Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjenare!

Är 18 år och har inte haft något sommarjobb denna sommar så tänkte att jag kunde spela lite poker, då jag tycker det är jätteskoj..

Sommaren började med att jag fick 100SEK på unibet av någon anledning :P

Dessa spelade jag upp, via cashgame och några MTT itm till 2900SEK, varav jag tog ut 2500SEK.. Sedan spelade jag upp dessa 400SEK som var över till 7900SEK mycket tack vare att jag kom tvåa i en turnering, som gav €427.

Sen spelade jag upp typ €100 till €950 ungefär bara via cashgame på 0.25/0.50 som gått grymt bra.. Spelade ungefär 2950 händer, vet itne riktigt hur lång tid det tog, spelade 2-4 bord beroende på dagsform :P

Sen hade jag lite ledigt från pokern en vecka nästan, sen nu när jag kom tillbaks bestämmde jag mig för att skotta lite.. Vet inte om det var så smart då min rulle nu är nere i €200 ungefär...

Så därmed startar jag en dagbok för att fortsätta min 0.25/0.50 , med mål att spela där ändå tills jag har 3000xBB på nästa nivå..

Provade spela lite 0.25/0.50 nu igen efter jag skottat, var skittråkigt och jag synade på det mesta.. Måste få tillbaks motivationen..

Vet att €200 är för lite för 0.25/0.50 men jag kan inte spela lägre..

Ni får gärna ge mig lite tips och sånt :)

Hade tänkt uppdatera dagboken ofta med hur det går... Får se när jag börjar min första session..

Ska nog posta lite Handanalyser också...

Har förövrigt skaffat PokerOffice nu, och jag håller på att lära mig det...

Ha det bra!

Postad

jag spelar på unibet, spelade mindre bra igår , och min rulle ligger nu på €86..

Vet inte riktigt hur jag ska fortsätta nu, kanske köra 0.1/0.2 cashgame eller lira lite sng;s.. Jag tycker cashgame är roligare, iallafall live :P

Någon som har tips på hur man ska bygga rullen, tjänar man mest på 1-5€ SNG eller på cashgame tror ni ?

Jag spelar på unibet

Postad

Jag har varit i samma situation som du och hade en rulle på 45$. Det jag gjorde var att spela NL20 tills jag hade en rulle på 120 då började jag även började köra endel SnGs, där det svänger mindre för mig.