BOGiS Postad 23 Juli , 2006 Rapport Postad 23 Juli , 2006 Nu är det dags att införskaffa lite fler pokerböcker. Böcker jag har läst är: The Complete book of holdem Small stakes holdem Middle limit holdem Theory of poker Har läst en del av prereleasen till weighing the odds, har förlagt den och kommer att köpa slutprodukten. Skulle vara nice med en bok i stil med middle limit holdem. Kan tillägga att jag lirar full-ring. Citera
elninjopink Postad 23 Juli , 2006 Rapport Postad 23 Juli , 2006 Jag funderar själv på att köpa middle limit hold'em. Den är alltså bra ? Citera
tw3R Postad 23 Juli , 2006 Rapport Postad 23 Juli , 2006 http://www.pokershopping.se/internet-texas-holdem_p491.html Bra bok tycker jag, hjälpt mig mycket Citera
jaha Postad 23 Juli , 2006 Rapport Postad 23 Juli , 2006 kikat på klassiska super system? är inte limit-delen där ganska kass? SS1 är väl lite utdaterad vad gäller limit vad jag förstått och jag tyckte själv inte SS2 gav så mycket. Citera
Ignatius Postad 23 Juli , 2006 Rapport Postad 23 Juli , 2006 Sklansky-Malmuth: Hold'em poker för avancerade spelare Citera
heltok Postad 23 Juli , 2006 Rapport Postad 23 Juli , 2006 läs böcker i denna ordningen är mitt råd: 1. pokerhandboken 2. WLL 3. ITH 4. SSH 5. TOP 6. WTO 7. HPFAP 8. HPOTC 9. MLHP Citera
frekje Postad 23 Juli , 2006 Rapport Postad 23 Juli , 2006 kikat på klassiska super system? är inte limit-delen där ganska kass? SS1 är väl lite utdaterad vad gäller limit vad jag förstått och jag tyckte själv inte SS2 gav så mycket. det kanske är möjligt, tycker dock de böckerna tillhör vad man "ska" ha läst. Kapitel 3 (NL) i SS2 var iaf underhållande. Finns säkert bättre råd att följa, själv är jag ingen stor limit-lirare. Citera
jaha Postad 23 Juli , 2006 Rapport Postad 23 Juli , 2006 kikat på klassiska super system? är inte limit-delen där ganska kass? SS1 är väl lite utdaterad vad gäller limit vad jag förstått och jag tyckte själv inte SS2 gav så mycket. det kanske är möjligt, tycker dock de böckerna tillhör vad man "ska" ha läst. Kapitel 3 (NL) i SS2 var iaf underhållande. Finns säkert bättre råd att följa, själv är jag ingen stor limit-lirare. vi pratar väl om super system? kapitel 3 är ej Nl men skitsamma. visst NL-kapitlet är bra och de andra delarna är väl ok för att lära sig grunderna i andra pokervarianter men tycker ej limit texas-delen är så givande. men jag har ej lirat eller läst så mycket fixed texas heller. Citera
Fat Tony Postad 23 Juli , 2006 Rapport Postad 23 Juli , 2006 Jag har hört att Jennifer Harmans del i SS2 ska va bra ( fixed ) Citera
Hjort Postad 23 Juli , 2006 Rapport Postad 23 Juli , 2006 Fixedbiten ar ett ratt bra intro for shortfixed eller fixed vid tighta bord, men inte direkt mer an sa. Jag rekommenderar att du borjar grava bland pokerbloggar och i rgp arkiven istallet. Stoxpoker, Andrew Prock, Izmet Fekali, Abdul Jalib, twentyoneoutstwice, poker chronicles ar alla exempel pa bra saker att stoppa in i google for att lara sig mer. Citera
MacDaddy Postad 23 Juli , 2006 Rapport Postad 23 Juli , 2006 det finns spelsätt i fixed för low, middle, high så att läsa highstakes FL av Harman ä nog lite dumt tror jag men har inte avsnittet själv så vet inte men tror inte du kkommer hitta ngt där som hjälper ditt low limit FL som inte finns i andra böcker. Citera
jaha Postad 23 Juli , 2006 Rapport Postad 23 Juli , 2006 det finns spelsätt i fixed för low, middle, high så att läsa highstakes FL av Harman ä nog lite dumt tror jag men har inte avsnittet själv så vet inte men tror inte du kkommer hitta ngt där som hjälper ditt low limit FL som inte finns i andra böcker. men likosm, harmans avsnitt är ju bara inte avancerat på något sätt. bara basic och intetsägande. Citera
ayecappy Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 och för den som bryr sig ligger limitkapitlet här tillsammans med resten av boken Citera
BOGiS Postad 26 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juli , 2006 Tackar Elninjopink, Japp Heltok, Vilken bok är HPOTC ? Hjort, Vad står RGP för ? Citera
TANDEMCYKELN Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Vad står RGP för ? http://groups.google.com/group/rec.gambling.poker Citera
heltok Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 THeltok,Vilken bok är HPOTC ? Holdem Poker On The Come - 274 sidor om hur man spelar draghänder. Citera
Recommended Posts