Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev inte mycket mer spel igår under natten men jag hann med att åka på en set over set. 77 på A97 floppen kunde inte leda emot PFR´s AA:) Vet inte riktigt vad gårdagens slutresultat blev men marginellt + bör det ha blivit iaf om jag inte räknat helt åt [censored]

 

Idag blir det utgång med mrdawwe och Schermanator, vilket ska bli mycket trevligt. Mao. kommer jag inte spela någon poker idag så länge vi inte hittar skottet på Dawwes konto efter att vi varit på krogen;)

 

EDIT: Krångel med utgången. Schermanator vill inte gå till det stället som är det enda jag kommer in på... Får se ifall det blir ytterligare en hemmakväll framför datorn:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat litegrann idag. Gick lite halvsegt och jag backade lite mindre än 1,5 inköp. Inte mycket att säga om, försökte hålla mig fokuserad hela tiden men lyckades inte hitta plusset.. Torskade en 400$ pot med KK mot AK allin preflop och den gjorde att jag inte riktigt kunde hämta mig:) Det som var lite roligt med denna session var iaf att jag fick ett par roliga kommentarer i chatten. Den ena kom efter att jag hade bettat ut typ 25$ i en 34$ pot efter att ha höjt preflop. Hade inte spelat annorlunda än vanligt tidigare..

 

-The father of scarebets, Darkfolder,lol

 

Den andra kom efter att jag squeesat en miniraise+syn från knappen med JT och vunnit vid showdown mot 99. Kommentaren kommer från en annan spelare vid bordet.

 

- Raising JT pre, lol

 

Kommer säkerligen spela någon mer session framåt natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt hur bra jag spelar den här handen. Blir lite tveksam i sådana här lägen när ett scarecard faller på turn. Är det bättre att betfolda? Det känns ganska kallt. Vet heller inte om jag ska värderaisa rivern. Hans bet känns inte alltför starkt så man kanske kan raisa rivern, Vad tycker ni? Har ingen read på Fi..

 

Table Woodbine (6 max)

Seat 1: Darkfolder ($224.55 in chips)

Seat 3: DandyMilano ($107.75 in chips) DEALER

Seat 5: AAfroditAA ($168.00 in chips)

Seat 6: Ground2000 ($30.80 in chips)

Seat 8: Pitzi1 ($378.64 in chips)

Seat 10: blackmamba77 ($145.26 in chips)

AAfroditAA: Post SB $1.00

Ground2000: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Darkfolder [:6h::6c:]

Pitzi1: Call $2.00

blackmamba77: Fold

Darkfolder: Raise $8.00

DandyMilano: Fold

AAfroditAA: Call $7.00

Ground2000: Fold

Pitzi1: Call $6.00

*** FLOP *** [:8c::6s::9s:]

AAfroditAA: Check

Pitzi1: Check

Darkfolder: Bet $20.00

AAfroditAA: Fold

Pitzi1: Call $20.00

*** TURN *** [:3s:]

Pitzi1: Check

Darkfolder: Check

*** RIVER *** [:2c:]

Pitzi1: Bet $32.00

Darkfolder: Call $32.00

 

Klurigt turnbeslut här. Känns som att jag leder mot väldigt många händer här men jag har svårt att se en optimal line här OOP. Hur tycker ni denna borde spelas. Aldrig spelat mot Fi tidigare.

 

Table Henderson (6 max)

Seat 1: WickedLio ($266.33 in chips) DEALER

Seat 3: bartasssssPL ($181.00 in chips)

Seat 5: Darkfolder ($219.45 in chips)

Seat 6: kalo69 ($301.57 in chips)

Seat 8: Pitzi1 ($70.14 in chips)

Seat 10: maikie ($199.00 in chips)

bartasssssPL: Post SB $1.00

Darkfolder: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Darkfolder [:Th::Kh:]

kalo69: Fold

Pitzi1: Call $2.00

maikie: Call $2.00

WickedLio: Fold

bartasssssPL: Call $1.00

Darkfolder: Check

*** FLOP *** [:6h::2h::6c:]

bartasssssPL: Check

Darkfolder: Check

Pitzi1: Check

maikie: Check

*** TURN *** [:Jh:]

bartasssssPL: Check

Darkfolder: Bet $8.00

Pitzi1: Fold

maikie: Raise $16.00

bartasssssPL: Fold

Darkfolder: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill gärna ha lite fler svar på händerna, framförallt hand 2, så jag kan ju lufta mina åsikter så får vi se om det leder till någon diskussion. Jag är långt ifrån säker på att jag är rätt ute men men.

 

Till skillnad från de responser jag fått än så länge så är jag inte direkt inne på att syna turn utan jag vill gärna 3-betta, alternativt syna turn och betfolda river, men att checksyna river känns inte riktigt bra eftersom jag tror att motståndarna kan checka bakom sina trissar och möjligen även låga färger så jag tror jag ger upp en hel del värde genom att checka där. Om jag däremot trebettar turn så kommer han förmodligen känna sig tvingad att stanna kvar med 6or samt lägre färger. På lägre nivåer är motståndarna betydligt mer villiga att syna än att beta själva så det har väl mer med det att göra...

 

Frågan är då vilken linje som är att föredra? Trebetta turn för att sedan leda river? för att sedan checksyna river, eller för att checkfolda river? Man kan som sagt också syna turn och sedan göra något av ovanstående och jag är inte helt på det klara vad som är att föredra i detta läge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3b turn och checksyna rivern tycker jag är bättre. Nog för att han limpar vilket ofta är låga pp men enda rimliga handen det innebär är 22. 66 för fyrtalet finns ju men inte så troligt. JJ bör han höja pf och J6,26 känns osannolika.

Bör jag inte lika gärna c/f eller b/f river ifall han endå bara kommer värdebetta kåken när jag trebettar turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att jag inte orkar vänta längre nu. Har spenderat några dagar på CDpokers 1/2 och något cashgame på Prima har jag inte spelat då jag tänkte vänta till nyårsskiftet innan jag drog igång men det får bli lite tidigare. Trivs inte alls på CDpokers cashgame, Prima är mycket skönare på alla sätt så det känns meningslöst att kasta bort speltimmar på CDpoker.

 

Vad är då min plan?

 

Som jag skrev för några dagar sedan så kommer jag plocka ut pengar ifrån Prima som kommer gå åt till Thailandsresan(c.a $6k tillsvidare) och ha kvar $30k på sajten som jag kommer grinda NL300 med(100 inköp). Senast jag spelade NL300 så noterade jag i Pokertracker att det är den nivån där jag spelade som lösast och aggressivast (25/18) och det var också där jag vann som mest (8.58PTBB/100 på mer än 30k händer). Jag har alltså tänkt att jag ska försöka hitta det spelet igen och i dagarna har jag läst en hel del på 2+2 i ett försök att sätta mig in ordentligt i denna spelstil. Vet inte riktigt vad man ska förvänta sig nu när man går ner till NL300 igen men jag tror att jag relativt snabbt borde kunna hitta mitt vinnande spel. Ska försöka grinda lite mer än vad jag gjort tidigare men det kommer säkerligen komma i Thailand då det i princip bara är riktiga GRINDERS som åker med:)

 

Ska ta det lite lugnt nu och dra igång spelet senare framåt kvällen så får vi se om jag har vad som krävs!;)

 

Kommer inte sätta upp några resultatmål detta år utan det kommer vid nyåret.. Både för den kommande månaden samt för hela det kommande året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja. Dum fråga I guess men men: Mina HHs ser för bedrövliga ut så jag undrar hur man gör för att få kortinkonerna som du använder när du lägger upp HHs.

 

 

Ha en trevlig kväll

Det är ganska enkelt. Istället för att bara skriva t.ex. Ah så gör du kolon på båda sidor så blir det :Ah::)

 

Ha en trevlig kväll du också!

 

:club::heart::diamond::spade:

 

Då har man precis spelat första sessionen och det gick relativt bra får man trots allt säga. Floppade set med 99 på T98 flopp efter att jag reraisat preflop och lyckades köpa ut på river mot motståndarens JQ och det var egentligen det som jag hade flyt med. Den potten blev 500$ och det var välkommet:) Mot slutet förlorade jag en stor pot mot en fisk med överpar mot floppad stege där jag borde kunnat släppa. Spelade egentligen inte speciellt löst utan snarare ganska tight. Sessionen slutade tillslut 54$ + men det borde blivit betydligt mer...

 

Ska se om jag kan posta någon hand snart, ska kika i PT.

 

Blir förmodligen lite mer spel senare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt Skönt att vara tillbaka på NL300 och jag kände hur självförtroendet blev enormt mkt bättre under dagen. Det kan inte varit roligt att mött mig idag;) Spelade stabilt sista sessionen och plussade tillslut 644$ totalt idag. alltså ungefär 600$ sista sessionen. Förlorade en lite tråkig pott med AJ mot AK på AJXX bräde allin på turn, K på river men men, det är sånt som händer och det slutade helt okej trots allt:) Ska till IKEA tidigt imorgon så det är nog bäst att jag sover några timmar nu. Lite småsvårt att ställa om dygnet men jag får göra mitt bästa:) Mer CG imorgon..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand ett med ditt set synar jag turn som du gjorde men dubblar hans bet på river. Tror du slår de flesta händer och får du mot förmodan omslag är det en lätt fold.

 

Hand två tycker jag är tuff, oraisade multipotter är farliga och tycker det är bättre att syna på turn och lägga in ett pot bet på river om den är blank. Då får du bara omslag på kåk.

 

Måste passa på att fråga dig en grej. Sett att du har flickvänn, hur kommer du undan med att åka till Thailand så pass länge som du ska vara borta? Är hon bara sjukt förstående till din poker/reslusta eller har du lagft upp en grymt bra argumentation bakom det hela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste passa på att fråga dig en grej. Sett att du har flickvänn, hur kommer du undan med att åka till Thailand så pass länge som du ska vara borta? Är hon bara sjukt förstående till din poker/reslusta eller har du lagft upp en grymt bra argumentation bakom det hela?

Mja, Vet inte riktigt vad jag ska svara:) Hon är helt enkelt snäll och förstår att jag gärna vill åka dit. Finns nog inte mycket mer att säga..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är man precis hemkommen ifrån en heldag i Linköping där större delen av tiden bestod av IKEA-besök:) Var där med tjejen och handlade litegrann och nu har jag äntligen en ny datorstol. Sedan en tid tillbaka har jag haft en trästol och det har inte varit någon höjdare för ryggen:) Var extremt trött när jag kom hem för drygt 1,5h sedan men beslutade mig för att bygga ihop den så jag kunde sitta skönt under nattgrinden. Tro det eller ej men jag lyckades tillslut. Jag räknar därför med att plussa mer än någonsin inatt efter att jag har sovit litegrann. Updates inatt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis spelat en sesssion trots att jag var enormt trött. Sessionen började riktigt bra och ganska snabbt låg jag + några hundra $. Gick lite upp och ner och tillslut slutade jag 430$ +. Ska posta en hand från början av sessionen som blev lite rolig. Jag har suttit ett par varv vid bordet och har redan höjt först in från SB första gången jag hade den, fick syn av BB och bettade hem på floppen. Handen efter snodde jag först in på knappen när han var SB. Det känns som att han kommer börja spela tillbaka mot mig ganska snabbt, mycket beroende på hans stackdjup. Handen som jag postar här nedan uppkommer nästa gång jag sitter på SB och han på BB. Liksom en hand jag postade för ett tag sedan så väljer jag att fyrbetta för att slippa spela OOP med en inte jättestark hand.

 

$1.50/$3.00 No Limit Texas Hold'em (4 handed)

 

Seat 1: kasaija ($391.89) [dealer]

Seat 2: Punkrock_kid ($308.25) [small blind]

Seat 3: 2nd_best ($1204.42) [big blind]

Seat 5: pelle55 ($535.62)

 

Hole cards: A :spade: 10 :diamond:

 

Pre-flop:

pelle55 folds, kasaija folds, Punkrock_kid raises to $10.50, 2nd_best raises to $33.00, Punkrock_kid raises to $90.50, 2nd_best calls $90.50

 

Flop: 9 :club: 4 :heart: A :heart: (2 players)

Punkrock_kid checks, 2nd_best bets $90.50, Punkrock_kid calls $90.50

 

Turn: Q :spade: (2 players)

Punkrock_kid checks, 2nd_best checks

 

River: 8 :heart: (2 players)

Punkrock_kid checks, 2nd_best bets $121.08, Punkrock_kid calls $121.08

 

2nd_best shows: 7 :heart: 3 :diamond:

Punkrock_kid shows: A :spade: 10 :diamond:

Punkrock_kid wins $602.16 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...