baller Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Sitter och nöter en bonus på nl50 bord när följande inträffar, Fi är loose aggressiv (har sett ca 70% floppar) och är därmed ganska svår att placera (den enda hand jag har på honom så här i efterhand där han miniraisat pf är KJs från sen pos). Personligen tycker jag det är svårt att syna en så stor bet i en så liten pot, antingen en total bluff eller nötterna? Kanske skulle ja låtit blir valuebeten, men vad vet ja... ?!? Poker No-Limit Hold'em, $ BB (10 handed) UTG ($24) UTG+1 ($41.65) UTG+2 ($92.8) MP1 ($52.95) MP2 ($104.64) MP3 ($42.3) CO ($26.99) Button ($53.85) Hero ($87.62) BB ($50) Preflop: Hero is SB with 8:heart:, 7:heart:. Hero posts a blind of $0.5. UTG folds, UTG+1 folds, UTG+2 folds, MP1 folds,MP2 raises to $2, MP3 folds, CO folds, Button folds, Hero (poster) calls $1.50, BB calls $1. Flop: ($6) 5:spade:, 3:heart:, J:heart: (3 players) Hero checks, BB checks, MP2 checks. Turn: ($6) 4:heart: (3 players) Hero bets $4, BB folds, MP2 calls $4. River: ($14) A:spade: (2 players) Hero bets $7, MP2 raises to $75, Hero folds. Final Pot: $96 Citera
summlan Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 jag gissar på att han sitter med AK eller AA, tror inte han har fått in högre färg än dej, för är han en hyffsad spelare borde han valuebettat på floppen. tror dessutom han sätter dej på ett par eller nått sånt. Jag hade iaf övervägt att syna. Men ja förstår dej oxå. det är ju ett ordentligt överbet så vill man inte gambla är det ju lätt att lägga sej Citera
Smitaren Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Är motståndaren hyfsad känns ju färgen självklar, anledningen till överbettet isf är väl att han tror du vill betala av om du träffade stegen (bara tvåan behövs). Är han tomtigare än julmust har han själv tvåan och tror han valuebettar, men det känns inte som han bettar preflop då - då är ju AA, AK lite rimligare. AK-AJ hjärter känns det som. Jag tror din fold var korrekt. Citera
summlan Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Är motståndaren hyfsad känns ju färgen självklar, anledningen till överbettet isf är väl att han tror du vill betala av om du träffade stegen (bara tvåan behövs). Är han tomtigare än julmust har han själv tvåan och tror han valuebettar, men det känns inte som han bettar preflop då - då är ju AA, AK lite rimligare. AK-AJ hjärter känns det som. Jag tror din fold var korrekt. men har han AK-AJ i hjärter, varför valuebettar han inte floppen när de kommer 2 hjärter och dessutom när han är sist att prata. fast iof får han ju ett gratiskort. Citera
ades_va Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Jag är någorlunda säker på att han satte sin kära stege och nu tror att den är nötterna. edit: såg inte pre-flop raisen (vet inte vad jag tänkte på egentligen) men då ser det väl mer ut som han trodde sina ess var fina och visste att du skulle fega ur om han gick all-in. Citera
Smitaren Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 men har han AK-AJ i hjärter, varför valuebettar han inte floppen när de kommer 2 hjärter och dessutom när han är sist att prata. Jag vet inte varför han inte bettade, hela handen känns konstigt spelad. Han kan som du säger mycket väl ha AA också, men just att både färgdraget och fyrstegen ligger ute gör att det känns så otroligt korkat att betta så stort på en hand som är svagare än 8-hög färg. Citera
Smitaren Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 men har han AK-AJ i hjärter, varför valuebettar han inte floppen när de kommer 2 hjärter och dessutom när han är sist att prata. Förresten, om han har AQhjärter och bettar floppen så valuebettar han förmodligen inte utan semibluffar. Inte mot vår hjälte i detta fallet iofs, men i liknande situationer. Citera
Papa Kubo Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 "Fi är loose aggressiv (har sett ca 70% floppar)" - alltså gissar jag på ATo. Dang! Citera
Rollin Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Han har färg eller nötstegen(nära på iallafall) om han inte dum i huvet vill säga! Citera
Hjort Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Han har färg eller nötstegen(nära på iallafall) om han inte dum i huvet vill säga! Fast om han vet att du tänker så, kan det ju vara värt att trycka med exempelvis ett naket nötfärgkort, som i omaha. Citera
ades_va Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Han har färg eller nötstegen(nära på iallafall) om han inte dum i huvet vill säga! Han kan väl inte vara dum i huvet? Han vann ju potten trots allt, och det är väl det man ska göra i poker? Citera
sollet21 Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Jag skulle ha blixtcallat där . En kille som är beskriven som tomte måste synas ner när du har färg. Tror inte ens att du förlorar 2 av 5 ggr i det där scenariot . Citera
ades_va Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Iofs, om du lirat på en limit som din BR tillåtit hade det varit blixtsnabb call. Bara att jag tänker som om ditt kapital därinne vore din BR. Citera
baller Postad 20 December , 2004 Författare Rapport Postad 20 December , 2004 Nä, ja har större BR än så... Nog var hans bet avsedd att få mig att lägga mig men han var också en av de få spelare vid bordet (tror jag) som skulle kunna tänka ett steg längre, dvs han gör d med nöten för att jag kan syna honom pga hans image... Citera
Recommended Posts