximum monthly transfer $31,000.00 USD Aftonbladet[/url]]I bankernas uttagsautomater gäller olika regler för hur stora uttag som tillåts. I SEB:s bankomater kan kunden med ett Visa-, konto- eller kreditkort ta ut max 24 000 kronor inom fyra dagar. Max 10 000 för varje uttagstillfälle. För Maestro- eller bankomatkort är det maximala beloppet 16 000 kronor inom fyra dagar. Max 10 000 kronor per uttagstillfälle. NETeller debit card är ett Maestro. Citera
Recommended Posts