En ny chans Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Får se vad ni tycker om den här handen. Shorthanded, 6 spelare. Jag har 450 i marker, SB och BB strax under 200 vardera. Hero får K K UTG folds, Hero raises to 6, two players fold, SB re-raises to 12, BB calls, Hero re-raises to 35, SB calls, BB calls. Floppen kommer 8 K 9 SB bets 20, BB raises to 40, Hero re-raises to 120... Mitt mål är ju att få ut så mycket som möjligt ur den här handen och hoppas givetvis på att någon synar (blir fast) alternativt går all-in med ett set, AA eller kanske t.o.m ett öppet stegdrag då jag kan tänka mig både JTs och 67s från de här tomtarna. Vad diggar ni spelet? Skriker det set, KK eller AA? Citera
jaha Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 wow, 99 och AA? liksom wtf actionhand deluxe. BBs limplimp preflop tyder väl på pocket så han kan väl ha set här stackaren när han tror lyckan är gjord. och sb, vilka händer 3-bettar han med preflop? att han mesbettar där med AA är ju märkligt... är de verkligen så tomtiga så att de har de händer du nämner? panga på känns rätt, de har ju något som de verkar villiga att betala av med. 120 är kanske lagom. svårt att säga betsize här, du borde ju i princip kunna ställa men AK kanske inte synar då(men då borde han ju bomba på sådär preflop). men å andra sidan kan de ha drag så hade jag dragit på ordentligt här, är de så fiskiga synar de väl med mycket. de otroligt mesiga betten får en ju att undra vad de har dock. Citera
Prizonic Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Jag hade bara synat eftersom du sitter i position, om du reraisar nu så är det mycket möjligt att båda foldar. Synar du istället så kommer ju SB att minst syna. Sedan kommer du att kunna få in deras pengar i potten på river och turn. Citera
jaha Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Jag hade bara synat eftersom du sitter i position, om du reraisar nu så är det mycket möjligt att båda foldar. Synar du istället så kommer ju SB att minst syna. Sedan kommer du att kunna få in deras pengar i potten på river och turn. hyfsat många scarecards om de verkligen kan sitta på de händerna han nämner. liksom är de så otroligt fiskiga kan de väl betala av med KQ här. hade de varit bra hade de ju inte mesbettat men isåfall hade en syn kunna vara ok då drag inte varit aktuellt när de synar för 30%av sina stackar typ. Citera
En ny chans Postad 26 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juli , 2006 Jag tänkte först mini-höja med KK. Kändes att de skulle syna oavsett i det läget. Men då slog det mig... Problemet med att enbart syna i den situationen är väl om de har AK. De blir avskräkta av vilket kort som helst på turn som inte är A (eller kung om det vore möjligt...). Att spela som SB gör tycker jag visar på en suited connector. Tror ingen av dem är tomtig nog att spela K8s eller liknande sådär pre flop, eller det vetefan... JJ eller QQ är väl också möjligt. EDIT - KQ är väl också tänkbart. Men fan, allt var tänkbart och just därför lägger jag upp den för analys. Citera
Ignatius Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Vilken flopp! Med en regnbåge är det lockande att syna och hoppas att SB synar eller ställer. Risken är väl att bli utdragen av AA, men den tvåoutaren borde det vara värt att utsätta sig för. Citera
jaha Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Jag tänkte först mini-höja med KK. Kändes att de skulle syna oavsett i det läget. Men då slog det mig... Problemet med att enbart syna i den situationen är väl om de har AK. De blir avskräkta av vilket kort som helst på turn som inte är A (eller kung om det vore möjligt...). Att spela som SB gör tycker jag visar på en suited connector. Tror ingen av dem är tomtig nog att spela K8s eller liknande sådär pre flop, eller det vetefan... JJ eller QQ är väl också möjligt. EDIT - KQ är väl också tänkbart. Men fan, allt var tänkbart och just därför lägger jag upp den för analys. han raisar preflop och det tycker du tyder på en suited connector? gjorde han det heal tiden då med sådana kort? har de drag så ska de få betala - bett. har de QQ-TT vinnder du ändå inget om inte de settar senare. betta. AK och AA lär ju inte släppa i första taget iaf, speciellt inte i händerna på tomtar. Citera
En ny chans Postad 26 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juli , 2006 Tomten i BB tror jag inte har suited connector, men killen i SB kan mycket väl ha det. En minimi-raise för att få två andra spelare och en hej-dundrans-flopp, kanske? Killen i BB har ju förhoppningsvis AK, AA, eller 88, 99. Förstår dock inte hans minimi-raise på floppen. Och även som nämnt så tror jag inte att man får ut mer får TT-QQ om de inte får in trissen. Citera
jaha Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Tomten i BB tror jag inte har suited connector, men killen i SB kan mycket väl ha det. En minimi-raise för att få två andra spelare och en hej-dundrans-flopp, kanske? Killen i BB har ju förhoppningsvis AK, AA, eller 88, 99. Förstår dock inte hans minimi-raise på floppen. Och även som nämnt så tror jag inte att man får ut mer får TT-QQ om de inte får in trissen. han reraisar ju dig och du tycker det är logiskt med suited connector. ja då är han riktigt tomtig. så tomtig att han antagligen ej lägger 4-stegen för ett 2xpotten-bet... Citera
En ny chans Postad 26 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juli , 2006 Men vad skall hans minimi-raise innan floppen tyda på tycker du? Det är ju ingen raise för att skrämma bort någon. Att spela så med TT-AA tycker jag är tomtigt, medans 67s ur den positionen ändå behöver en rejäl träff för att vinna så why not play less than more strange? Visst är spelet kanske tomtigt, men som tuff_fish säger "It's Party Poker..." Citera
jaha Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Men vad skall hans minimi-raise innan floppen tyda på tycker du? Det är ju ingen raise för att skrämma bort någon. Att spela så med TT-AA tycker jag är tomtigt, medans 67s ur den positionen ändå behöver en rejäl träff för att vinna så why not play less than more strange? Visst är spelet kanske tomtigt, men som tuff_fish säger "It's Party Poker..." att spela så är tomtigt med vilken hand som helst. oftast betyder det drag som du säger men är ändå lite väl tomtigt med reraise preflop. men isåfall är ju en stor raise given, du vill ju inte ge dem en billig chans att träffa dragen, de har väl knappt mer än ett pottbett kvar så slå om pott och in emd resten på turn alt allin på flopp. hur gick det? Citera
En ny chans Postad 27 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2006 Både SB och BB la sig. Någon av dem skrev "Nice bet" i chatten. Så jag gjorde nog rätt. Vann ju även lite över 130 dollars från dem, men hoppades givetvis på400. EDIT - Lite mindre än 130 blir det ju med rejken. Citera
rickie Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Tycker man kan syna o hoppas att dom pottcommitar sig på turn. Har dom set eller AK lär man dubbla hursomhelst. Om nu nån faktist lyckas sätta en stege på turn har man ju iaf lite outs. Citera
wheelinho Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Både SB och BB la sig. Någon av dem skrev "Nice bet" i chatten. Så jag gjorde nog rätt. Vann ju även lite över 130 dollars från dem, men hoppades givetvis på 400. Rätt, bara att bomba på där. Man blir bara TOKIG om man ser en dam dimpa ner och muppet visat J-10 Citera
Recommended Posts