tamtaram Postad 20 September , 2006 Rapport Share Postad 20 September , 2006 Sjuk read Friedman har på Gold när Gold bluffar tom. Han kan säga nästan exakt vilken hand han har. Synd att han la sig mot sin instinkt. Golds kortrush och klonkade bräden är ju en våt dröm för vem som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekenstar Postad 20 September , 2006 Rapport Share Postad 20 September , 2006 I WSOP main event hour 9 utspelar sig en hand mellan Jamie Gold och Lee Kort. Jamie höjer pre flop med AJ och Lee synar med QJ. Båda träffar top par på floppen, men det ser ut som om Jamie ruskar på huvudet, en signal om att inte beta ut (?). Lee bryr sig inte om detta/ser inte detta utan går all in. Då suckar Jamie och säger: - No, i got top top. - Me too. - All right I call. Sen säger Jamie något om att de missförstått varandra med orden top-top/chop-chop. Förstår inte riktigt deras konversation. Kommentatorerna insinuerar att de skulle spela tillsammans, men ingen på bordet säger någonting. Tycker detta verkade väldigt konstigt, som om de kommit överens om att inte slå ut varandra (?). Någon mer som såg detta och reagerade? Gold menade nog att han hade top pair top kicker, medan Lee fattade detsom att Gold hade top pair precis som han själv och att Gold trodde Lee hade exakt samma hand, AJ. Tycker även kommentatorerna har rätt när dom säger att Gold ska ge fan i att berätta vad han sitter med för kort. Jamie Gold is a douche. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chipleader_87 Postad 20 September , 2006 Rapport Share Postad 20 September , 2006 I WSOP main event hour 9 utspelar sig en hand mellan Jamie Gold och Lee Kort. Jamie höjer pre flop med AJ och Lee synar med QJ. Båda träffar top par på floppen, men det ser ut som om Jamie ruskar på huvudet, en signal om att inte beta ut (?). Lee bryr sig inte om detta/ser inte detta utan går all in. Då suckar Jamie och säger: - No, i got top top. - Me too. - All right I call. Sen säger Jamie något om att de missförstått varandra med orden top-top/chop-chop. Förstår inte riktigt deras konversation. Kommentatorerna insinuerar att de skulle spela tillsammans, men ingen på bordet säger någonting. Tycker detta verkade väldigt konstigt, som om de kommit överens om att inte slå ut varandra (?). Någon mer som såg detta och reagerade? Gold menade nog att han hade top pair top kicker, medan Lee fattade detsom att Gold hade top pair precis som han själv och att Gold trodde Lee hade exakt samma hand, AJ. Tycker även kommentatorerna har rätt när dom säger att Gold ska ge fan i att berätta vad han sitter med för kort. Jamie Gold is a douche. Jag uppfattade det som att båda är regulars på Commerce i LA och känner varandra sedan tidigare. Man får ju en känsla av att den ena inte vill slå ut den andra men om detta är etiskt rätt är en annan historia. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 20 September , 2006 Rapport Share Postad 20 September , 2006 finns ju en uppsjö med historier om Gold som douche...om hälften är sanna så ...men who knows.. men en stor del är troligen bogus... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OzzzaJa Postad 20 September , 2006 Rapport Share Postad 20 September , 2006 nån som vet hur rättegången går mot gold? måste han ge bort halva vinsten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papper75 Postad 21 September , 2006 Rapport Share Postad 21 September , 2006 Turen Gold har är det sjukaste jag sett. Utklassar Moneymaker. Moneymaker var åtminstone lite ödmjuk, Golds attityd när han träffar sina mirakelhänder tycker jag är riktigt irriterande. Jaja. Behövde bara skriva av mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 21 September , 2006 Rapport Share Postad 21 September , 2006 Turen Gold har är det sjukaste jag sett. Utklassar Moneymaker. Moneymaker var åtminstone lite ödmjuk, Golds attityd när han träffar sina mirakelhänder tycker jag är riktigt irriterande. Jaja. Behövde bara skriva av mig! När man ser honom börjar jag nästan tro på ödet... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 21 September , 2006 Rapport Share Postad 21 September , 2006 Turen Gold har är det sjukaste jag sett. Utklassar Moneymaker. Moneymaker var åtminstone lite ödmjuk, Golds attityd när han träffar sina mirakelhänder tycker jag är riktigt irriterande. Jaja. Behövde bara skriva av mig! Lugn nu, Moneymaker fick in stora delar av stacken som enorm underdog ett par gånger och klonkade. Det går inte direkt att jämföra med Gold som genom bra och aggressivt spel har råd att ta ett par skott ibland mot spelare han gärna tar en 40/60 chans för att slå ut. Sen att han har lite irriterande stil är en annan sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verbal__Kint Postad 22 September , 2006 Rapport Share Postad 22 September , 2006 Gold verkar ju faktiskt vara ett äkta svin. Inte helt svårt att spela bra poker med hans kortsnitt? Han är ju småpatetisk när någon kommenterar hans enorma kortflyt han blir ju nästan manisk i sin iver över att berätta hur bra han också spelar....suck Inte så konstigt att Johnny Chan tagit sig an honom, han verkar ju inte vara någon direkt skön typ heller? Med tanke på senaste årens pokerambassadörer (Raymer, Hachem) så känns ju detta som ett riktigt nerköp. Hoppas Ken får möta honom och trycka dit honom svårt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OzzzaJa Postad 22 September , 2006 Rapport Share Postad 22 September , 2006 Med tanke på senaste årens pokerambassadörer (Raymer, Hachem) så känns ju detta som ett riktigt nerköp. Jag har tänkt samma tanke.. han passar inte riktigt in i den skaran (men det gjorde/gör väl inte moneymaker heller?) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verbal__Kint Postad 22 September , 2006 Rapport Share Postad 22 September , 2006 Förvisso inte men han var ju iallafall dum/snäll istället för Gold som är dum/dryg Skall bli kul om Stars ser nå´t värde i att värva honom... Eller kanske skall han bli ChanPokerNets (eller váfan det heter) frontfigur, så kan Chan och Gold spela heads up mot varandra där... för ingen annan lär ju göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matte_Maiden Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Rätt kul när Gold skänker en hacka chips till Friberg med överkort och färgdrag på turn... "You've got the flush?" "No, I've got the draw" Typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OzzzaJa Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Förvisso inte men han var ju iallafall dum/snäll istället för Gold som är dum/dryg Sant Erik är ju förövrigt riktigt skön, pratar på ganska så bra med sin "sköna" svenska brytning.. spelar väldigt bra i dom händer som visas också, försvarar dom blå-gula färgerna väldigt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Illyria Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Friberg har en väldigt märklig brytning som gör att han låter som en ryss som nyss lärt sig engelska Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chipleader_87 Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Haha hur kan man inte få ett smajl på läpparna när man hör "Aj kåål juo" ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verbal__Kint Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Hehe, den kåååålen mot Leif (Life) Force é sååå sköön. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
toyzar Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 jo .. klassiker redan fan måste säga d oxo gold är mysko .. han är ju stundtals riktigt kaxig och otrevlig.. förvånar mig inte en sekund om han ljuger och försöker behålla hela vinstbeloppet.. därav stämningen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OzzzaJa Postad 24 September , 2006 Rapport Share Postad 24 September , 2006 Haha hur kan man inte få ett smajl på läpparna när man hör "Aj kåål juo" ! ja exakt hehe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
beachalban Postad 24 September , 2006 Rapport Share Postad 24 September , 2006 Såg precis första timmen av Main Event. Vid TV-bordet sitter förutom en mycket underhållande Phil Hellmuth också en svensk - Nima Koucheki. Kände igen honom ifrån poker-dokumentären som TV3 sände för något år sedan. GBM här på forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kalle44 Postad 25 September , 2006 Rapport Share Postad 25 September , 2006 Fel Nima! Finns lika många Nima i pokerSverige som det finns Glenn i Göteborg... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thekid Postad 28 September , 2006 Rapport Share Postad 28 September , 2006 Btw Prahlad Friedmans "rap" i nåt av avsnitten...pinsamt. Illamående. Erotiskt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chipleader_87 Postad 28 September , 2006 Rapport Share Postad 28 September , 2006 Btw Prahlad Friedmans "rap" i nåt av avsnitten...pinsamt. Illamående. Erotiskt? Mkt, mkt upphetsande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 28 September , 2006 Rapport Share Postad 28 September , 2006 Btw Prahlad Friedmans "rap" i nåt av avsnitten...pinsamt. Illamående. Erotiskt? nej, skönt med en kille på pokerscenen med lite självironi Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Okok Postad 28 September , 2006 Rapport Share Postad 28 September , 2006 Btw Prahlad Friedmans "rap" i nåt av avsnitten...pinsamt. Illamående. Erotiskt? nej, skönt med en kille på pokerscenen med lite självironi Sjuk kille. Jag gillar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verbal__Kint Postad 28 September , 2006 Rapport Share Postad 28 September , 2006 Gold.... Fyyyyyyy faaaaaaan vilken läskig snubbe... Usch Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts