Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nu är det dags att införskaffa lite fler pokerböcker.

Böcker jag har läst är:

The Complete book of holdem

Small stakes holdem

Middle limit holdem

Theory of poker

Har läst en del av prereleasen till weighing the odds, har förlagt den och kommer att köpa slutprodukten.

Skulle vara nice med en bok i stil med middle limit holdem.

Kan tillägga att jag lirar full-ring.

Postad
kikat på klassiska super system?

är inte limit-delen där ganska kass? SS1 är väl lite utdaterad vad gäller limit vad jag förstått och jag tyckte själv inte SS2 gav så mycket.

Postad

är inte limit-delen där ganska kass? SS1 är väl lite utdaterad vad gäller limit vad jag förstått och jag tyckte själv inte SS2 gav så mycket.

det kanske är möjligt, tycker dock de böckerna tillhör vad man "ska" ha läst. Kapitel 3 (NL) i SS2 var iaf underhållande. Finns säkert bättre råd att följa, själv är jag ingen stor limit-lirare.

Postad

det kanske är möjligt, tycker dock de böckerna tillhör vad man "ska" ha läst. Kapitel 3 (NL) i SS2 var iaf underhållande. Finns säkert bättre råd att följa, själv är jag ingen stor limit-lirare.

vi pratar väl om super system? kapitel 3 är ej Nl men skitsamma. visst NL-kapitlet är bra och de andra delarna är väl ok för att lära sig grunderna i andra pokervarianter men tycker ej limit texas-delen är så givande. men jag har ej lirat eller läst så mycket fixed texas heller.

Postad

Fixedbiten ar ett ratt bra intro for shortfixed eller fixed vid tighta bord, men inte direkt mer an sa.

Jag rekommenderar att du borjar grava bland pokerbloggar och i rgp arkiven istallet. Stoxpoker, Andrew Prock, Izmet Fekali, Abdul Jalib, twentyoneoutstwice, poker chronicles ar alla exempel pa bra saker att stoppa in i google for att lara sig mer.

Postad

det finns spelsätt i fixed för low, middle, high så att läsa highstakes FL av Harman ä nog lite dumt tror jag men har inte avsnittet själv så vet inte men tror inte du kkommer hitta ngt där som hjälper ditt low limit FL som inte finns i andra böcker.

Postad
det finns spelsätt i fixed för low, middle, high så att läsa highstakes FL av Harman ä nog lite dumt tror jag men har inte avsnittet själv så vet inte men tror inte du kkommer hitta ngt där som hjälper ditt low limit FL som inte finns i andra böcker.

men likosm, harmans avsnitt är ju bara inte avancerat på något sätt. bara basic och intetsägande.