Slow_fox Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Jag är 19år och ska plugga till civilekonom till hösten. Jag har spelat poker i drygt ett år och spelar Texas NL CG och även en del MTT:s. Spelar $0.5/1 och har även börjat spela lite $1/2. Har tänkt börja spela mer serriöst nu, därav så ska jag börja skriva dagbok här på forumet, då jag kan få hjälp och kommentarer. Har spelat ganska ostrukturerat tidigare. Nu är det tänkt att jag ska bättra på min diciplin och spela lagom långa sessions utan några större tiltningar. Mitt närmsta mål är att bygga upp en rulle till NL200 och kunna behärska spelet där. Jag har investerat i två pokerböcker och har precis börjat läsa den ena. Jag har inte lirat poker på en vecka och ska idag iväg och spela hos en kompis där min dator står. Har hela bankrullen på ett bankkonto så nu ska jag öppna ett konto på neteller för att sedan börja bygga upp min rulle. Kommer troligvis göra en insättning på Eurobet. Där jag ska börja spela, kommer också jaga någon bonus då och då. Har inte lagt upp några mål eftersom jag har spelat så ostrukturerat så mina mål kommer jag återkomma med senare. (11/8) Här kommer månadsmål som jag har kommit fram till! 2006 Augusti: Lira upp bankrullen till $5000 på NL100 (edit) (Uppnådde målet rejält slutade +$4630 på hela augusti! Rullen slutade på 8318, kan säga att jag krossade målet September: Ska försöka få upp rullen till $10K!! (NL200) (edit) (uppnådde målet för månaden, i mitten av månaden trodde jag inte att jag skulle klara av att komma upp till $10K men gjorde två bra sista veckor och slutade på $11 409 gick plus $3100 i september!! Oktober: Målet denna månad blir att få en rulle på $15K!! (NL200-NL400) (edit) (Uppnådde målet för månaden, gick upp och ner denna månad men slutade på plus $4803 på hela oktober!! November: Målet den här månaden blir att komma upp till en rulle på $20K (edit) Uppnåde även målet denna månad.. Spelat bra poker hela månaden. Har varit mycket utdragningar men plussa ju bra ändå! Plus $6739 på hela November. Rullen slutade på $22 951 December: Den här månaden kommer jag sätta ett lågt mål. Målet blir att komma upp till $30K eftersom jag vet att det kommer vara mycket plugg så får målet bli så! ((Edit) Då var månaden/året slut! December var en riktigt jobbig månad hur CG-perspektiv! Gick väldigt seeegt!! Men Turneringarna gick mycket bättre då jag kom 77 i SM och vann en $100turre .. På hela December gick jag plus $8962 och rullen slutade på $31 913!) Bankrullens utveckling månadsvis! 2006 31/7 Rulle $3688 31/8 Rulle $8318 30/9 Rulle $11 409 31/10 Rulle $16 212 30/11 Rulle $22 951 31/12 Rulle $31 913 2007 Januari: Ny månad nya mål! Målet den här månaden blir att vinna $5K! Alltså sluta med är rulle på $37 000 eller mer! ((edit) Några riktigt jobbiga veckor denna månad resulterade i att jag för första gången inte uppnådde mitt månadsmål! Hade jag vunnit sista handen denna månad som var en pot på $2400 så hade jag lyckats =) men men... bara att ta nya tag! Gick iaf plus $2679 i Januari!) Februari: Från och med den här månaden så blir målet att snitta ca:$6000 tills årsskiftet. För att då ha spelat ihop $100K ((Edit)Uppnådde månadens mål rejält, har börjat lira 6bord och det har gått lysande plus $13 500 i februari!) Mars: Målet den här månaden är att plussa cirka $6K! NL400-1000.. ((Edit)Till en början låg jag väldigt bra till plus cirka 13k men sedan vände allt! Inget gick vägen och tilten var framme! Slutade lyckligtvis plus på hela månaden dock inte mer än $2772) April: Denna månaden ska jag försöka plussa 20inköp på NL400! Sedan vill jag också köpa två skärmar så jag kan lira 8bord utan överlapp=) ((edit)Har varit en riktig svängig månad. Började med att backa cirka $5K första dagen. Efter det så har det gått upp och ned hela tiden. Slutade iaf lyckligt med plus $4657. Har även köpt skärmarna och det känns bra!)= Maj: Ett mål denna månad som vore väldigt skönt är att plussa över $10K igen! Sedan ska jag försöka lira mycket bättre och det kommer vara det viktigaste målet! Bankrullens utveckling månadsvis! 2007 31/1 Rulle $34 592 28/2 Rulle $48 096 31/3 Rulle $50 634 30/4 Rulle $55 291 //Slow_fox 06-07-25 Citera
icahero Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Lycka till! Vilken skola blir det? Citera
Slow_fox Postad 25 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2006 Lycka till! Vilken skola blir det? Ska gå i Karlsatd har precis fixat lägenhet Citera
Slow_fox Postad 25 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2006 Lägenhet på kronoparken i guess? Har bara fått rummet inte flyttat in ännu men det ligger precis vid universitetet. Roligt med någon från Karlstad finns det någon pokerklubb där som är bra? Du bor också i Karlstad går du på universitetet? Citera
Slow_fox Postad 25 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2006 Så då ska jag börja rapportera om min poker har precis satt in $400 på Eurobet. Sitter vi 2bord på $0.5/1 Det börjar bra vinner en stor pot med KK vs TT sen bluffar jag till mig en till hygglig pot met ett öppetstegdrag utan träff. buya in med 75 på varedera har nu 107 & 95 Fortfarande vid samma bord går uselt vid ett av borden men vände precis då jag vann en stor pot med stege vs stege Har spelat okej den första session. losa några tråkiga t.ex. TT vs 88 och QQ vs 74 men men dagen resultat hittills är inte mer är 18 fattiga dollar Kan bara lira en timme då jag ska iväg o spela live-poker med polarna snart. Nu ska dom få äta skit fullt ös från första given Bankrullen: $416 Forsättning fäljer Citera
hf89fc Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Så då ska jag börja rapportera om min poker har precis satt in $400 på Eurobet. Sitter vi 2bord på $0.5/1 Det börjar bra vinner en stor pot med KK vs TT sen bluffar jag till mig en till hygglig pot met ett öppetstegdrag utan träff. buya in med 75 på varedera har nu 107 & 95 Fortfarande vid samma bord går uselt vid ett av borden men vände precis då jag vann en stor pot med stege vs stege Har spelat okej den första session. losa några tråkiga t.ex. TT vs 88 och QQ vs 74 men men dagen resultat hittills är inte mer är 18 fattiga dollar Kan bara lira en timme då jag ska iväg o spela live-poker med polarna snart. Nu ska dom få äta skit fullt ös från första given Bankrullen: $416 Forsättning fäljer Med 416 $ ska du spela NL20$ Citera
ampixo Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Läser man första inlägget ser man väl ganska snabbt att han har en rulle på $4200? Citera
hf89fc Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Läser man första inlägget ser man väl ganska snabbt att han har en rulle på $4200? haha okej jag såg det inte som "Jobbat upp min bankrulle till $4200" Utan "Jobba upp min bankrulle till $4200" Gör om gör rätt hampa Citera
Slow_fox Postad 26 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juli , 2006 Okej då var det dags att rapportera lite från gårdagens spel. Spelade cash på två bord och plussade $150 spelade riktigt bra och fick bra kort. Efter det här flytet så gick jag med i 2 MTT en $20 o en $30. Gick kanon i 20dollars låg topp 5 bra länge tills jag åkte på några Bad Beats. Slutade också med att jag åkte ut då jag hitta AQ och ställde fick syn av KQ och givetvis träffa han K på floppen Efter att ajg jag lämnat båda turneringarna så var det dags att lira lite cash och mitt oflyt höll i sig. Var helt sjukt förlora många händer där jag var favorit. Men men låg som mest ca $200 back men spelade tålmodigt upp utan någon större tilltning. Så första dagen slutade med att jag backa $30 25/7 Cash: +$25 MTT: -$55 Bankrulle: $370 Citera
retorik Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 "buya in med 75 på vardera har nu 107 & 95" Varför går du inte in med fullt inköp??? För det första så kan du maximera dina vinster vid starka händer och för det andra är det mer respektingivande att sitta med fullt inköp. Lycka till med ditt spel. Citera
stoffe83 Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Jag håller med föregående talare! Jag satte mig själv alltid med 100:- på SS oavsett om ullt inköp var 200 eller 400 och när jag lyssnade på alla pf:are om att köra med fullt inköp, så började det gå riktigt bra! Lycka till! Kommer följa dig! Citera
Slow_fox Postad 26 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juli , 2006 Gjorde det förr men sedan så hade vi en diskution jag och mina pokerkompisar och då blev jag övertygad av dom att buya in mindre än max. Kankse ska återgå till att köpa in med max någon annan som kan ge för och nackdelar och även säga hur de själva gör? Citera
doope Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Gör om, gör rätt http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=26721 Citera
stoffe83 Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Kan juh ara dra mina för och nackdelar även o det kanske redan framkommit! + är juh att du kan vinna så mkt mer när du får den vinnande handen! Avskydde varje gång jag fick en fin hand och och visste att min vinst var så begränsad! + Är som tidigare sagt respekten man får! - Ska väl vara att man kan förlora mer, men det vägs upp av vinsterna anser jag! - Vet inte om man kanske gamlar lite väl mkt! Tror inte jag gör det, men en del gör säkert det! Citera
Slow_fox Postad 26 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juli , 2006 Buya in med $100 nu losa allt blir o re-buya. Citera
Sladdis Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Buya in med $100 nu losa allt blir o re-buya. Take it easy fellow! Välkommen till karlstad btw! Citera
Slow_fox Postad 26 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juli , 2006 Lyckades nu hämta upp det mesta av förlusten. Om ni påstår att det är det bästa att buya in max så kör jag på det.. Nu blir det fortsatt ös på ett nytt bord. Sitter på jobbet så det får räcka med att köra ett bord itaget för tilfället Citera
Slow_fox Postad 27 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2006 Gårdagens resultat blev +$30 spelar knappt något eftersom jag jobbar några mil från där jag bor och är tvungen att bo i min farmors lägenhet då hon är i sin sommarstuga. Ska försöka sitta hos mina kompisar för att kunna lira. Resultatet från onsdagen blev 26/7 CG: +$30 Bankulle: $400 Citera
Slow_fox Postad 27 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2006 Varför syna när man vet att man är slagen! Det är en sak jag måste sluta upp med kostade mig nyss $50 och har garnterat kostat mig mer Ska ta med lite HH snart så att jag kan få lite tips men har inte spelat så mycket än, men det kommer. Har en här: https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=767805920 Kan inte påstå att jag spelade handen optimalt. Men kom med åsikter! Citera
Joeduck Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Varför syna när man vet att man är slagen! Det är en sak jag måste sluta upp med kostade mig nyss $50 och har garnterat kostat mig mer Ska ta med lite HH snart så att jag kan få lite tips men har inte spelat så mycket än, men det kommer. Har en här: https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=767805920 Kan inte påstå att jag spelade handen optimalt. Men kom med åsikter! Preflop= du synar 6xBB iof på knappen med QTo, knappt värt att syna om du inte har read på FI att han sitter på lågt PP o betalar av träff, eller AK eller annat skräp Flop= hålstegdrag, flushdrag finns men är knappast troligt att fi har flushdrag av något slag, ok att syna som jag ser det, om du tror att han betalar av knekten=4outs. Turn= fold! en minirajs lär han inte ens folda en tokbluff för. Antingen höjer du rejält eller foldar. Bästa handen du är uppe mot är AQ/AJ ev, lägre PP än T, här foldar jag 100%av gångerna med samma hand(annat om jag har flushdrag, men minirajsen är för tokvek). Helst tvåpar mot förväntad AK för att spela vidare men, det här vet du redan o du säger själv att du inte spelade handen optimalt. Sånna här händer är det lätt man glömmer av btw, starkt jobbat tycker jag att.. inte bara reloada, istället postar den i d´b Citera
Slow_fox Postad 27 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2006 Varför syna när man vet att man är slagen! Det är en sak jag måste sluta upp med kostade mig nyss $50 och har garnterat kostat mig mer Ska ta med lite HH snart så att jag kan få lite tips men har inte spelat så mycket än, men det kommer. Har en här: https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=767805920 Kan inte påstå att jag spelade handen optimalt. Men kom med åsikter! Preflop= du synar 6xBB iof på knappen med QTo, knappt värt att syna om du inte har read på FI att han sitter på lågt PP o betalar av träff, eller AK eller annat skräp Flop= hålstegdrag, flushdrag finns men är knappast troligt att fi har flushdrag av något slag, ok att syna som jag ser det, om du tror att han betalar av knekten=4outs. Turn= fold! en minirajs lär han inte ens folda en tokbluff för. Antingen höjer du rejält eller foldar. Bästa handen du är uppe mot är AQ/AJ ev, lägre PP än T, här foldar jag 100%av gångerna med samma hand(annat om jag har flushdrag, men minirajsen är för tokvek). Helst tvåpar mot förväntad AK för att spela vidare men, det här vet du redan o du säger själv att du inte spelade handen optimalt. Sånna här händer är det lätt man glömmer av btw, starkt jobbat tycker jag att.. inte bara reloada, istället postar den i d´b Citatet "varför syna när man vet att man är slagen" hade inget med HH att göra jag heter G0ldFing3r på Eurobet så det var jag som hade AK Klantigt att lägga upp HH i den posten. Men du får gärna kommentera mitt spel som G0ldFing3r istället för FI =) Citera
Slow_fox Postad 27 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2006 Har spelat en session nu på ca: 45min plussa $50 Längtar tills jag får min lägenhet så jag kan spela på "heltid" slippa åka till kompisar o snylta på deras datorer Citera
Recommended Posts