Gå till innehåll

Hur kontrolleras om två spelare är från ett hushåll?


Kimpan

Recommended Posts

Detta har jag funderat över.. vill nämligen dubbeldippa bonusarna på såväl partynätverket som crypto och ja.. där man vill..

jag har 2st netellerkonton.. det ena på min kompis på hans adress och det ena på mig på min adress... Jag vet att dom är ganska petiga mot att man har 2 konton från samma hushåll.. det kan leda till frusna konton osv, sen följer en held el telefonsamtal osv..

säg att man har 2st datorer med separata IPn.. från tex BBB som ger ut 5st IPn i deras abonemang. Hur ser dom då att kontona är från samma adress?

nån här som dubbelkör bonusar?

 

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och en kompis använder ibland samma dator och för att inte riskera problem skaffade jag ett till ip nr och det har fungerat bra på bla partynätverket. Sen är jag ganska säker på att om dom skulle mistänka nått blir kontona tillfälligt låsta men om man kan visa att det finns två verkliga personer genom att faxa in bilder på pass eller nått är det lugnt.

 

lundis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läs mitt tidigare inlägg...suck.. vill inte chansa.. ville veta om nån vet vad som gäller? alla jag har hört om som fått sina konton låsta osv har på nåt sätt haft uppgifter som varit samma på båda kontona tex samma ip eller samma email eller samma neteller eller samma adress eller samma telefonnummer... om man skiljer alla dessa saker så borde det inte vara nåt problem.. kubo säger att det är det.. då undrar jag vad det är som gör att de ser att båda datorerna är från samma hushåll...

 

aa lundis det är vad jag också hört, att det är relativt lätt att få igång kontona igen.. men vore ju skönt om man slapp det. fast det kanske inte går.. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför är inte det sättet som jag beskrev 100%-igt? om nån kan förklara så är det ju klart att jag ger mig.. har inte blivit motbevisad än... varför inte vara säker innan man prövar?

 

Att nån anger dig? Jag förstår faktiskt inte varför en sån här diskussion tillåts på forumet. Om någon skulle presentera samma plan mot 24:an så skulle det inte bara vara puckat eftersom bl.a sostlind läser forumet, men också mötas av vilda protester från en massa spelare som är 24:an trogna. Jag misstänker att vi på forumet särbehandlar vissa siter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag delar IP med ~600 andra i området. När jag signat på vissa party-skins har de sett att många andra spelat härifrån förut, och rabblat namn och frågat om jag känner nån av dom. De har nöjt sig med att jag sagt att jag inte känner dom, men att de säkert bor i området och har samma isp. Så det här med att ha olika IP tror inte jag är så dödsviktigt. Hoppas inte det iaf, jag vill inte få problem bara för att mina grannar också spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är ca. 2000 på samma IP, dock spelar ju inte alla poker, men en hel del lär göra det, speciellt på Expekt och andra siter som man lätt stöter på. (Ladbrokes etc.)

 

PokerNow (Party-nätverket) ringde till mig för att verifiera och de frågade varifrån jag spelade, när jag svarade att det var ett universitet så verkade de nöjda med det svaret.

 

Jag håller med JH, det finns inget 100%-igt sätt att veta, men jag kan inte se något sätt de skulle kunna komma på dig. Är kontona signade på olika personer på olika adresser bara att du spelar hemma från två datorer med olika IP:n... vem skulle kunna veta att samma kille spelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ganska säker på att det är så här det ligger till ;)

 

Du kan inte ens signa upp två konton från samma dator (de lägger cookies samt registernycklar som kollas). Om du kommer runt detta problem (t.ex med VMware eller två datorer) så kommer de att frysa ditt konto samt ringa till dig om du 1. har samma IP som någon annan, 2. har samma address/namn eller 3. använder samma kontokort/Neteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ganska säker på att det är så här det ligger till ;)

 

Du kan inte ens signa upp två konton från samma dator (de lägger cookies samt registernycklar som kollas). Om du kommer runt detta problem (t.ex med VMware eller två datorer) så kommer de att frysa ditt konto samt ringa till dig om du 1. har samma IP som någon annan, 2. har samma address/namn eller 3. använder samma kontokort/Neteller.

 

det är så jag tror också..

då är jag helt enkelt home safe om jag har 2 datorer, 2 neteller, 2 adresser, 2 ip.. dvs adsl och cable..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...