Draejutmig! Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Ok, jag har tidigare sett fi göra stora höjningar när någon betar svagt in i honom och sedan fortsätta bluffa stort utan någonting alls. Mina motståndare bör uppfatta mig som en tajt aggressiv spelare. $400 NL Texas Hold'em Seat 1 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Click4Cash ( $896.22 ) Seat 4: BFMachine ( $437.61 ) Seat 5: BIGBOYO111 ( $0 ) Seat 2: Hero ( $587.05 ) Seat 6: Wumph ( $388 ) Hero posts small blind [$2]. BFMachine posts big blind [$4]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ 5c 5h ] BIGBOYO111 has left the table. Wumph did not respond in time. Wumph folds. Click4Cash raises [$8]. Hero calls [$6]. BFMachine calls [$4]. ** Dealing Flop ** [ 9d, 5s, Ks ] Hero bets [$10]. BFMachine calls [$10]. Click4Cash calls [$10]. ** Dealing Turn ** [ Td ] Hero bets [$45]. BFMachine calls [$45]. Click4Cash folds. ** Dealing River ** [ Kd ] Ok, det jag undrar är om det är ev+ att beta ut mot en aggressiv spelare här. Jag vill ha åsikter men kommer senare skriva varför jag inte alltid tror det är rätt att beta här. Citera
Tiggr Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Värdebettet här är tvunget skulle jag säga. Det finns inget bluffvärde i att checka och så passivt som FI har spelat skulle jag säga att det finns fler händer som han checkar ner med än han bettar/raisar dig med. Citera
dlinder Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Är det verkligen ett tvunget värdebet? Har han en kung kommer han garanterat beta river om vi checkar. Har han missat drag är det också bättre att checka fram en ev bluff. Vad ska han betala av med om vi värdebetar? En nia? Citera
bustard Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 jag gillar en check eller en svag bett. Fi kallsynade på floppen med en spelare kvar att agera med färgdrag ute..stor chans att han hade färgdraget...kung skulle han väl höjt med? Och har han floppat set skulle han väl höjt floppen. Nä jag sätter honom på missat drag...låt honom bluffa Citera
Draejutmig! Postad 25 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2006 Du tror inte han kan bluffa ett missat drag så som 87 eller 87s eller ATs? Alla drag får jag ju inte betalt av om jag bettar ut och jag vet att han kan göra stora bluffar. Mot dom flesta kungar kan det vara rätt att värdebetta men frågan är om han inte betar med en kung om jag checkar? Han bör väl beta KQ kanske till och med KJ i detta läget. AK är väl mindre troligt han har eftersom chansen är stor att han reraisat preflop. KT betar han antagligen inte och K9 och K8 slår mig. Andra stora pockets bör han reraisat med preflop och dom låga lär han inte syna en värdebet med. Har han TT eller 99 eller tvåpar innan rivern så är det ju passivt spelat kan jag hålla med om men frågan är ju hur många händer han synar min värdebet med eller själv bettar med om jag checkar till honom? Citera
Draejutmig! Postad 25 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2006 Ok, läste bara första svaret innan jag postade men håller med er som skrev efteråt. Känns som man kan få betalt av missade drag, slipper förlora hela stacken om man är slagen och att dom flesta kungar kommer beta. Citera
bustard Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Ok, läste bara första svaret innan jag postade men håller med er som skrev efteråt. Känns som man kan få betalt av missade drag, slipper förlora hela stacken om man är slagen och att dom flesta kungar kommer beta. Så du hade inte planerat att reraisa allin efter hans bet? jag tror att jag hade gjort det, även om jag har satt honom på ett drag så finns det chans för att han betalar av med triss i kungar. Citera
bustard Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Jag menar jag kan bara inte tro att vi är slagna här, kk och k5 kan i princip uteslutas, 1010 synar knappt floppen, 99 och k-9 slår om på flopp, särskilt när du som inte höjde preflop betar ut+ massa drag.. k-10 är väl den mest troliga hand so0m slår dig, men då höjer han väl turn? jaja jag kanske överskattar motståndet... Citera
Draejutmig! Postad 25 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2006 Ja, checkraise all in bör kanske vara rätt på grund av sättet han spelat handen på. Just den här handen betade jag $100 och han gick all in och jag synade. Han hade K9 och hade floppat tvåpar. Finns det nån möjlighet att hitta folden på riv när han raisar? Bör inte vara många händer jag slår förutom AK och den handen trodde jag ju han skulle ha reraisat med preflop? Skumt spelad av fi i alla fall. Undrar hur han tänkte. Kanske han bara synar i hopp om att den ursprungliga preflophöjaren ska höja. Jag betade ju svagt, under halv pott. Detta för att jag sett han bluffhöja tidigare. På turn bettar jag ju nära pott, kanske blir han där osäker och tror jag kan ha KT, 99 eller 55 som jag ju faktiskt har och bara synar i hopp om att dra ut eller komma undan billigt om han är slagen. Citera
bustard Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 ja han spelade handen konstigt och har väldig tur att rivern kommer som den gör....kan inte fatta att han inte slår om på floppen med dragen+ att du representerar en hand, iaf din bet på 100 på rivern är en STARK bet, nästan pott, så när slår om bör du vara slagen iom att han vet om att du borde ah en bra hand och bara synar hans allin om han är slagen. Du slår iofs k-j en hans som han kan ha spelat så här..men en sån hand synar nog bara river, svårt att lägga kåk här dock. Citera
Draejutmig! Postad 25 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2006 Ja, lurig sits på rivern. Jag behöver vinna knappt en av tre för att gå runt om man ser till pottoddsen men frågan är ju om jag gör det, tveksamt. Men antar att checkraise all in på riv ger bäst ev, kommentera gärna ni som tycker annorlunda och varför. Hatar att förlora såna här potter och vill gärna kunna ta helt rätt beslut på rivern. Citera
Tiggr Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 När han synar turn måste man ju sätta personen på en made hand. Han har en person bakom att agera och att han skall hitta synen med stegdrag känns inte troligt. Han kan ju egentligen completa preflop med alla Kx men bör väl endast reraisa river med AK,QJ och full house händer. AK känns som en klockren reraise hand preflop efter miniraise och syn från SB. När han slänger i 370$ på river kan jag faktiskt se ett vik. Citera
Tiggr Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Perfekt läge att betta ut väldigt troligt att någon skulle sitta på en kung och att ge frikort till QJ QT eller mellanpar är katastrof. Standard så reraisar ju mittpos spelaren och om turn blankar så lär pengarna oftast åka in på turn. Citera
andpet Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 När han synar turn måste man ju sätta personen på en made hand.Han har en person bakom att agera och att han skall hitta synen med stegdrag känns inte troligt. Han kan ju egentligen completa preflop med alla Kx men bör väl endast reraisa river med AK,QJ och full house händer. AK känns som en klockren reraise hand preflop efter miniraise och syn från SB. När han slänger i 370$ på river kan jag faktiskt se ett vik. Precis. Dock ett väldigt read-beroende vik. Det skall krävas en väldigt kompetent FI för att jag skall lägga handen med tanke på den svaget FI har visat upp. Spelet på river kan dock inte vara annat än stål. Vilka händer tror FI att han kan bluffa bort? Det enda Fi kan ha på river är väl egentligen en made-hand. Svårt, svårt! Citera
Recommended Posts