jaqk Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 http://dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=77798 Vem är det som brukar säga att vi inte har något spelmonopol utan bara en reglerad spelmarknad nu igen? Citera
AAisking Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Bra tycker jag, då kan man sätta sig o fila på programvaran till en egen pokersajt då. Hmm kan nån tala om för mig hur man programmerar en effektiv doom switch liknande den partypoker använder. Citera
eurythmech Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Vem är det som brukar säga att vi inte har något spelmonopol utan bara en reglerad spelmarknad nu igen? Folk med ordförståelse på en sjuårings nivå? Citera
Santa_Bege Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Jag fattar inte skillnaden mellan att slopa monoplet på spelmarknaden och alkoholmarknaden? Hur kommer det sig att spelmonopolet är så lättvindigt att ta bort men inte alkoholmonopolet? Det finns säker massor av vettiga argument till skillnader som gör det möjligt att slopa ett men inte det andra, men ur EU:s synvinkel är alla våra monopol av ondo (om jag inte missuppfattat det hela). Så om de släpper på ett kommer det nog bli tryck på att släppa det andra och det vette katten om de är villiga till. Får hoppas att Persson, Bodström, Freivalds, Reinfeldt och de andra spelar poker och vill få bort spelmonopolet Citera
Oldman-S- Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Och denna nyhet kommer lagom till valupptakten Bara jag som tycker det luktar valfläsk?? (eller är det kanske valfjäsk) Citera
majorj Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Jag såg nån hemsk debatt i nåt kasst debattprogram mellan Sven-Erik Österberg (?) och Ladbrokes svenska vd. Österberg var så jävla mesig att jag fick intrycket att han inte alls ville stå och försvara det där nedrans monopolet. Nån som såg samma program? Citera
Loveless Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Sossarna är lite för stort för att jag ska tro på att ett uttalande ifrån a-lotterier kan tolkas som partipolitik. De gick ju till landstingsval i stockholm förra gången med löfte att inte införa vägtullar. Men det räckte ju med att Göran behövde ge mp lite godis för att köpa riksdagsvalet för att det skulle köras över. Citera
RogerP Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 Jag fattar inte skillnaden mellan att slopa monoplet på spelmarknaden och alkoholmarknaden? Hur kommer det sig att spelmonopolet är så lättvindigt att ta bort men inte alkoholmonopolet? Är väl ingen som har spelat ihjäl sig... Och sen har vi den ekonomiska aspekten... Statens intäkter från spel delas ju med idrotts rörelsen, medan staten behåller hela intänkten från alkoholförsäljningen... Det är lättare att slopa nått när man inte själv tar hela smällen... Citera
Recommended Posts