Gå till innehåll

ARTIKEL: Socialdemokraterna vill slopa spelmonopolet

Recommended Posts

Postad

Bra tycker jag, då kan man sätta sig o fila på programvaran till en egen pokersajt då. Hmm kan nån tala om för mig hur man programmerar en effektiv doom switch liknande den partypoker använder.

Postad

Jag fattar inte skillnaden mellan att slopa monoplet på spelmarknaden och alkoholmarknaden?

Hur kommer det sig att spelmonopolet är så lättvindigt att ta bort men inte alkoholmonopolet?

Det finns säker massor av vettiga argument till skillnader som gör det möjligt att slopa ett men inte det andra, men ur EU:s synvinkel är alla våra monopol av ondo (om jag inte missuppfattat det hela).

Så om de släpper på ett kommer det nog bli tryck på att släppa det andra och det vette katten om de är villiga till. Får hoppas att Persson, Bodström, Freivalds, Reinfeldt och de andra spelar poker och vill få bort spelmonopolet ;)

Postad

Jag såg nån hemsk debatt i nåt kasst debattprogram mellan Sven-Erik Österberg (?) och Ladbrokes svenska vd. Österberg var så jävla mesig att jag fick intrycket att han inte alls ville stå och försvara det där nedrans monopolet. Nån som såg samma program?

Postad

Sossarna är lite för stort för att jag ska tro på att ett uttalande ifrån a-lotterier kan tolkas som partipolitik. De gick ju till landstingsval i stockholm förra gången med löfte att inte införa vägtullar. Men det räckte ju med att Göran behövde ge mp lite godis för att köpa riksdagsvalet för att det skulle köras över.

Postad
Jag fattar inte skillnaden mellan att slopa monoplet på spelmarknaden och alkoholmarknaden?

Hur kommer det sig att spelmonopolet är så lättvindigt att ta bort men inte alkoholmonopolet?

Är väl ingen som har spelat ihjäl sig... Och sen har vi den ekonomiska aspekten... Statens intäkter från spel delas ju med idrotts rörelsen, medan staten behåller hela intänkten från alkoholförsäljningen... Det är lättare att slopa nått när man inte själv tar hela smällen...