Bjorn_ Postad 24 Juli , 2006 Rapport Share Postad 24 Juli , 2006 7 Card Stud High ($1/$2), Ante $0,25, Bring-In $0,50 (converter) 3rd Street - (1.75 SB) Seat 6: xx xx 3:club: ___brings-in Seat 7: xx xx K:club: ___folds Seat 8: xx xx T:diamond: ___folds Seat 1: xx xx 8:spade: ___calls Hero: 8:heart: 6:heart: 7:diamond: ___calls Seat 3: xx xx K:heart: ___calls Seat 4: xx xx 6:spade: ___calls Är det värt att limpa här med en medellåg trestege med tvåfärg med en limpare innan och två man kvar att agera? Handen är ju nästan helt live, eller ja två parkort är ju döda men det ser jag inte som någon stor nackdel, två små par brukar inte var nån höjdare multiway. 4th Street - (4.25 SB) Seat 3: xx xx K:heart: J:diamond: ___checks___folds Seat 4: xx xx 6:spade: 9:club: ___checks___folds Seat 6: xx xx 3:club: Q:club: ___checks___calls Seat 1: xx xx 8:spade: 4:heart: ___checks___calls Hero: 8:heart: 6:heart: 7:diamond: 5:heart: ___bets Träffar bästa kortet jag kan få i princip. Seat 6 skulle kunna ha en fyrfärg men det är en risk man måste ta... Solklart värdebet? 5th Street - (3.63 BB) Seat 6: xx xx 3:club: Q:club: T:spade: ___checks Seat 1: xx xx 8:spade: 4:heart: Q:heart: ___checks Hero: 8:heart: 6:heart: 7:diamond: 5:heart: T:heart: ___bets Med tio outs till färg/stege så är det väl ett bra läge att semibluffa? Eller ja semibluffa och semibluffa. Synar bägge är det säkert för värde... Finns ju dessutom en chans att få gratiskort på sjätte. /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 24 Juli , 2006 Rapport Share Postad 24 Juli , 2006 Spontant giller jag inte betet pa fjarde, du har ju chans pa att ta gratiskort och jag har aldrig varit med om att alla lagt sig i en san har situation. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 24 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Juli , 2006 Spontant giller jag inte betet pa fjarde, du har ju chans pa att ta gratiskort och jag har aldrig varit med om att alla lagt sig i en san har situation. Altså bettet på fjärde är 100% helt och hållet ett värdebet där jag räknar med och/eller hoppas på multipla syner, med 6 levande outs till stegen får jag det till 38% att sätta stegen. Lägg därtill en trefärg som jag inte orkar räkna på men givet att tre till färg på fjärde obeaktat uppkort är 8½-1 lär den väl addera närmare 10% här. Det finns egentligen bara vinster med att betta ut här. Skulle alla lägga sig så är det ju lysande men det är ju ganska otroligt. Får jag en syn är det i stort sett värdeneutralt eller högst marginellt negativt samtidigt som det lkan ge frikort på femte alternativt sätta upp ett bra semibluffläge. Får jag två eller fler syner är det ju för värde rätt ut. /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 24 Juli , 2006 Rapport Share Postad 24 Juli , 2006 Det ar val iofs inte sa sakert att du far ta stegen till sjunde gatan. Om nagon exempelvis far ett tredje fargkort oppet. Sen sa finns det ju lite andra satt att bli utdragen pa aven om du satter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 24 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Juli , 2006 Det ar val iofs inte sa sakert att du far ta stegen till sjunde gatan. Om nagon exempelvis far ett tredje fargkort oppet. Sen sa finns det ju lite andra satt att bli utdragen pa aven om du satter. Jo det är sant. Men jag tror ändå att min genomsnittliga equity är för hög för att ge ett frikort (snarare än få) på denna fjärdegata. Vore jag uppe mot läskigare brädor så vore det kanske en annan sak men här är ju det mest oroande seat 6 med två klöver men han är ju bring in och har två slumpmässiga kort i hålet. Är det inte rätt att betta här på fjärde är det väl heller knappast rätt att syna på tredje? /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plinga Postad 25 Juli , 2006 Rapport Share Postad 25 Juli , 2006 Hade spelat precis som du. Bra odds på 3:je, höjt på 4:de och 5:te för värde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts