Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tänkte ta ut lite pengar från Neteller, hur gör man detta på bästa sätt?

Kan man ta ut till VISA, är detta bra eller är andra metoder att föredra?

Då jag antar att Neteller tar ut en ganska saftig avgift för besväret funderade jag på om det går att göra på följande sätt: Låt säga att jag har hela rullen inne på PartyPoker, istället för att casha ut till netelller och sedan ta ut så tar jag ut till VISA från Party. Dock måste man ju först sätta in pengar via VISA för att kunna ta ut till detta, så först sätter jag in 50$ med mitt VISA. Funkar detta, sparar man några slantar?

Postad

Hej, det går utmärkt att göra en bankwire till ditt (VISA/bank)konto, och detta kostar enbart 1€/$, vilket väl får anses som en överkomlig summa i såna här sammanhang.

Möjligtvis att sparar den $ på att bounca pengarna mot PP, men med tanke på alla eventuella problem så är det klart -EV, särskilt som detta kostar massa pengar för PP när du använder dom som bank, något som inte brukar uppskattas överdrivet mycket.

Postad

Kostar det bara 1$ att ta ut? Vad jag har hört skulle det vara 2-3% av uttaget.. Är det möjligt att det bara kostar 1$, hur går företaget runt isåfall? :P

Det här med olika valutor och vilken man valt på sitt Neteller konto osv, vad är bäst att ha och hur ändrar man?

Postad

Siterna betalar stora summor när du sätter in o.sv. så det är mest i den änden de tar betalt.

Förut kostade det mer, men de ändrade en tid tillbaka.

Det är bäst att i den valuten du använder mest online, vilket i 99.5% av alla fall är dollarn. Siter som använder euro, som t.ex. de flesta på b2b, erbjuder ju insättning/uttag i dollar, så att man iaf inte behöver förlora något på växlingskursen där.

Att ändra valutan är mycket komplicerat än man kan tro, du måste prata med supporten, be dom stänga ditt konto, registrera ett nytt och sedan få dom att överföra dina bankuppgifter.

Att bara ändra valuta på ett befintligt konto är, enligt supporten, omöjligt.

Postad

Avgiten för varje uttag är 1$, helt rätt, men utöver det så tjänar dom nog en del på att sätta växlingskurser ngt under genomsnittet. Den totala avgiften kan nog då bli ca 2-3%.

Om du nu spelar på PP finns det väl i princip ingen anledning att först ta ut till NT och sedan ta ut till ditt bankkonto därifrån. Det krävs ingen insättning på NT, men du måste verifiera ditt bankkonto.

Postad
Avgiten för varje uttag är 1$, helt rätt, men utöver det så tjänar dom nog en del på att sätta växlingskurser ngt under genomsnittet. Den totala avgiften kan nog då bli ca 2-3%.

Rätta mig om jag har fel, men det är väl så att neteller kör på bankens växlingskurs, och den får du ju även om du tar ut direkt till VISA.

Postad

Mig vetligen använder NT sina egna växlingskurser, dvs de skickar inte $ till bankkontot utan SEK. När man gör ett uttag från NT till bankkonto får man direkt vid uttaget angett hur mycket man kommer få i SEK, dvs inte som för tex PP där det kommer $ och banken räknar om till SEK.

Postad

Enligt Neteller:

The exchange rate NETELLER applies is an average daily inter-bank market rate published by a third party foreign currency data provider plus 1.9%. NETELLER retains the 1.9% amount as a foreign exchange processing fee.

Avgiften är alltså 1.9% på en daglig genomsnittlig kurs av valutorna. Hyfsat dyrt att casha ut med andra ord.