Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

10 players

Converter

Pre-flop: (10 players) Hero is BB with T:spade: 7:spade:

UTG calls, UTG+1 raises, 3 folds, MP3 calls, CO folds, Button calls, SB calls, Hero calls, UTG calls.

I vad som verkar bli en sexvägspott känns det givet att syna med T7s från BB?

Flop: 8:spade: 3:spade: 6:spade: (12SB, 6 players)

SB checks, Hero checks, UTG checks, UTG+1 bets, 2 folds, SB calls, Hero raises, UTG calls, UTG+1 3-bets, SB folds, Hero calls, UTG calls.

Floppar färg vilket är mumsigt. Checkhöjer för värde, att skydda handen mot något av de fyra högre spader som kan dra till högre färg känns orealistiskt i denna monsterpott. När urspungshöjaren sedan trebettar väljer jag att bara syna för att förhoppningsvis kunna dunka in en checkhöjning även på turn. (Givet att inte ett fjärde spader som inte är 9 :spade: kommer.)

Frågan är om detta är ett vettigt sätt att maximera för värde i denna hand eller om det är bättre att cappa floppen och sedan betta ut på turn och river? Så här i efterhand känns min syn för att checkhöja turn lite som FPS...

Hur hade du spelat?

/Bjorn

Postad

Är du i position så gillar jag att du ej cappar så att han bettar ut på turn o du kan då raisa han.

Som det är nu så är du ur position och du vill alltså få in en c/r på ngn som mkt möjligt semibluffar för ett gratis kort på turn för att sätta sin A-high flush.