Gå till innehåll

Går det att vinna i Omaha Fixed Limit?


DaPine87

Recommended Posts

Jag läste nånstans att det är ingen idé att lira omaha fixed CG eftersom marginalerna är för små och man blir slagen av raken... Stämmer detta? Om inte, måste man då vara gryyym för att kunna vinna något? Funderar nämligen att börja lira lite omaha fixed eftersom det är så sjukt skoj, fast om man typ inte kan vinna så känns det inte lika hett längre.. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raken äter väl upp typ alla low limit fixed lirare oavsett Omaha eller Hold'em eller Yatzi eller vad som lockar :)

 

tänkte på 2/4 eller 1/2 fixed..

Raken äter upp en totalt i 1/2. Jag räknade ut på mina runt 30k 1/2 FLT SH händer hade jag betalat 2,7BB/100 i rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
mmm...veckovis

 

 

Ja,,, vadårå? Men man får väl tillbaka efter en högst en vecka? lr? Funderar på att kolla läget där. Nåt att rekommendera?

Ja, det tycker jag. Har spelat där ett litet tag, motståndet tycker jag inte är alltför svårt.

Då rejken är så hög för speciellt FL så går marginalerna upp rejält. Om man hittar bord att multi-borda på kan man leva på vad som skulle vara +-0 spel med normal-rejk.

Spelarantalet brukar vara 800-1600, 1500 just nu kl 22:50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmm...veckovis

 

 

Ja,,, vadårå? Men man får väl tillbaka efter en högst en vecka? lr? Funderar på att kolla läget där. Nåt att rekommendera?

Ja, det tycker jag. Har spelat där ett litet tag, motståndet tycker jag inte är alltför svårt.

Då rejken är så hög för speciellt FL så går marginalerna upp rejält. Om man hittar bord att multi-borda på kan man leva på vad som skulle vara +-0 spel med normal-rejk.

Spelarantalet brukar vara 800-1600, 1500 just nu kl 22:50

 

Jo, har oxå börjat spela där och jag är nöjd. Spelar mina NL Cash där, grymt mkt fisk. Spelar dock mest turneringar, men där känns det mest som att kasta tärningar och turneringarna är typ $10 och 15 deltagare. Max som jag har sett är $50 men dom spelas typ 04.00, svensk tid. Så turrarna får bli på vanliga stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har inget speciellt att säga om FL Omaha. Däremot skulle jag vilja påpeka att det som gör vissa "enklare" pokerformer svåra att slå rejken i är inte att man måste vara jätteduktig själv utan att det är så lätt att bli ganska duktig och att en jätteduktig spelare har så pass liten edge mot en hyffsad.

 

Kan man hitta tillräckligt dåliga motståndandare så är definitivt spel som FLO eller 5CS eller liknande mycket lönsamma.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...