Gå till innehåll

NLT - Set på farlig flopp


Ignatius

Recommended Posts

Inga speciella reads. Ev read på mig är nog TAG.

 

Players:

UTG (EUR 12,20 in seat 1)

UTG+1 (EUR 55,95 in seat 2)

CO (EUR 6,20 in seat 3)

Btn (EUR 96,58 in seat 4)

Hero (EUR 42,95 in seat 5)

BB (EUR 23,15 in seat 6)

 

Small Blind: Hero (0.25)

Big Blind: BB (0.50)

 

Hero was dealt: :Js::Jh:

 

UTG Call (0,50)

UTG+1 Call (0,50)

CO Fold

Btn Fold

Hero Raise (2,10)

BB Call (1,85)

UTG Call (1,85)

UTG+1 Call (1,85)

 

Flop: :As::Qs::Jc:

Hero Bet (5,00)

BB Fold

UTG Fold

UTG+1 Raise (15,00)

 

Hur spelar jag vidare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold eller all-in.

 

All-in blir du oavsett höjning förutsatt att Fi har en hand han vill spela och inte bluffar dig.

 

Att folda känns väldigt vekt när du inte har någon read på FI. Trolig hand är A+färgdrag.

 

Skulle nog ha gått all-in på denna nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold är omöjligt.

Du lär få syn av alla händer som inte är bluffar, men det får du nog även på turnen så det kanske är bäst att syna och ställa på turnen istället för på floppen. Måste nog vara bättre än all in på floppen mtp stackdjupen och att fi kanske inte förstår att det inte går att bluffa på turnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Trolig hand är A+färgdrag.

 

 

Och hur skulle en sådan hand se ut??? ;)

 

AcKs

 

nope

 

Vadå nope? Joo...

 

Nej!

 

Flopp: AsQsJc

 

Du säger AcKs

 

Jag vet inte med dig men jag brukar inte räkna r-r färg som färgdrag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Trolig hand är A+färgdrag.

 

 

Och hur skulle en sådan hand se ut??? ;)

 

AcKs

 

nope

 

Vadå nope? Joo...

 

Nej!

 

Flopp: AsQsJc

 

Du säger AcKs

 

Jag vet inte med dig men jag brukar inte räkna r-r färg som färgdrag iaf.

 

Räknar du runner runner fyrtal som fyrtaldrag också? Eller två-outare som underpar när bordet parat som kåkdrag? Färgdrag är inte runnerdrag, punkt slut.

 

Och JJ kan gå all in direkt och slå AK, AQ, AJ, AT och dra till en bättre hand än KT. AA och QQ är förstås tradigt men betala av i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Trolig hand är A+färgdrag.

 

 

Och hur skulle en sådan hand se ut??? ;)

 

AcKs

 

nope

 

Vadå nope? Joo...

 

Nej!

 

Flopp: AsQsJc

 

Du säger AcKs

 

Jag vet inte med dig men jag brukar inte räkna r-r färg som färgdrag iaf.

 

Räknar du runner runner fyrtal som fyrtaldrag också? Eller två-outare som underpar när bordet parat som kåkdrag? Färgdrag är inte runnerdrag, punkt slut.

 

Och JJ kan gå all in direkt och slå AK, AQ, AJ, AT och dra till en bättre hand än KT. AA och QQ är förstås tradigt men betala av i så fall.

 

lång quote blev längre, eeee I agree

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold är omöjligt.

Du lär få syn av alla händer som inte är bluffar, men det får du nog även på turnen så det kanske är bäst att syna och ställa på turnen istället för på floppen. Måste nog vara bättre än all in på floppen mtp stackdjupen och att fi kanske inte förstår att det inte går att bluffa på turnen.

Samtidigt tror jag många skulle lägga händer vid all in på turn som de skulle syna på floppen. Plus att det finns en del händer som gärna vill ha gratiskort och kolla turnen. Jag skulle inte vilja ge dem den chansen och den extra infon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det AK och färg och stegdrag du tänker på ska lägga sig så är det ingen jätte katastrof då dessa får så bra pottodds. Dessutom tror jag att dessa synar. Vidare om nu fi skulle ha så dålig hand så kan den förbättras på turn men fortfarande vara sämre vilket kan uppmuntra till syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På turnen ska fi syna en all in för ca 20 och då vinna 60 så han behöver sätta sitt drag 1 av 4.

1) Så värst mycket gör det inte om han foldar om han har ca 20%vinstchans. Det här är nackdelen med att inte ställa på flopp vilket ska jämföras med fördelarna

2) Om det finns chans att få värde ur rena bluff händer så måste man syna floppen eftersom fi inte synar med den på floppen men kan tänkas betta den på turn(om han är dålig och det är de ju ibland)

3) Fi kan teoretiskt tänkas att syna en hand(delvis pga fiskaktighet) på turn som han hade foldat på floppen ex om han sitter på ett pocket och träffar set.

Visserligen händer 2 och 3 inte särskilt ofta men det är dessa som gör att jag tror att syn på flopp är aningen bättre här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På turnen ska fi syna en all in för ca 20 och då vinna 60 så han behöver sätta sitt drag 1 av 4.

1) Så värst mycket gör det inte om han foldar om han har ca 20%vinstchans. Det här är nackdelen med att inte ställa på flopp vilket ska jämföras med fördelarna

2) Om det finns chans att få värde ur rena bluff händer så måste man syna floppen eftersom fi inte synar med den på floppen men kan tänkas betta den på turn(om han är dålig och det är de ju ibland)

3) Fi kan teoretiskt tänkas att syna en hand(delvis pga fiskaktighet) på turn som han hade foldat på floppen ex om han sitter på ett pocket och träffar set.

Visserligen händer 2 och 3 inte särskilt ofta men det är dessa som gör att jag tror att syn på flopp är aningen bättre här.

 

 

Eh, va?

 

Menar du att vi ska checka turn för o få värde av bluffhänder? Låter toppen.

 

Är du en vinnande spelare brut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...