Gå till innehåll

Vad är knappen värd?


hazeelnut

Recommended Posts

egentligen?

 

Jag har lite svårt att formulera frågan på ett bra sätt. Så här kanske:

 

Antag att vi har en rejäl mängd NLH-spelare. Alla dessa vinner 10bb / 100 händer. I snitt, hur mycket av den vinsten kommer från händer spelade på knappen? Hur ser vinsten/förlusten ut på de andra postionerna?

 

Samma fråga fast limit kan jag ju också passa på att ställa.

 

Jag har för mig att det fanns något ställe där man kunde kolla liknande grejer, typ EV för olika händer i oilka positioner, men jag kommer inte ihåg riktigt vad det var för sida. Det kanske går att kolla upp det här också. Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var Pokerroom som hade den sidan och här är en länk: http://www.pokerroom.com/games/evstats/totalStats.php?order=value

 

Du får fippla runt lite för att komma till bitarna där man kommer till positionsvärdena.

 

Jag har ingen data för NL, men i fixlimit så tjänar jag 0,12BB för varje hand på knappen när min totala BB per hand är 0,3, men då varierar ju antalet spelare och sånt ganska kraftigt.

 

Jag kör tre shorthandedbord samtidigt nu, så jag är inte riktigt hundra på vilken data du vill ha. Kan du specificera lite?

 

EDIT: Vad jag är osäker på är alltså hur relevant antalet spelare vid bordet är samt om det hela ska jämföras med brutto eller netto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...