Gå till innehåll

NLT - SnG, Stöld med 33


Recommended Posts

mikas_pot har varit lite aggro, men inte särskilt, 2_H_2 har varit rättså passiv. Korrekt att höja för stöld som jag gör, med tanke på stackstorlekarna, eller ska man ställa direkt? Hur hantera omslaget?

 

Level VI (100/200)

Seat 1: mikas_pot (1778 in chips)

Seat 2: slapshooter (4870 in chips)

Seat 7: Myssion (4025 in chips)

Seat 9: 2_H_2 (2827 in chips)

2_H_2: posts small blind 100

mikas_pot: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion :3h::3c:

slapshooter: folds

Myssion: raises 250 to 450

2_H_2: folds

mikas_pot: raises 1328 to 1778 and is all-in

Myssion: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mikas_pot har varit lite aggro, men inte särskilt, 2_H_2 har varit rättså passiv. Korrekt att höja för stöld som jag gör, med tanke på stackstorlekarna, eller ska man ställa direkt? Hur hantera omslaget?

 

Level VI (100/200)

Seat 1: mikas_pot (1778 in chips)

Seat 2: slapshooter (4870 in chips)

Seat 7: Myssion (4025 in chips)

Seat 9: 2_H_2 (2827 in chips)

2_H_2: posts small blind 100

mikas_pot: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion :3h::3c:

slapshooter: folds

Myssion: raises 250 to 450

2_H_2: folds

mikas_pot: raises 1328 to 1778 and is all-in

Myssion: ?

 

Tycker att det är helt rätt att steala med 33 här, du raisade kanske för lite, skulle nog velat se en höjning med 350 istället (lite över pot-storleken), efter hans omslag är nog bara fold som gäller. 22 känns inte aktuellt, som bäst har du en coinflip. Vänta tills ett bättre läge dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå upp till 600 så kan du inte vika sen ;)

 

Ja varför inte göra en Harrington. :)

 

Seriöst så tror jag faktiskt att jag spelade handen tokfel. Eftersom storstacken har foldat så är det jag som är storstack på bubblan, bara att trycka in degen här och tvinga SB till en jättesnäv HD, samt även snäva ner BB's HD något.

 

Sedan borde det iofs vara syn på BB's omslag där, med tanke på oddsen, men jag tror ändå jag skulle gjort annorlunda från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå upp till 600 så kan du inte vika sen ;)

 

Det är inte så dumt som det låter. Slår du upp till säg 700-800 här så visar du med all önskvärd tydlighet att du spelar med BB för hela hans stack (helst skulle han haft lite mindre iofs), samtidigt som du fortfarande kan folda om SB faktiskt trycker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå upp till 600 så kan du inte vika sen ;)

 

Det är inte så dumt som det låter. Slår du upp till säg 700-800 här så visar du med all önskvärd tydlighet att du spelar med BB för hela hans stack (helst skulle han haft lite mindre iofs), samtidigt som du fortfarande kan folda om SB faktiskt trycker.

 

Det ligger något i det, eftersom SB är rättså passiv. Om han hade varit mer benägen att göra resteal så tror jag att ställ är det oslagbart bästa alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå upp till 600 så kan du inte vika sen ;)

 

Det är inte så dumt som det låter. Slår du upp till säg 700-800 här så visar du med all önskvärd tydlighet att du spelar med BB för hela hans stack (helst skulle han haft lite mindre iofs), samtidigt som du fortfarande kan folda om SB faktiskt trycker.

 

Mmm...jag resonerar ofta så när det finns en fi bakom jag kan vika mot, men inte fler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå upp till 600 så kan du inte vika sen ;)

 

Det är inte så dumt som det låter. Slår du upp till säg 700-800 här så visar du med all önskvärd tydlighet att du spelar med BB för hela hans stack (helst skulle han haft lite mindre iofs), samtidigt som du fortfarande kan folda om SB faktiskt trycker.

 

Mmm...jag resonerar ofta så när det finns en fi bakom jag kan vika mot, men inte fler.

 

Men här är grejen att vi vill kunna komma undan mot SB, men inte mot BB, jag tycker inte att det är helt fel. Fast å andra sidan så tror jag inte att BB's gap mellan vilka händer han slår om mot en mindre räjs med, och de händer han skulle syna all-in med är tillräckligt stor för att räjsen ska göra någon signifikant skillnad utöver att man helt plötsligt bara riskerar fler marker för samma sak. SB är ju rättså passiv, så vilka händer skulle han vika mot en större räjs men slå om med mot en mindre räjs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...