Gå till innehåll

Dagisplats till barn med pokerspelande förälder?


Recommended Posts

  • 2 years later...
Myssions ide är bäst. Starta Företag kostar 1000kr med Enskild Firma

 

Är det bara att registrera enskild firma och uppge att man jobbar med den för att ha rätt till dagisplats?

 

Behöver man göra något över huvud taget med firman eller räcker det med att registrera den?

 

Sedan funderar jag på att ange att jag tjänar 30.000kr i månaden så att man betalar för dagisplatsen för att lindra sitt svårt sargade samvete lite...Kommunen kan ju kolla firman och se att man inte tjänar något på den men det borde väl inte kommunen ha något problem med eftersom man betalar mer än man behöver?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Jag har 2 små barn som båda går på dagis, den störrsta sedan ca 2 år.

Det var inget problem att få dagis jag ringde kommunen och hörde hur jag skulle fylla i blanketten där man skriver vart man jobbar hur mkt man tjänar etc... och efter att tanten kollat med chefen fick jag svaret = skriv yrke: pokerspelare och ta upp all inkomst du skattar för (= 0 eftersom jag lirar på EU siter).

Jag har en kompis som också har 2 barn på dagsi och spelar poker bara + en till pokerproffskompis som haft sitt barn på dagis i flera år i annan kommun.

 

Jag bor i Malmö

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstår har barn till en arbetslös förälder inte rätt till en dagisplats idag.

 

Hur ligger det till om tex pappan spelar poker på heltid(Alltså inte är anmäld arbetslös/sjukskriven osv)? Är det kört att sätta ungen på dagis då?

 

Säg att man spelar på en site inom EU och myndigheter dyl vet om att alla inkomster kommer från pokerspel, vad har då kommunen för anledning att neka plats? Att man inte betalar skatt/att man"går hemma" eller vad?

 

Någon som har koll på området?

 

Beror på vilken kommun du bor på. Vissa kommuner säger att du måste ha barnet hemma om du är anmäld arbetslös. Där jag bor har de dock kommit underfund med att det är ganska puckat då det är bra mkt svårare att aktivt söka jobb då man har dagisbarn hemma samtidigt.

 

Ring kommunen och fråga. Vad jag vet så är det inte så om du lever på pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 2 små barn som båda går på dagis, den störrsta sedan ca 2 år.

Det var inget problem att få dagis jag ringde kommunen och hörde hur jag skulle fylla i blanketten där man skriver vart man jobbar hur mkt man tjänar etc... och efter att tanten kollat med chefen fick jag svaret = skriv yrke: pokerspelare och ta upp all inkomst du skattar för (= 0 eftersom jag lirar på EU siter).

Jag har en kompis som också har 2 barn på dagsi och spelar poker bara + en till pokerproffskompis som haft sitt barn på dagis i flera år i annan kommun.

 

Jag bor i Malmö

 

Får du 15 timmars veckor för dina barn eller "heltid"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...