Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

Skulle nog tro att han träffa kungen och bettar vidare. Tror han tolkar dina syn som färgdragjagande. Potbett av han hela tiden så att du inte har odds att dra in färgen om han nu tror att du jagar den.

 

Men varför fortsätter du att syna....implicerade eller?( han täcker ju dig så det blir en mysig slant om du får alla hans pengar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skulle nog tro att han träffa kungen och bettar vidare. Tror han tolkar dina syn som färgdragjagande. Potbett av han hela tiden så att du inte har odds att dra in färgen om han nu tror att du jagar den.

 

Men varför fortsätter du att syna....implicerade eller?( han täcker ju dig så det blir en mysig slant om du får alla hans pengar)

Jag tänkte också att han kunde ha kungen, Det är väl kanske hans troligaste hand och att han sätter mig på färgdraget är såklart heller inte omöjligt som jag skrev men då ska han ju inte betta river eftersom jag ändå inte betalar. Checksyn är ju det enda rätta spelet isf.

 

Varför jag synar är väl som alltid av flera anledningar. Floppen släpper jag ju självklart inte på och på turn får jag ju också paret så en syn känns rätt iom att det trots allt är Battle of blinds. Sen vill jag ju självklart inte bli sedd som vek heller så jag måste i princip ta marginella syner såsom denna turnsyn, Annars kan man lätt bli överkörd av duktiga spelare.

 

Syn, man släpper ju inte en träff. Dom bluffar ju alltid.

Mot dig bluffar de alltid :D Mot mig är de lite mer sparsamma även om det förekommer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet går riktigt dåligt just nu och på ungefär 250 händer gick jag från 400$ plus till 350$ minus. Var väl ungefär 5 händer som jag skäms över hur jag spelade, Var dock tiltad av någon anledning. Blir turneringsspel ett tag nu, Spelar 20K på CDpoker för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte ur 20K på 19 plats tillslut efter att ha haft ruskigt motflyt på slutet vilket gjorde att jag inte lyckades bygga upp stacken. Bland annat KK mot AA, 22 mot 88 när jag ställer först in på knappen, AK mot A3, 3 på rivern. Det hela avslutades med att jag ställde med AJ och fick syn av JJ. Träffade ett A på floppen men den sista knekten landade självklart på river :) Med lite mer flyt i avgörande situationer hade jag kunnat nå finalbordet men så blev inte fallet.

 

Är kvar i Primas 15K fortfarande men har inte överdrivet mycket marker. Förhoppningsvis dubblar jag upp snart :D

 

EDIT: Åkte med 55 mot QQ precis, Inga pengar, Det går inte bra nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, Vad håller på att hända med spelet. Gick inte + igår heller. Självklart kan jag inte förvänta mig att plussa varje dag men jag har börjat göra massa onödiga moves, dåliga syner etc. vilket leder till semitilt vilket leder till ännu fler dåliga moves. :? Idag ska det hela få en vändning och förhoppningsvis kommer jag hitta ett stabilt +,

 

Gårdagen slutade någonstans runt 500$ back. Jag spelade 1,5/3 på Prima och 2/4 på CDpoker. Inte ens två inköp så det kvittar egentligen men jag är som jag skrev riktigt missnöjd HUR jag spelar just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du överpar mot hans floppade JT som turnade in en kåk? Handen utspelade sig nyss, sitter nämligen på samma bord.

 

//Myt4z

Jag hade AA den handen, Hade precis satt mig vid bordet så jag orkade inte starta sessionen med att folda :D Jag höjde ju till 24$ pre efter hans miniraise så lite småjobbigt att sätta honom på JT.. Vad nickar du? :)

 

Tja!

 

Den där grafen får än att känna sig hur kass som helst :P Vafan, blir väl ~20BB/100.. fin rush är väl det minsta man kan säga? Eller är motsåndet så kasst?

 

Kör så det ryker så är du snart uppe på highstakesborden :D

Äsch, Den är inte så märkvärdig ;) Jag ligger runt 10PTBB/100 så det blir ju 20BB/100 om det var så du menade? Motståndet är inte jättedåligt, Finns en del duktiga regulars men det finns också en hel del riktigt dåliga så det ser ut som på de flesta andra nivåer :)

 

Förhoppningsvis spelar jag 5/10 vid årsskiftet iaf :)

 

Lycka till med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kika in min dagbok så ser du vad ja nickar ;) Var dock bara uppe och "skotta" lite. Trist start, såg att du nyss satt dig på bordet. Svårt att släppa överpar på den brädan.

 

//Myt4z

Fick hjärnsläpp för tillfället, Har tittat in din dagbok flertalet gånger och ändå lyckas jag fråga :lol: Jo, Med tanke på att brädet är så dragigt kanske jag inte kan släppa när stackarna bara är 100BB.

 

Inte följt dagboken så slaviskt, så har säkert missat ifall det frågats förut. Men hur många bord kör du? Hur mkt siktar du på att grinda varje dag? (på nl300 blir det juh en hel del bananer ifall man lirar typ 60k händer/månad)

Jag spelar 4 bord, Känner att jag inte kan fokusera på spelet tillräckligt mycket om jag spelar fler. Vet inte hur mycket jag spelar för tillfället men jag vill spela mer än jag gör. Har svårt att hålla fokus under långa sessioner samt att jag ofta struntar i att spela mer om det går dåligt(Vilket iofs är bra :) ) Om jag lär mig spela långa sessioner så kan jag komma upp i en hel del händer :)

 

Tja punkrock!

 

Får säga som alla andra, sjukt imponerande graf! Keep it up

 

Lirar du bara cashgame på prima nu eller?

Halloj :D

 

Man tackar, Jag har inte så bra koll vad som räknas som bra men uppenbarligen verkar den helt okej :)

 

Jag spelar mestadels cashgamet på Prima och ibland går jag in och testar NL400 på CDpoker. Turneringarna spelar jag också på båda dessa sajter.

 

Var spelar du punk och vad nickar du ?(så man kan titta lite?)

Du hittar mig oftast vid Primas NL300 bord under nicket Punkrock_kid. Slut dig gärna till min Railbirdskara ;)

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Jag är en del + idag och spelet har stämt bra idag bortsett från ett par lite halvtaskiga moves :) Nu har jag precis varit iväg och spelat bowling så det börjar bli dags att dra igång kvällsgrinden. Spelar förmodligen 15K på Prima vid 23.00 och en del Cashgame efter det.

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer spela 35+3 SH turneringen samt en 25+2.50 freezeout på Prima nu vid 00.30. Efter att jag nu köpt in till dessa turneringar ligger jag runt 165$ + idag.

 

EDIT: SH-turneringen blev ett stort skämt. Floppar nötfärgdrag + hålstegdrag. Ställer efter raise+syn och får syn av båda! Den ena har lägre färgdrag och den andra har Nöthålstegedraget :? Den sistnämnda fyller på river. Orkade inte ens rebuya...

 

Dubblade i 25$ turneringen precis...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Revelevans är Tight Aggressive och en av de allra duktigaste på NL300. Det är en spelare som jag sen tidigare vet är kapabel att lägga bra händer. Vi har spelat ganska mycket mot varandra och han borde se mig som kompetent, Jag vet dock inte hur han sett mig spela drag tidigare. Vilket spel är bäst på turn här? Är floppspelet okej? Kanske borde raisa där.

 

- Revelevans sitting in seat 1 with $494.50

- Punkrock_kid sitting in seat 2 with $295.50 [Dealer]

- jamtis sitting in seat 3 with $97.12

- severe sitting in seat 4 with $325.69

- Piiit sitting in seat 5 with $280.65

- Zorkij sitting in seat 6 with $553.11

 

jamtis posted the small blind - $1.50

severe posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :3c::4c:

Piiit folded

Zorkij called - $3.00

Revelevans raised - $13.00

Punkrock_kid called - $13.00

jamtis folded

severe folded

Zorkij called - $13.00

 

** Dealing the flop: :Qc::Ac::7h:

Zorkij checked

Revelevans bet - $34.00

Punkrock_kid called - $34.00

Zorkij folded

 

** Dealing the turn: :9h:

Revelevans bet - $78.00

Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...