Gå till innehåll

Framtiden som pokerspelare?


jon2

Recommended Posts

Jag tror inte det är skattefritt ens nu, saken är bara att skatteverket inte fått tummen ur och rett ut den komplicerade situation som råder.

 

Skatteverket är onekligen lata, dom försöker ju inte ens att kolla upp varifrån man fått pengarna. Vi hade en sådan på besök och en i klassen frågade om dom kollade utrikes konton, typ neteller. han svarade med nej i sådana fall måste vi ha en stark misstanke. Alltså måste dom fått ett "tips".

 

Vidare till den andra frågan, jag tror inte att pokerspelandet kommer vara lika lönsamt som det är nu. Men det kommer fortfarande för dom som vill att leva på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte det är skattefritt ens nu, saken är bara att skatteverket inte fått tummen ur och rett ut den komplicerade situation som råder.

 

Skatteverket är onekligen lata, dom försöker ju inte ens att kolla upp varifrån man fått pengarna. Vi hade en sådan på besök och en i klassen frågade om dom kollade utrikes konton, typ neteller. han svarade med nej i sådana fall måste vi ha en stark misstanke. Alltså måste dom fått ett "tips".

 

Jag tror nog oxå att det bara beror på lathet :) , och inte om något annat, tex fördelning av sina resurser eller att det helt enkelt tar lite tid att komma igång med en ganska komplicerad granskning.

 

//Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...