Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

man kan göra vissa sjuka syner där det är stor chans att han är tom, det där är inte en sådan syn, det där är en dålig syn

Mycket möjligt att det kan vara en dålig syn men vad tror du han sitter på. Den troligaste handen måste som Oxen säger vara 44.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här sätter man sig ner och ska titta lite på Punk på Prima och så droppar han alla bord en hand senare.... :(

 

 

Upp och spela så jag får titta.............. ;)

Haha, Sorry, Var tiltad och blev så otroligt läsksugen så jag var tvungen att stänga ner några minuter :) Torskade ett överpar mot färgdrag samt en KK mot AQ All in preflop så kortsessionen slutade Breakeven typ. Är dock ungefär 500$ + idag.

 

Jag drar igång med liret strax 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick väl bra .... lite dåligt med händer eller är du nöjd?

 

Skulle vilja höra hur du resonera i den där A2 handen som du fick en skaplig summa på? Ungerfär hur tänkte vid dem olika gatorna..?

 

Din stats visar TAG ....brukar du ligga så ?

 

Och att du verkar inte CBa så mycket...typ 30-35 %... finns det nåt taktik bakom detta?

 

Mycket frågor men jag har svårt med mitt spel och kanske jag kan lära mig nått... :-)

 

Du behöver ju inte svara på frågorna om du inte vill lämna ut hur du spelar.... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carcas

 

Jag är väl inte jättenöjd med spelet men är inte missnöjd heller. Ska posta en riktig badbeathand lite längre ner som gjorde att jag tappade lite fokus, annars hade det blivit bra +. Ska försöka svara på dina frågor.

 

Angående A2 handen. Jag floppar ju bottenpar och får ett bet emot mig vilket jag inte behöver tolka som något annat än ett vanligt CB. Väljer att syna för värde. På turn när han checkar så är det inte fråga om något värdebet från min sida utan det är mer för att jag inte vill checka bakom och tvingas syna ner ett stort riverbet, alternativt checka in ett högre par åt honom. Jag får ju dock syn och när ett A faller på river och han checkar blixtsnabbt vet jag ju att jag med största sannolikhet har bäst hand så något annat än push finns ju inte. Givet hur handen utspelas så finns det ju inte en chans att han släpper ett starkt A(Var väl förmodligen det han hade).

 

Hmm, Kan tänka mig att jag klassades som TAG denna session. Min VP$IP brukar ligga runt 25 så jag spelade tightare än vanligt idag.

 

Angående CB så varierar det väldigt mycket vilket humör jag är på men ur position så C-bettar jag relativt sparsamt. Många gånger kan jag välja att checksyna halvsvaga händer såsom t.ex. mellanpar, Det är något som gör att min CB-frekvens minskar något. I position så C-bettar jag mot en spelare nästan jämnt men mot fler så checkar jag oftast missade floppar.

 

Hoppas det gav dig lite inblick i mitt tänk iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänker denna kille egentligen? Underligt hur man kan sluta + efter sådana här utdragningar :)

 

- Garfield76 sitting in seat 1 with $359.71

- Punkrock_kid sitting in seat 2 with $258.50

- el_ariados sitting in seat 3 with $448.38

- rabadamtim sitting in seat 4 with $233.95

- kart442 sitting in seat 5 with $201.82

- puppa90 sitting in seat 6 with $508.46 [Dealer]

 

Garfield76 posted the small blind - $1.50

Punkrock_kid posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Ad::Ah:

el_ariados raised - $12.00

rabadamtim folded

kart442 raised - $42.00

puppa90 folded

Garfield76 folded

Punkrock_kid raised - $80.00

el_ariados folded

kart442 called - $80.00

 

** Dealing the flop: :6s::Ks::Qd:

Punkrock_kid went all-in - $181.50

kart442 went all-in - $121.82

 

** Dealing the turn: :9d:

 

** Dealing the river: :Js:

Punkrock_kid shows: :Ad::Ah:

kart442 shows: :Tc::Td:

kart442 wins $414.14 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du svara så snabbt och genomgående.

 

Men ärligt så är det för min skull jag frågar..... :-) Hoppas lära mig nått.

 

Försöker hitta mina luckor...

 

Har följt din dagbok och det verkar som du är en stadig plussare.

 

Tycket du spela rätt säkert ......och + blev det.

 

A2 handen kommer jag inte ihåg preflop ? men har svårt att tänka mig att du syna ett raise med den handen eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carcas

Jag kollade upp A2s handen och det var visst jag som höjde preflop :) Hursomhelst så hade jag förmodligen synat en raise med den också.

 

Lost

Det är väl sant, Killen tänker väl inte helt enkelt. :) Klar jag kan höja mer pre, Var inte riktigt avsiktligt att det i princip skulle bli en miniraise. Hursomhelst så är det ju irrelevant för handens utgång, Sjukt spelat av honom :D

 

Sorkenkk

Galet och galet vet jag inte :) Fiskigt är det iaf..

 

Angående handen så vet jag inte riktigt vad jag ska behöva för read med ett pottbet kvar i stacken. Finns inte en chans i världen att jag kommer vika ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du gör en minraise får du skylla dig själv. Han är tvungen att syna preflop, sen känner han väll tilten att han inte träffat set på år och dar och floppen kommer överkort så han såsar in sina sista $ och hoppas på det bästa.

Det värsta jag hört på länge, Även om jag bara miniraisar så kan han fortfarande inte syna för att floppa set.

 

J6o :heart:

FISK :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorkenkk

Galet och galet vet jag inte :) Fiskigt är det iaf..

 

Angående handen så vet jag inte riktigt vad jag ska behöva för read med ett pottbet kvar i stacken. Finns inte en chans i världen att jag kommer vika ändå.

 

Fick uppfattningen att det var fiskigare än vanligt på borden ikväll. Trodde det hade att göra med Partys utsparkning av amerikaner men tydligen var det ändå mest europeer på borden som vanligt.

 

Nej givetvis kommer du inte ifrån AA med så lite kvar i stacken. Dumt yttrande av mig som vanligt. ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en hand som tiltade mig något extremt. Spelet känns ganska standard från min sida och jag är i princip säker på att han har färgdraget när han checkar bakom på turn efter att ha miniraisat flopp. Riversynen blir ju som spelat jätteenkel men att ha så rätt men samtidigt så fel är riktigt tiltande :D

 

- mozote sitting in seat 1 with $295.50 [Dealer]

- DONT-DO-iT sitting in seat 2 with $396.23

- Silke_m sitting in seat 3 with $68.41

- Punkrock_kid sitting in seat 4 with $326.70

- Peddano1 sitting in seat 5 with $623.31

- mckabu sitting in seat 6 with $29.68

 

DONT-DO-iT posted the small blind - $1.50

Silke_m posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Js::Qs:

Punkrock_kid raised - $12.00

Peddano1 folded

mckabu folded

mozote called - $12.00

DONT-DO-iT called - $12.00

Silke_m folded

 

** Dealing the flop: :Qh::4s::7h:

DONT-DO-iT checked

Punkrock_kid bet - $24.00

mozote raised - $48.00

DONT-DO-iT folded

Punkrock_kid called - $48.00

 

** Dealing the turn: :Ts:

Punkrock_kid checked

mozote checked

 

** Dealing the river: :9c:

Punkrock_kid checked

mozote bet - $132.00

Punkrock_kid called - $132.00

mozote shows: :Th::9h:

Punkrock_kid mucks: :Js::Qs:

mozote wins $396.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha du grindar 1.5-3 på prima eller hur? är det en bra byggar nivå eller? fått för mig att det e mycket fisk där, stämmer det...

 

jag har precis börjat lira där 5000 händer och hittat plusset, lite full nu...

 

 

Jimpman

Tror inte att det är så bra för dig att börja spela där då det i princip bara är hajar som spelar där :roll: Neevars, Jag plussar iaf stadigt på nivån så jag antar att det är lätt att vinna :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha du grindar 1.5-3 på prima eller hur? är det en bra byggar nivå eller? fått för mig att det e mycket fisk där, stämmer det...

 

jag har precis börjat lira där 5000 händer och hittat plusset, lite full nu...

 

 

Jimpman

Tror inte att det är så bra för dig att börja spela där då det i princip bara är hajar som spelar där :roll: Neevars, Jag plussar iaf stadigt på nivån så jag antar att det är lätt att vinna :D

 

ser inte dig som en haj, mäjligtvis en vinnade spelare men ingen haj... Lätt och lätt att vinna behlver det inte vara, men på den korta dit jag spelat där cirka 5000 händer har jag varit med om helt overklia spel. Och jag har mer respekt för pengarna där än på t.ex 0.5-1 då jag e helt overkligt slaskig...

 

TJO

 

Edit märks att jag e lite full tror jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...