Max Cady Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Vet att det säkert finns trådar om detta men jag hittar faktiskt inget konkret svar. Har kollat massa exel-ark att använda för SNG men fattar ingenting av dom! Helt snurriga! Jag har några enkla frågor då jag precis övergivit CG för att spela SNG i stället. Hur stor % ITM ska man ha på de lägsta SNG-nivåerna för att det är att anse som bra och när är det dags att gå upp till en högra inköpsnivå? Ligger på ungefär 50% ITM just nu men jag antar att man ska ha spelat miljoners SNG för att kunna dra någon slutsats av sitt kunnande! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 bättre att kolla ROI väl? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 21 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Jag sa att jag är färsk! ROI (return of investment antar jag?) måste du föklara om jag ska använda mig av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FordPrefect Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Över 50% måste du väl själv inse är bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 ROI = Vinst/Satsade pengar * 100 exempel: vunnit 50/satsat 250 = 0.2 * 100 = 20% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Kan du ligga på 50% så tillhör du den absoluta värdseliten. Runt 40% anses väl ungefär ett bra proffs ligga på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Som sagt är enbart ITM% ett totalt intetsägande mått. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Som sagt är enbart ITM% ett totalt intetsägande mått. Tycker du att det är intetsägande att ligga på 50% ITM Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Som sagt är enbart ITM% ett totalt intetsägande mått. Tycker du att det är intetsägande att ligga på 50% ITM Ja, det kan ju vara allt från negativ ROI till kraftigt positiv. Dessutom beror ju måttet helt på hur prisstrukturen ser ut och antalet deltagare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Som sagt är enbart ITM% ett totalt intetsägande mått. Tycker du att det är intetsägande att ligga på 50% ITM Ja, det kan ju vara allt från negativ ROI till kraftigt positiv. Dessutom beror ju måttet helt på hur prisstrukturen ser ut och antalet deltagare. Kan du ge något exempel på negativ ROI med 50% ITM ? Förutsatt samma nivå naturligtvis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Kan du ge något exempel på negativ ROI med 50% ITM ? Förutsatt samma nivå naturligtvis. Samtliga ITM som tredjeplatser på Partys struktur tex. Eller en väldig massa olika fördelningar på Ipokers 6-manna där 3 st får pris. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Surfludde Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Om man bara har 3:e platser (om nu så många får pris) så kan ju 50%ITM vara 50% förlust eftersom 3:e plats ofta bara ger pengarna tillbaka. Är det en 10 manna sitnGo så är det ju ofta dubbelt tillbaka på 3:e plats och då är ju 50% i alla fall inte minus. Utan att veta vad du spelar så är det alltså svårt att svara på vad som är bra eller dåligt. Sen måste du ju själv svara på vad du har för mål. Uppnår du dem just nu så är det ju perfekt. Kan du ligga på 50% så tillhör du den absoluta värdseliten. Är väl lite väl drastiskt att säga att man tillhör världseliten för att man har 50% ITM i sitngos. Helst om man jämför lägsta nivåerna med de nivåer proffsen spelar på Är det någon som vet vad som anses "bra" ROI så kan de väl dela med sig. Personligen är jag nöjd om det ligger över 100% men man kanske ska ha högre mål Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Är det någon som vet vad som anses "bra" ROI så kan de väl dela med sig. Personligen är jag nöjd om det ligger över 100% men man kanske ska ha högre mål 100% ROI är ju två dollar tillbaka på varje spelad dollar så mer än så behöver du nog inte ha som mål Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 21 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Kan du ligga på 50% så tillhör du den absoluta värdseliten.Runt 40% anses väl ungefär ett bra proffs ligga på. Synd att jag bara spelat 10 st SNG hittills annars hade jag köpt hus, ferrari och lyxkryssare efter dom orden! Jo, jag förstår att 50% ITM är bra, men jag sa ju att jag precis dragit igång! Hur många behöver jag spela för att kunna dra slutsatser? 100, 1000, 10000? När är det dags att gå upp i nivå? Utan att ens räkna tror jag att ROI för mig inte ser så bra ut. Har två "dyra" SNG som jag kommit utanför ITM. Inte bra för ROI-siffran! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Har for mig att det ar bortat 1000 for att fa ett hum. Finns en pedagogisk sticky om det har i 2+2's sng-forum. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 21 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Har for mig att det ar bortat 1000 for att fa ett hum. Finns en pedagogisk sticky om det har i 2+2's sng-forum. Tnx mr Hjort! Ska kolla där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkeman Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Är det någon som vet vad som anses "bra" ROI så kan de väl dela med sig. Personligen är jag nöjd om det ligger över 100% men man kanske ska ha högre mål 100% ROI är ju två dollar tillbaka på varje spelad dollar så mer än så behöver du nog inte ha som mål Jag har sett både 100% ROI som dubbling och 100% ROI som pengarna tillbaka, kommer inte ihåg formeln nu utan att kolla i nån nerpackad FEK-bok eller sökning på nätet / forumet. Antar att Surfludde menade den andra definitionen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 21 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Fortfarande ingen som kan svara på när det är dags att gå upp i inköpsnivå? Ska man ha typ 100 inköp eller vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Fortfarande ingen som kan svara på när det är dags att gå upp i inköpsnivå? Ska man ha typ 100 inköp eller vad? 50 inköp brukar jag köra med på 10 manns sng. Känner du att du slår ett visst nivå och har br för nästa så varför inte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 0 ROI är pengarna tillbaka. 100 ROI då har man väl dubblat dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 0 ROI är pengarna tillbaka. 100 ROI då har man väl dubblat dom? Är det någon som vet vad som anses "bra" ROI så kan de väl dela med sig. Personligen är jag nöjd om det ligger över 100% men man kanske ska ha högre mål 100% ROI är ju två dollar tillbaka på varje spelad dollar så mer än så behöver du nog inte ha som mål Var de verkligen så svårt att läsa igenom en sida Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 21 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 0 ROI är pengarna tillbaka. 100 ROI då har man väl dubblat dom? Nja. Nu kanske jag har fattat fel men var det inte såhär: 50kr i vinst/250kr i betalade inköp=0,2*100=20% Alltså borde detta bli pengarna tillbaka: 250kr i vinst/250kr i betalade inköp=1*100=100% Med andra ord innebär 200 i ROI att man dubblat upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JELLJUN Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Lägg dig på den nivån du anser dig vara bekväm och vinnande på, sen kan du ju testa och gå upp någon nivå emellanåt om du känner för det... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Börja hellre för lågt än för högt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 21 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Ja risken är ju att man går upp lite för snabbt när man är inne i ett stim av flyt. Ska försöka ta det lugnt. Den nivå jag är på nu känns inte allt för avancerad iallafall. Än så länge alltså... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts